Etternavn til babyen!

Vi er samboere, det blir mitt som mellomnavn og hans som etternavn.
 
Foreløpig samboere, hans etternavn som mellomnavn og mitt som etternavn. Og det skal vi også ende opp med når vi gifter oss ;)
 
Vi er samboere, her blir det begge navnene, mitt som mellomnavn og hans som etternavn. Jeg har et sjeldent etternavn, så vil ha det med men det er han som er størst pådriver for det faktisk. :)


Jeg er døpt med 4 navn selv og synes det var et jækla pes, så kunne tenkt meg minst mulig navn på mitt eget barn :p
 
Babyen vår får samme kombinasjon som meg, dvs mitt pikenavn som mellomnavn og mannen sitt etternavn til slutt. Ganske fornøyd med den løsningen :)
 
Vi er gift og har samme etternavn; vi har både mitt og hans navn begge to. Det samme får barna våre, så ser vi ut som en familie også "på papiret" - og på postkassa;) - liksom.

Legger til:
Jeg mener ikke at man er mindre en familie om man ikke har samme navn, altså! Vi syns bare det er koselig at vi alle har de samme navnene. Og vi kunne like gjerne hatt bare et navn, da gjerne mannens navn, men det er et skrekkelig vanlig navn, noe han syns er helt greit, men jeg er litt forfengelig på navn og ville bare ta hans navn om vi kunne ta med mitt som mellomnavn:)
 
Last edited:
Huff. Jeg synes dette er kjempe vanskelig.. Jeg mener at det høres best ut med fars etternavn som mellomnavn, da det gir bedre klang i hele navnet. Meeen han vil selvfølgelig at gutten skal ha hans som etternavn og mitt som mellomnavn.. :p Kjenner at jeg blir sur av dette siden vi begge er så sta. :yuck:
 
Her blir det bare fars etternavn, ser ikke poenget med langt etternavn... vi har også planer om å gifte oss og da kommer jeg til å gi opp mitt da hans klinger bedre
 
Vi tar fars. Det er mer sjeldent enn mitt. Og når vi gifter oss tar jeg det også. Jeg er kanskje litt old fashion/tradisjonell på det området, men jeg synes det er innmari koselig å tenke på at vi alle heter det samme :)
 
Siden vi måtte bestille tid til navnefest og skrive hele navnet på barnet der ble vi plutselig enige (etter noen mnders diskusjon) så det blir mitt som mellomnavn og kjæresten sitt som etternavn :)
 
Jeg er usikker enda.. hun får i hvert fall begges navn, mitt som mellomnavn og samboeren sitt navn som etternavn. men han har så kjedelig navn! Så jeg lurer på om hun skal få mitt og hans etternavn med bindestrek mellom. Men det blir kanskje for voldsomt igjen... [emoji31] så mange vanskelige valg!
 
Vi har satt sammen våre etternavn med bindestrek :) mitt etternavn- hans etternavn.
 
Her heter han Theodor Mitt mellomnavn Fars etternavn. Samme har jeg etter vi giftet oss :)
 
Back
Topp