Etterkontroll

Ok, lurer på om det er vanlig med etterkontroll etter vaginal fødsel? Helsesøster sa at jeg skulle bestille time til det da hun var her rett etter fødselen, men jeg føler i grunn ikke noe behov. Klippet har grodd fint, og kan ikke kjenne livmoren utenpå magen lenger, så den må ha trukket seg godt sammen. Renselsen er også over:)
 
Ok, lurer på om det er vanlig med etterkontroll etter vaginal fødsel? Helsesøster sa at jeg skulle bestille time til det da hun var her rett etter fødselen, men jeg føler i grunn ikke noe behov. Klippet har grodd fint, og kan ikke kjenne livmoren utenpå magen lenger, så den må ha trukket seg godt sammen. Renselsen er også over:)
Tror det er vanlig, også i forhold til prevensjon foreksempel. Legetimen er gratis i tillegg :happy:
 
Var på etterkontroll hos fastlegen 6 uker etter fødsel (vaginal). Snakket blant annet om renselsen, amming og prevensjon, også ble det tatt celleprøve.
 
Har tenkt å bestille time hos fastlegen for selsukerskontroll, ja. Synes det er greit å få sjekket at alt er OK. Greit å f.eks. ta blodprøve for å se om man har nok jern osv. Man mangler ofte litt jern etter fødsel, og ikke alltid man merker det selv.
 
Ok, lurer på om det er vanlig med etterkontroll etter vaginal fødsel? Helsesøster sa at jeg skulle bestille time til det da hun var her rett etter fødselen, men jeg føler i grunn ikke noe behov. Klippet har grodd fint, og kan ikke kjenne livmoren utenpå magen lenger, så den må ha trukket seg godt sammen. Renselsen er også over:)
Det er vanelig at de sjekker og prater om den siste tiden. De har blitt veldig obs på svangerskaps depresjon. Men de tar opp prevasjon, humøret og tar celletest og sjekker sting osv ( såfall min gjorde det sist )
 
Skal på kontroll hos legen rundt 8 uker (hun anbefalte å ta 6 ukerskontroll nærmere 8 uker). Legen tok en haug med prøver på første svangerskapskontroll og ønsker å ta de samme igjen for å sjekke nivåene. I tillegg skal jeg ta celleprøve.
 
Planlegger å dra på det etter seks uker ja :)
 
Vært hos fastlegen og det var kun prat. Var på sykehuset og det var full understellskontroll og celleprøve:) greit å ha gjort:)
 
Var hos fastlegen både 2 uker etter fødsel og 4 uker etter. Pga blodtrykket mitt, jeg har kronisk hypertensjon. Siste kontrollen tok jeg blodprøver og sånt i tillegg, og vi ble enige om prevensjon osv. Føler ikke det er nødvendig med gynekologisk undersøkelse akkurat.. Alt føles normalt ut, og har forsåvidt gjort det i flere uker. Skal tilbake å sjekke blodtrykket når jeg har starta på prevensjon igjen, pga han tror det er hormonene som forårsaker forhøyningen.
 
Nei, det gadd jeg ikke..
 
Orker ikke det denne gang nei. Skal ordne med celleprøve om noen mnd :)
 
Skal på sykehuset til uka, ettersamtale og sjekke forholda etter mye sying. Og så skal jeg til fastlegen for blodprøver ol.
 
Jeg var i dag. Fikk henvisning til fysioterapeut pga bekkenet ikke er helt bra enda. Tok blodprøver pga stoffskifte og jernnivå. Fikk B12 sprøyte i rumpa. Snakket om prevensjon og videre oppfølgning ift cøliaki diagnosen som jeg fikk mens jeg var gravid. Så følte det var en nyttig time [emoji4]
 
Var hos gyn på seks ukerskontroll
 
Back
Topp