Etter fødsel, lukter nedentil og..

vs93

Glad i forumet
Vet at man etter fødsel lukter litt nede til i starten. Men nå er det 5 uker siden fødsel. Og jeg blør ikke lenger. Men det kommer litt gult på bindet hver dag. Og jeg synes at jeg lukter nedentil, føler ikkee lukten forsvinner heller. Den er der med det samme jeg har gått ut av dusjen. Er dette vanlig??

Og lurer også på en ting til. Jeg lukter svette under armene nesten med det samme jeg går ut av dusjen, enda jeg har hatt på deodorant. Litt sterk svettelukt også.. Er disse tingene normale og som forsvinner? Eller bør jeg kontakte lege?
 
Svette er jeg ikke plaget med, men jeg syns og at jeg lukter nedentil, så følger tråden... :(
 
Sniker fra oktober, jeg lukta som en svett bonde på sommeren i mange uker etter fødsel. Noen sa det var pga amming, noen sa pga hormoner, men ifølge hs var det normalt.
Det lukter vel i 7-8uker etter fødsel og var litt sånn gulaktig, men så ble det normalt igjen :)
 
Har også utflod som lukter dårlig.. :/ Er i uke 7 etter fødselen..har også lurt på om dette er normalt??


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg føler også at jeg stinker for tiden. Mest svette da, kommer tilbake med en gang jeg har dusjet nesten. .
 
Jeg kjøpte en deodorant på apoteket som heter stop eller noe. Den funker mot svette :)
 
Lukta det når dere blødde også? Blør innimellom enda (kun 3 uker siden fødsel da), men aldri lukta no .. Håper ikke lukta kommer etterhvert
 
Godt å høre jeg ikke er alene om dette. Da er det kanskje normalt at det er slik. Kan vell vere hormonene eller pga ammingen ja, så håper det er tilfelle :)

Jeg blødde 2 uker ca etter fødsel, så lukta kom etterpå. Lukta ikke noe spesielt når jeg blødde, bare lukten av blod.
 
Samme her.. Lukta ikke når det blødde, det kom etterpå.

Håper virkelig at det forsvinner snart!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har lest at det er normalt at det skal lukte litt, men hvis det lukter helt for jævlig og andre bemerker det også da skal man kontakte lege ☺️
 
Samme her.. kommer mye utflod også.. skal til gyno 5.feb så skal spørre da! Her er det 9 uker siden fødsel.
 
Synes jeg lukter mer svett enn før. Tror det er hormonene ja. Satser på at det går over når hormonene kommer litt mer i balanse :)
 
Det er helt normalt at fet lukter vondt ja. Er bare hvis det stinker man skal ta kontakt med lege. Her luktet det i 7 uker ca.. helt forferdelig lukt
Men den går heldigvis over;)
Svette stinker jeg også... tar på deo og er veldig nøye med å vaske meg og å dusje men stinker jo omtrent svette når jeg går ut av dusjen:O vet ikke hva jeg skal gjøre:/ er utrolig kjipt!
 
Jeg hadde ingen vond lukt ved renselsen. Kun lukten av bind som ved vanlig mens. blææh. (ille nok)

Ang svette så er det vel helt normalt å svette en periode etter fødsel. Jeg blir svett når frøkna tar til å grine.
Og jeg bruker helsedeodorant nå i ammeperioden. MAn skal svette og vanlig butikkjøpt deo er som regel antiperspirant som hindrer svette. Det tror jeg er uheldig å bruke. Det er mye (gift)stoffer som kroppen trenger å skille seg med og noe kommer da altså gjennom svette.
Noen mener til og med at antiperspirant kan bidra til brystkreft.
Jeg prøver å vaske meg under armene med såpe og vann hver kveld og bruker ikke deodorant på natten.

Og deoen min er luktfri og etter at jeg slutta å spise halvfabrikata (ferdigmat og fastfood etc) så lukter ikke svetten ille.
Man er hva man spiser :)
 
Back
Topp