Et sunnere og slankere liv

BabyAlma

Betatt av forumet
Jeg veide meg i går morges og til min store forferdelse viste vekta 81,5 kg, noe som er all time high (hvis jeg ser bort fra vekt under svangerskapet. Veier nå ca 10 kilo mer enn før jeg ble gravid i mars 2015, og 17 kg mer enn før jeg ble prøver. IVF, graviditet og småbarnsliv har vært hardt for kroppen.

I sommer da mini var 6 måneder og jeg fortsatt ammet fullt og gikk lange trilleturer var jeg nede i 74 kg, men tre IVF-forsøk og en SA senere så var jeg igjen her jeg er nå. Jeg vet jo hva som er problemet også, lite søvn, mye trøstespising, lite bevegelse, ukritiske matvalg og generelt for store porsjoner har ført meg dit jeg er i dag.

Men det positive er at jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal gå opp noe mer, og at jeg faktisk skal ta kontroll over min egen kropp igjen!

Jeg skal ha et nytt IVF-forsøk i mai, og hvis jeg blir gravid da så får jeg roe ned slankingen litt. Men frem til forsøket skal jeg bare kjøre på!

Mitt mål er å veie 68 kilo, som var min match-vekt i 2013. Den gangen trente jeg litt mer enn jeg har mulighet til i dag, men klarte også å holde den vekten ganske lenge uten å tenke så mye på hva jeg spiste.

Delmål:

Under 80 kg innen 1. mai
Under 79 kg innen 8. mai
Under 78 kg innen 15. mai
Under 77 kg innen 22. mai
Under 76 kg innen 29. mai

Har altså planer om å gå ned ca en kilo i uka, noe som kanskje er litt ambisiøst, men den som intet våger intet vinner. Får heller justere målene mine hvis det viser seg å være helt bak mål!

Hvis noen har lyst til å heie på veien så må de veldig gjerne gjøre det :)
 
Hadde egentlig tenkt til å vente med å veie meg til mandag, men gikk på vekta i stad og den viste 80,8. Ned 0,7 kg er jo ikke så verst på en uke, selv om det kanskje spøker litt for målet om under 80 kg innen 1. mai. Har vært krise i heimen siste uka, jeg har vært og er fortsatt syk og mini har vært syk og det har virkelig ikke vært aktuelt verken å trene eller gå tur.

Eneste "fordelen" er at matlysten har vært heller laber de siste dagene, får ta med meg alt :) også har jeg faktisk vært flink til å holde meg unna både godteri og andre usunne matvalg! Røyk på et par biter mørk sjokolade en kveld, og et par skjeer vaniljeis da jeg ga det til mini (som ikke ville verken spise eller drikke noe annet).

Krysser fingrene for at det blir noen hundre gram ekstra ned til mandag, så får jeg si meg fornøyd med denne uken!
 
Veide meg lørdag morgen og da viste vekta 79,8 - Juhuu! så har ikke tørt å veie meg igjen, siden jeg vet at det har blitt mye fristelser både lørdag, søndag og i dag! Får satse på gode valg resten av denne uken og at jeg blir glad når jeg veier meg på neste mandag <3
 
Back
Topp