et lite spørsmål ang hårfarge fra mørkt til lyst *noen frisører her?*

**kathrine**

Elsker forumet
Har nå ganske mørkt med rødskjær i. Vil tilbake til lyst hår igjen. Er det da best å bruke avfarging eller bleking for så deretter farge det i en lys askeblond farge?
 
ORIGINAL: KrepsenErGravid

Tenker du skal ta deg en tur til frisøren...


det er ikke aktuellt. Lurer bare på hva som er best av avfarging og bleking[:)]
 
Hadde avfarget det først.. Så farget det ønsket farge.. da får du bort alle de rødepigmentene (iallefall de fleste).  

Eller vis du har tid og tålmodighet så hadde jeg stripet det lyst over tid..
 
ORIGINAL: Emsn

Hadde avfarget det først.. Så farget det ønsket farge.. da får du bort alle de rødepigmentene (iallefall de fleste).  

Eller vis du har tid og tålmodighet så hadde jeg stripet det lyst over tid..


takk for svar. Det var avfarging jeg trodde jeg måtte bruke, men var ikke sikker[:)]

Skal ikke ha det platina blondt så tar nok bare å farger det i en blond farge.

Har prøvd å bleke håret før, og har måtte gjøre det mange ganger for å få det skikkelig lyst, så satser på at avfarging gjør susen nå[:D]


Men et spørsmål til; er det best og klippe håret før eller etter jeg har avfarget/farget håret?
 
Kjøp deg fargesjampotoner ting hos frisøren - aner jo ikke hva det heter men et sjampo som forbereder håret på fargingen. Nesten som en sånn farge som vaskes ut på par uker. Det skal visst nok hjelpe masse på!
 
ORIGINAL: **kathrine**

ORIGINAL: Emsn

Hadde avfarget det først.. Så farget det ønsket farge.. da får du bort alle de rødepigmentene (iallefall de fleste).  

Eller vis du har tid og tålmodighet så hadde jeg stripet det lyst over tid..


takk for svar. Det var avfarging jeg trodde jeg måtte bruke, men var ikke sikker[:)]

Skal ikke ha det platina blondt så tar nok bare å farger det i en blond farge.

Har prøvd å bleke håret før, og har måtte gjøre det mange ganger for å få det skikkelig lyst, så satser på at avfarging gjør susen nå[:D]


Men et spørsmål til; er det best og klippe håret før eller etter jeg har avfarget/farget håret?


Om når du klipper har vell ingenting å si på avfargingen. Men er nok en fordel å klippe først om du skal klippe mye, siden du da slipper å avfarge/farge alt håret som egentlig ikke skal være på hode lenger. :)

Må og huske at du ser nok helt jævlig ut på hodet etter avfargingen..
 
ORIGINAL: Emsn

ORIGINAL: **kathrine**

ORIGINAL: Emsn

Hadde avfarget det først.. Så farget det ønsket farge.. da får du bort alle de rødepigmentene (iallefall de fleste).  

Eller vis du har tid og tålmodighet så hadde jeg stripet det lyst over tid..


takk for svar. Det var avfarging jeg trodde jeg måtte bruke, men var ikke sikker[:)]

Skal ikke ha det platina blondt så tar nok bare å farger det i en blond farge.

Har prøvd å bleke håret før, og har måtte gjøre det mange ganger for å få det skikkelig lyst, så satser på at avfarging gjør susen nå[:D]


Men et spørsmål til; er det best og klippe håret før eller etter jeg har avfarget/farget håret?


Om når du klipper har vell ingenting å si på avfargingen. Men er nok en fordel å klippe først om du skal klippe mye, siden du da slipper å avfarge/farge alt håret som egentlig ikke skal være på hode lenger. :)

Må og huske at du ser nok helt jævlig ut på hodet etter avfargingen..


ok. Har hår til rett nedenfor skuldrene, og skal klippe tuppene, og må få tynna ut noe av håret bak. Har veldig mye hår og så er det veldig brusete så hvis jeg legger meg med vått hår om kvelden ser jeg ut som en sau om morran[:D]
 
Jeg ville ha tatt en god del striper i det først. Så ventet en uke og tatt noen flere. Så ventet noen uker og så noen flere striper igjen. Helt til det har blitt såpass lyst at man etter noen uker igjen kan farge det litt. Men ville gjort det over god tid!
 
ORIGINAL: lykkeligemeg

Jeg ville ha tatt en god del striper i det først. Så ventet en uke og tatt noen flere. Så ventet noen uker og så noen flere striper igjen. Helt til det har blitt såpass lyst at man etter noen uker igjen kan farge det litt. Men ville gjort det over god tid!


har ikke tid til det. Skal på en tilstelning neste lørdag[:D]
 
Jeg gikk fra møøørk brun - nesten sort.. Stripet det bare, slik at jeg skulle slippe å bli orange, og for en naturlig finish.

det tok ET ÅR, med farging MINST engang i mnd.

Tror nok det må mere til enn en avfaring og askeblondt. ihvertfall siden du har rødskjær :\\
 
Back
Topp