Et dumt valg å sterilisere seg?

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Er du kanskje sterilisert eller vurderer det?
Du eller han?
Lettest inngrep for mannen.

Det er mulig å få utført refertiliserings-operasjon i ettertid for mannen, men dette er ikke noe sykehus prioriterer. Hos en privat klinikk er dette dyrt.

Hva hvis man angrer?

Har lest flere artikler hvor man har skilt lag , og funnet en partner uten barn.
Det er ikke i alle tilfeller en slik operasjon er vellykket.

Se bare her:
http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/aldri-mer-fruktbar-advarer-andre/a/7026713/

(fryktelig gammel artikkel, men likevel relevant).
 
Ville ikke krevd at han skulle sterilisere seg ihvertfall å ikke ville jeg gjort det selv heller.
 
Etter andremann var jeg fint ferdig med barn, mannen ville gjerne ha en til, men dersom jeg ikke ønsket det var han villig til å sterilisere seg slik at jeg slapp å "fylles opp med hormoner", han er litt redd for langtidsvirkningen av disse pillene.
Jeg var ikke klar for å ta et slikt drastisk valg, og endret også mening etter en stund og vi fikk tredjemann.

Tredjemann er definitivt siste, og siden han ble forløst med keisersnitt steriliserte jeg meg i samme slengen..
Hadde jeg ikke kunne ha gjort det ville mannen ha gjort det
 
Her skal mannen sterilisere seg. Vi har hele tiden vært bestemt på 2 barn. Jeg blir ikke yngre heller, så nå er timen bestillt :) Hadde gjort det selv om ikke mannen ville.
 
Her skal mannen steriliseres når vi har fått de barna vi skal ha.
 
Jeg skal aldri gjøre det, sambo snakker om å gjøre det etterhvert men jeg vil ikke at han skal det.
 
Jeg ønsker å sterilisere meg, men siden det er et så drastisk inngrep ender det nok opp med at mannen gjør det.
 
Jeg skal det etter neste barn. Skal ikke ha fler da og stoler ikke en flekk på prevensjon.
 
Mannen hadde tenkt å sterilisere seg etter det ble slutt med eksen og han ikke hadde troa på å møte noen ny.. Et par mnd etter det ble slutt med henne møtte han meg, og vi har vært sammen ca 8mnd nå og prøver på vår første sammen:) veldig glad for at han ikke forhastet seg og steriliserte seg når han hadde tenkt:D
 
Det skal veldig mye til før jeg steriliserer meg. Jeg skal være veldig ferdig med barn før det skjer.

Sambo ønsker å sterilisere seg etter maks en til. Vi har en fra før.
 
Jeg har tenkt mye på det, men ønsker at han gjør det siden det er lettest. Jeg føler meg ferdig med å få barn, men han har et håp om at det skal bli en til om noen år.. så jeg maser innimellom å håper ham forandrer mening!
 
Mannen har sterilisert seg fordi han synes han er for gammel til å få flere (bestemte ganske tidlig å sterilisere seg da han var 38). Og etter yngste er han enda mer klar på at han ikke orker babytid en gang til (selv om han bare har stått på sidelinjen). Vi var fra hverandre etter eldste og det var aldri et alternativ for han å ha barn med forskjellige mødre.


Jeg vil ikke sterilisere meg. Fordi det er unødvendig når det er lettere for mannen. Og jeg tror jeg aldri vil si jeg er sikker på at jeg er ferdig.
 
Hadde det vært like enkelt for meg å sterilisere meg hadde jeg gjort det. Men ikke når mannen kan gjøre det så enkelt. Men han er såklart livredd og fått beskjed av en kompis om at det var vondt.

Det dumme er at jeg nå etter denne fødselen er ferdig! Det er han og. Men jeg tåler ikke hormonell prevensjon men ønsker jo ikke å risikere å bli gravid for å ta abort. Det klarer jeg ikke. Mannen mener å hoppe av I svingen kan vi stole på. Tror ikke han forstår alvoret. Jeg reagerer så sterkt på prevensjon og øbaker derfor etter 2 fødsler og 11 år at han kan ta litt ansvar.
 
Samboer vil sterilisere seg nå.. Jeg vil ikke at han skal gjøre det.. Man vet aldri hvordan man tenker om noen år....
 
Jeg har lyst, men har blitt litt skeptisk etter å ha lest på nett.
 
Kunne godt tenkt meg at mannen gjorde det, men han vil ikke
 
Her skal mannen gjøre det etterhvert. Vi ønsker det begge to.
Nå venter vi nr 2, så må først bli heeelt sikre på at vi ikke vil ha en nr 3. Så blir noen år til uansett. Kan godt være vi finner ut at det hadde vært kos med en tredje. Men etter det er det iallefall nok!
 
Back
Topp