Eskimonikas håp

22+5
Siste halvannen-to ukene har det blitt merkbart sterkere spark i magen. Kan begynne å ane litt mer fastere tider for aktiviteten. Nå er det om morgenen/når jeg våkner, litt utpå dagen og på tidlig kveld det kommer noen runder. Kan også merke når jeg sitter sånn at magen kommer litt i press.
idag er jeg i sjokk. Etter stort sett å ha ligget på tvers eller på skrå hele veien snudde babyen seg imorges med hodet ned og bena opp. Trenger litt tid til å venne meg til det merker jeg.
Det er også nå perioder der det kan komme mer enn to spark av gangen, men krever tålmodighet å vente på.

JM var veldig ok, gikk fint, men fikk 4+ på leukocytter i urin så den ble sendt til dyrkning. SF-mål begynner vi ikke med før fra 24 uker så det ble ikke gjort.
Var absolutt en veldig fin JM så ble en god opplevelse og fikk masse tid til å prate. Hun satte av godt med tid neste gang også. Har satt opp kontroller til uti august, både pga pågang, men også ift ferie og trygghet.
Formen er ganske lik, men mer stabilt energinivå.
 
Så bra jordmortimen gikk bra! :) Og at du har fått booka kontrollee gjennom sommeren, greit å vite hva man har å forholde seg til.

Skjønner hva du mener med at man må vende seg til at babyen endrer stilling. Min har hatt et par rolige dager, tror han har ligget med ryggen ut, har nesten bare kjent kiling laaangt nede. Men i går snudde han seg og siden har det vært baluba nedi der. Virker som han ligger i en slags stjerneformasjon siden det kommer spark 3 forskjellige steder samtidig. Håper han kan holde seg i den stillingen frem til fødsel, da er jeg mye roligere og slipper å stresse for og kjenne om han har det bra.
 
Fantastisk at jordmortimen gikk bra :D
Da blir det nok noen spark i ribbeina fra nå av ;)
 
Så bra jordmortimen gikk bra! :) Og at du har fått booka kontrollee gjennom sommeren, greit å vite hva man har å forholde seg til.

Skjønner hva du mener med at man må vende seg til at babyen endrer stilling. Min har hatt et par rolige dager, tror han har ligget med ryggen ut, har nesten bare kjent kiling laaangt nede. Men i går snudde han seg og siden har det vært baluba nedi der. Virker som han ligger i en slags stjerneformasjon siden det kommer spark 3 forskjellige steder samtidig. Håper han kan holde seg i den stillingen frem til fødsel, da er jeg mye roligere og slipper å stresse for og kjenne om han har det bra.
Haha, stjerneformasjon ja.
Skjønner hva du mener, hjelper å ha dem i en stilling der man kjenner mye.

klarer ikke finne ut hvilken posisjon som gjelder i dag, svakere spark og ikke så mange og er så raskt over at jeg ikke klarer kjenne om det er armer elle ben jeg kjenner.
 
Fantastisk at jordmortimen gikk bra :D
Da blir det nok noen spark i ribbeina fra nå av ;)
Takk.
Ja, vi får se. klarer ikke helt finne ut av dagens stilling og føltes som at det var mer i mageskinnet enn ribbeina igår, men vi får se
 
Takk.
Ja, vi får se. klarer ikke helt finne ut av dagens stilling og føltes som at det var mer i mageskinnet enn ribbeina igår, men vi får se

Er sikkert mer behagelig å få sparka i magefettet enn rett i ribbeina vil jeg tro :smiley-ashamed008
 
Er sikkert mer behagelig å få sparka i magefettet enn rett i ribbeina vil jeg tro :smiley-ashamed008
Definitivt.
mistenker at denne også kommer til å presse imot heller enn å sparke. Når UL--proben har presset mye et sted eller det har vært noe annet som har irritert har jeg nemlig fått skikkelig press fra innsiden et annet sted på magen
 
Definitivt.
mistenker at denne også kommer til å presse imot heller enn å sparke. Når UL--proben har presset mye et sted eller det har vært noe annet som har irritert har jeg nemlig fått skikkelig press fra innsiden et annet sted på magen

Det kan nok være ja [emoji4]
Men, du kjenner jo liv da [emoji7][emoji7]
 
Det kan nok være ja [emoji4]
Men, du kjenner jo liv da [emoji7][emoji7]
Gjort det leeeeeenge.
Blir ikke så stresset på de dagene der aktiviteten stort sett foregår sånn at jeg ikke kjenner noe nå heldigvis. Veldig artig å kunne kjenne kollbøtter og bytting av stilling og sånn. Og jeg kjenner jo bare bittelitt av alle bevegelsene som er
 
Endelig 23+0!
Største milepælen egentlig.
 
Gratulerer med 23uker! Nå er det ikke lenge igjen ❤️
 
Gratulerer med 23 uker ❤️❤️
 
Back
Topp