Ergonomisk eller "vanlig" sportsdel?

LilleTrille2017

Andre møte med forumet
Hei dere!

Hva er deres erfaringer med sportsdel? Vil dere anbefale ergonomisk eller "vanlig" sportsdel der barnet kan ligge helt flatt?

Vi har sett litt på emmaljunga super viking og super nitro.

Nitro synest vi virker mer lun og kompakt med tanke på at vi skifter til sportsdel på vinteren.
Men så har vi fått anbefaling at ergonomisk sittedel er bedre for barnet å sitte/ligge i..?

Hva er deres erfaringer? :)
 
Jeg har hatt en Brio Happy med ikke-ergonomisk sittedel, før vi byttet til Beemo MED ergonomisk sittedel. Har en babyjogger city mini gt og som sentervogn. Hun sitter mye mer stødig i den MED ergonomisk sittedel, uten tvil. Hun sklir ikke nedover slik hun gjorde i happyen og hun nå gjør i gt'en. Sklir og blir ofte sittende helt skakt på siden, med stroppen mellom bena i ene lyske-siden på siden av bleia på en måte. Elsker GTen fordi den er så suupergrei å ha med å gjøre, men kunne jeg betalt 1000kr ekstra for å fått den vogna MED ergonomisk sittedel skulle jeg glatt gjort det.. Så min anbefaling er altså MED.. :)

Hun ligger og sover i den ergonomiske og forøvrig, 3 timer i strekk hver dag. Koser seg :)
 
Jeg har hatt en Brio Happy med ikke-ergonomisk sittedel, før vi byttet til Beemo MED ergonomisk sittedel. Har en babyjogger city mini gt og som sentervogn. Hun sitter mye mer stødig i den MED ergonomisk sittedel, uten tvil. Hun sklir ikke nedover slik hun gjorde i happyen og hun nå gjør i gt'en. Sklir og blir ofte sittende helt skakt på siden, med stroppen mellom bena i ene lyske-siden på siden av bleia på en måte. Elsker GTen fordi den er så suupergrei å ha med å gjøre, men kunne jeg betalt 1000kr ekstra for å fått den vogna MED ergonomisk sittedel skulle jeg glatt gjort det.. Så min anbefaling er altså MED.. :)

Hun ligger og sover i den ergonomiske og forøvrig, 3 timer i strekk hver dag. Koser seg :)

Kan jeg spør hvilke beemoo vogn du har?
 
Jeg har hatt en Brio Happy med ikke-ergonomisk sittedel, før vi byttet til Beemo MED ergonomisk sittedel. Har en babyjogger city mini gt og som sentervogn. Hun sitter mye mer stødig i den MED ergonomisk sittedel, uten tvil. Hun sklir ikke nedover slik hun gjorde i happyen og hun nå gjør i gt'en. Sklir og blir ofte sittende helt skakt på siden, med stroppen mellom bena i ene lyske-siden på siden av bleia på en måte. Elsker GTen fordi den er så suupergrei å ha med å gjøre, men kunne jeg betalt 1000kr ekstra for å fått den vogna MED ergonomisk sittedel skulle jeg glatt gjort det.. Så min anbefaling er altså MED.. :)

Hun ligger og sover i den ergonomiske og forøvrig, 3 timer i strekk hver dag. Koser seg :)
Tusen takk for så utfyllende svar! :)

Flere med erfaringer de vil dele? Med eller uten ergonomisk sittedel?
 
Vi har superviking, og valget sto mellom de to du nevte, nitro og viking. Til slutt valgte vi sv fordi jeg rett og slett syntes den var finere å se på...! Har vært utrolig fornøyd med den. Den er absolutt lun nok, baby (nå snart 14 mnd) sitter/ligger/sover veldig godt i ergo.sittedel. Sv er også lang, noe som er fint for vår lange gutt :)

Vil absolutt anbefale lufthjul, selv om du ikke spørr om det ;)
 
Vi har superviking, og valget sto mellom de to du nevte, nitro og viking. Til slutt valgte vi sv fordi jeg rett og slett syntes den var finere å se på...! Har vært utrolig fornøyd med den. Den er absolutt lun nok, baby (nå snart 14 mnd) sitter/ligger/sover veldig godt i ergo.sittedel. Sv er også lang, noe som er fint for vår lange gutt :)

Vil absolutt anbefale lufthjul, selv om du ikke spørr om det ;)
Tusen takk for svar :) greit å høre andre erfaringer.. er ikke alltid lett å være førstegangs
Så bra du anbefaler lufthjul! Har bestemt oss for at det blir luft :)
 
Må kunne legges helt ned. Vi er fornøyde med emmaljunga :)
 
Hadde en Brio Happy til frøkna som hun forsåvidt sov godt i, men la alltid beina oppå bøylen [emoji14] Da vi kjøpte ny vogn før lillebror kom var jeg litt skeptisk siden den har ergonomisk del, men frøkna har sovet veldig godt i den og om ikke bedre. Da slipper hun å slenge opp beina [emoji14] hehe
Bruker Brio vognen i bhg nå også har vi Britax hjemme
 
Barna mine liker best vanlig (eldste nekta å sove i en ergonomisk).
 
Vi bruker knapt vogn, men mine liker veldig godt vanlig sportsdel [emoji4]
 
Av erfaring etter å ha jobbet i barnehage er jeg ikke glad i de ergonomiske. De fungerer nok greit til sitting, men alt annet syns jeg er håpløst. Så her går vi for vanlig sittedel. Har en liggevogn som vi kommer til å bruke første tiden + når lille skal sitte mot oss, ellers tenker jeg kjøpe babyjogger city elite når sportsdelen kan vendes vekk fra den som triller :) Den er også lang og god for soving i f.eks. barnehagen ;)
 
Helt klart vanlig :) Etter å ha hatt Super Nitro opp mot andre sportsdeler som på Bugaboo og Babyjogger, foretrekker jeg Super Nitroen sin. Lun, behagelig og veldig romslig :)
 
Vi har begge deler. Har emmaljunga edge og babyjogger city mine. Problemet med city mini er at den ikke sitter helt opp og barna blir frustrert. Måtte finne løsning med eldste og hu satte seg opp selv helt rett og dro med seg ryggen. Begge mine liker edge bedre som har full ligge og sitte stilling. Men er jo ett hakk imellom på de fleste vogner. Hadde brio smile som også var som edge.
 
Back
Topp