Ergobaby 360

CB89

Forelsket i forumet
Januar 2017
Noen som har den?
Har dere tatt ut innlegget+innleggsputen?

Hvordan er det å bære forovervendt? Er det sånn at barnet fint kan sitte forovervendt? Hvor lenge kan de sitte sånn av gangen?
Eller burde man fortsette å bære så de sitter mot deg?
 
Jeg har adapt, så kan ikke hjelpe deg med innlegget, men tror det kan fjernes når baby er 4 mnd OG 5.5 kg. Men sjekk bruksanvisningen ang det. Ifht forovervendt bæring er det anbefalt kun i 10-15 min i kjente omgivelser. Det begrunnes med at det er lite ergonomisk for bærer og baby, og at det blir svært mye inntrykk for en liten sjel. Jeg kan anbefale norsk bæregruppe på sosiale media for masse info.

Det går forresten an å bære på rygg eller hofte om baby er av den nysgjerrige typen [emoji5]
 
Vi har 360, og vi måtte vente forbi både 5mnd og 5,5kg for å fjerne puten rett og slett fordi hun er for kort i overkroppen. (Øverste del foran på selen skal treffe omtrent ved øret til baby, se manualen[emoji1360]).
Vi måtte av samme grunn vente lenger med å fjerne spedbarnsinnelegget også, passer heller på ergonomi enn å følge manualen slavisk[emoji5] Som newbie83 sier skal det ikke bæres for lenge fremover av gangen, og jeg merker godt at hun ikke sitter like fint som innovervendt, dessverre.. Men hun nekter å sitte i selen om hun ikke får sitte fremover litt først, så da gjør vi det sånn [emoji5] Forsøker å passe på C-form på ryggen og m-form på ben/hofter/sete, og kjenner fort om hun blir sliten/tung i kroppen - isåfall får hun ikke sitte 10-15min heller. Husk å bytte knappeinnstilling fremme når baby snus utover/innover.[emoji6]
 
Var litt rask på avtrekkeren :) Redigerer deretter. Bæreglede anbefaler å bruke dette frem til ca. 2 måneder, eller frem til 5,5 kg om jeg forstår rett. Mener baby bør holde hodet greit selv, så er baby under 5,5 kilo kan det brukes frem mot 4 måneders alder. Deretter benytte man puta :)

Forovervent går fint an, men det er anbefalt korte økter av gangen. Baby sitter da ikke optimalt ergonomisk, og for noen små kan det og bli litt mye inntrykk uten noe sted å "gjemme" seg ved behov :) Personlig ville jeg valgt å bære mot meg. Bedre ergonomisk stilling for den lille. Dog noen minutter av gangen fremover skader ikke, ved sunn fornuft.
 
Vi har 360, og vi måtte vente forbi både 5mnd og 5,5kg for å fjerne puten rett og slett fordi hun er for kort i overkroppen. (Øverste del foran på selen skal treffe omtrent ved øret til baby, se manualen[emoji1360]).
Vi måtte av samme grunn vente lenger med å fjerne spedbarnsinnelegget også, passer heller på ergonomi enn å følge manualen slavisk[emoji5] Som newbie83 sier skal det ikke bæres for lenge fremover av gangen, og jeg merker godt at hun ikke sitter like fint som innovervendt, dessverre.. Men hun nekter å sitte i selen om hun ikke får sitte fremover litt først, så da gjør vi det sånn [emoji5] Forsøker å passe på C-form på ryggen og m-form på ben/hofter/sete, og kjenner fort om hun blir sliten/tung i kroppen - isåfall får hun ikke sitte 10-15min heller. Husk å bytte knappeinnstilling fremme når baby snus utover/innover.[emoji6]
Enig med du :)
 
Denne er fin :) Viser hvordan baby sitter riktig i forhold til alder. C-kurve i ryggen og M-form u bena.
4817fe4f49a1e5674e412ecc21122c98.jpg
 
Takk for fine svar :)
Han her er nå 8 kg og til nå har jeg måttet bruke puten (har fjernet resten av innlegget).. men tenkte å bære mer nå i sommer, derfor tenker jeg å fjerne puten nå, han ble akkurat 7 mnd.

Har ikke prøvd å ha han forover enda, men han er blitt veeeeldig glad i å se + oppleve verden for å si det sånn :p så tenkte at jeg skulle teste å ha han forover.. men så har jeg også lest at de ikke skal sitte mer enn 10 min av gangen osv. Men jeg trodde at Ergobaby 360 var så bra at de skal kunne sitte lenge forover og "innover" osv uten noe problem?!
Så på den ene videoen de har på hjemmesiden av justering på knapper osv for at beina skal komme i riktig stilling. Får jo nesten lyst til å vekke han for å teste nå :p
 
Har nettopp kjøpt en ergobaby (ikke 360) brukt, min er så stor at noe nyfødtinnlegg blir det ikke plass til, haha :D
 
Prøv hofte- eller ryggbæring! "Tryggere" for baby samtidig som får oppleve verden, og mer ergonomisk for baby OG deg [emoji5]
 
Bare hatt ergobaby original. Har akkurat sluttet å bruke nyfødt innlegg. Så vi kan ikke snu. Men de skal vell ikke sitte så lenge fremover vendt enda. Men de kan jo begynne å sitte litt nå som 6 mnd:) jeg hadde storebror forovervendt alt for tidlig :eek:
 
Takk for fine svar :)
Han her er nå 8 kg og til nå har jeg måttet bruke puten (har fjernet resten av innlegget).. men tenkte å bære mer nå i sommer, derfor tenker jeg å fjerne puten nå, han ble akkurat 7 mnd.

Har ikke prøvd å ha han forover enda, men han er blitt veeeeldig glad i å se + oppleve verden for å si det sånn [emoji14] så tenkte at jeg skulle teste å ha han forover.. men så har jeg også lest at de ikke skal sitte mer enn 10 min av gangen osv. Men jeg trodde at Ergobaby 360 var så bra at de skal kunne sitte lenge forover og "innover" osv uten noe problem?!
Så på den ene videoen de har på hjemmesiden av justering på knapper osv for at beina skal komme i riktig stilling. Får jo nesten lyst til å vekke han for å teste nå :p
Det som er er at selvom selen er laget for det, så gir det ikke nødvendigvis optimal sittestilling. Går man slik hver dag, og veldig lenge så belaster de punkter de helst ikke skal. Selvom selen er laget for det. Innoverbæring er det optimale med lengre tidsintervaller. Men du kan vel egentlig snart bære på rygg Da vil han se mer [emoji4]
 
Prøv hofte- eller ryggbæring! "Tryggere" for baby samtidig som får oppleve verden, og mer ergonomisk for baby OG deg [emoji5]

Når kan man ha baby på ryggen?

Vi har adapt, men den blir ikke brukt fordi han helst vil se utover så kanskje rygg fungerer bedre :)
 
Når kan man ha baby på ryggen?

Vi har adapt, men den blir ikke brukt fordi han helst vil se utover så kanskje rygg fungerer bedre :)
20170713_190613.jpg

6 mnd og 7.8 kg. Jeg tenkte jeg skulle prøve hofte først. Føles så rart å sette bittelille gutten helt bak på ryggen [emoji23]
 
Vis vedlegget 229207

6 mnd og 7.8 kg. Jeg tenkte jeg skulle prøve hofte først. Føles så rart å sette bittelille gutten helt bak på ryggen [emoji23]

Han har såvidt bikka 7 kg så må vente litt da :p Men ja, enig med deg at det virker rart å sette de på ryggen når de er så små :p Må prøve på hofte først :)
 
Har original og har fjernet det ja, skal brukes til baby er 4mnd og 5 1/2kg [emoji2] Så bruker ergobaby uten pute nå til kortere turer og senter, mens bruker sjal til lengre turer og hjemme [emoji2]
 
Jeg må bare spørre, noe jeg har tenkt på en stund.. Om noen kan svare meg; hva er forskjell på forovervendt bæresele, hva gjelder for mye inntrykk osv, i forhold til en vogn hvor barnet sitter å kikker ut fra vogna? Blir ikke det egentlig samme greia?
Takk for innspill :)
 
Jeg må bare spørre, noe jeg har tenkt på en stund.. Om noen kan svare meg; hva er forskjell på forovervendt bæresele, hva gjelder for mye inntrykk osv, i forhold til en vogn hvor barnet sitter å kikker ut fra vogna? Blir ikke det egentlig samme greia?
Takk for innspill :)


När man bär barn framåtvänt så kan de inte skärma sig för intryck av sig själva eftersom det inte finns ngt att skärma sig mot. I en barnvagn tänker jag att det är lättare, oavsett om den är fram- eller bakvänd [emoji848]
 
Jeg må bare spørre, noe jeg har tenkt på en stund.. Om noen kan svare meg; hva er forskjell på forovervendt bæresele, hva gjelder for mye inntrykk osv, i forhold til en vogn hvor barnet sitter å kikker ut fra vogna? Blir ikke det egentlig samme greia?
Takk for innspill :)
Det går vel aller helst på ergonomi. Men du har et godt poeng. I en vogn kan dog barnet snu seg til siden inn i vogna, så noe mer skjerming er mulig, men ja. Det gir mye inntrykk det og. Mi tåler det ikke, så vogna vår er nesten ubrukt.
 
Bare hatt ergobaby original. Har akkurat sluttet å bruke nyfødt innlegg. Så vi kan ikke snu. Men de skal vell ikke sitte så lenge fremover vendt enda. Men de kan jo begynne å sitte litt nå som 6 mnd:) jeg hadde storebror forovervendt alt for tidlig :eek:
Ikke så lett å vite, om man ikke har fått informasjonen da :)
 
Back
Topp