Erfaringer med små barnerom?

Lilla86

Forumet er livet
Assistert-jentene
Vi har kjøpt oss hus, og skal etter hvert i gang med ombygging og oppussing av det.

På forslaget vi har fått fra arkitekt blir soverommene til de to minste bare 7 kvadratmeter. Har noen like små soverom til sine barn? Går det isåfall greit?

Vi får i tillegg kjellerstue, og en romslig stue i hovedetasjen. Det som er bra med de to små rommene er at de har god takhøyde, ca 3 meter, så ser for meg at når de blir større så kan de ha høye senger og dermed mer tumleplass. Håper også å slippe å ha klesskap på rommene.
 
Vi har ett sånt lite, der har vi høy seng med pult under, og en kommode til klær. Klær som må henges har vi i gangen, ingen problem å leke der inne heller grei gulvplass.
 
Jeg hadde et bittelite rom som liten og det var ikke noe problem å leke og kose seg der inne.
Hadde høy seng med skrivepult som kunne dras ut fra siden. Elsket å være på rommet mitt, men kunne jo bli litt trangt om jeg skulle ha mer enn en venn på besøk om gangen for å leke.
 
Vi har et lite rom her i huset, det er vel på den størrelsen (mener det er 6kvm), og det er overraskende hvor god plass man får der om man organiserer det litt godt! Nå har vi riktignok ikke en seng der inne, men det kunne vi ha hatt uten problemer. Jeg tror ikke det er noe problem å bruke det som soverom for et barn, men man må vel kanskje være forberedt på at leken etterhvert trekkes ut av rommet til større områder :p
 
Vi har ett sånt lite, der har vi høy seng med pult under, og en kommode til klær. Klær som må henges har vi i gangen, ingen problem å leke der inne heller grei gulvplass.
Jeg hadde et bittelite rom som liten og det var ikke noe problem å leke og kose seg der inne.
Hadde høy seng med skrivepult som kunne dras ut fra siden. Elsket å være på rommet mitt, men kunne jo bli litt trangt om jeg skulle ha mer enn en venn på besøk om gangen for å leke.
Så bra at dere har god erfaring med små rom:) Takk for svar! Tenker at siden vi får kjellerstue også kan de leke der om de får mye besøk. Men det er fortsatt mange år frem i tid. Lillebror er ikke født enda, og mellomste blir to i januar:) Så med de små sengene blir det helt sikkert greit å leke der i noen år:happy:
 
Vi har et lite rom her i huset, det er vel på den størrelsen (mener det er 6kvm), og det er overraskende hvor god plass man får der om man organiserer det litt godt! Nå har vi riktignok ikke en seng der inne, men det kunne vi ha hatt uten problemer. Jeg tror ikke det er noe problem å bruke det som soverom for et barn, men man må vel kanskje være forberedt på at leken etterhvert trekkes ut av rommet til større områder :p
Så godt å høre! Hehe, nei, tenker at stua helt sikkert også blir brukt til lekeplass:p
 
Her har poden et så lite rom at en vanlig seng ikke får plass. Så det er bare for små barn. Funker altså ikke i lengden, men er topp nå ;)
 
Mitt soverom gjennom hele oppveksten var 8 kvm. Vi hadde heller ikke loftstue/kjellerstue/lekerom så alle lekene måtte få plass på rommet. Det var aldri noe problem, og jeg kan aldri huske å ha savna større rom. Jeg hadde seng med oppbevaring under til lego, dukker, barbie osv. og ei bokhylle til bøker og bamser. Leksene gjorde jeg ved kjøkkenbordet så slapp vi at skrivepult opptok plass, vi tegna og perla også alltid ved kjøkkenbordet.
 
Mitt soverom gjennom hele oppveksten var 8 kvm. Vi hadde heller ikke loftstue/kjellerstue/lekerom så alle lekene måtte få plass på rommet. Det var aldri noe problem, og jeg kan aldri huske å ha savna større rom. Jeg hadde seng med oppbevaring under til lego, dukker, barbie osv. og ei bokhylle til bøker og bamser. Leksene gjorde jeg ved kjøkkenbordet så slapp vi at skrivepult opptok plass, vi tegna og perla også alltid ved kjøkkenbordet.
Så godt å høre:) Vi tenker at det viktigste er at de får hvert sitt rom, så får det heller være små rom. Jeg hadde selv stort rom når jeg vokste opp, men gjorde likevel leksene på spisebordet, og lekte mye i stua.
 
Så godt å høre:) Vi tenker at det viktigste er at de får hvert sitt rom, så får det heller være små rom. Jeg hadde selv stort rom når jeg vokste opp, men gjorde likevel leksene på spisebordet, og lekte mye i stua.
Sikkert veldig godt å ha sitt helt eget hvor de kan lukke døra og få fred ja:happy: så lenge de også kan få lov til å leke i stua (vi fikk det, men måtte rydde bort lekene før leggetid), så er nok ikke størrelsen det de kommer til å henge seg opp i:happy:
 
Det er ikke mye plass som trengs egentlig:) vi har veldig små rom til ungene, det skal gå helt fint. Mer bekymret for at vi nå har fylt opp huset:p altså ikke plass til en til.

Leser om mormor og de åtte ungene, de campet jo utover gulvet i hele leiligheten de :)
 
Back
Topp