Erfaringer med med lapraskopi?

Babydrømmen

Glad i forumet
Er nå kommet så langt at jeg har fått innkalling til lapraskopi onsdag 10.05.17. Noen som har gjort det samme? Lurer på hvordan det var etterpå, med smerte osv. Noen som har positiv opplevelse med tanke på graviditet etter ett slikt inngrep?

Er så spent, selv om jeg gruer meg.. Håper egentlig dem finner noe (siden vi har prøvd lenge med div hormonkurer, å det ikke har klaffet). Hadde vert så mye lettere, få ett svar på hvorfor ting er som de er. Men frykten for at dem ikke finner noe, eller at det er noe alvorlig er også til der..
8edc7cd8ca93eeb4cb840b66f2bae241.jpg
 
Last edited:
Hei! Ser at innlegget er noen dager gammelt og at inngrepet har funnet sted! Sniker fra november 2017, men jeg var prøver her i 2-3 år. Vendepunktet kom etter min laparoskopi i slutten av november i fjor. Skjønner godt at du både frykter en diagnose, og det å ikke få svar. Jeg fikk ingen av beskjedene - men at de hadde funnet og tatt ut spiralen min som har vært på avveie i bukhulen i 5 år uten at noen gyn har funnet den. Når det gjelder postoperativt så klarte jeg meg fint med 3 dagers sykemelding. Lå en del på sofa de første 2, så opp og tuslet litt ute på dag 3. Dag 4: julebord :)
 
Hei:) Hvordan gikk operasjonen?
Jeg gikk igjennom laparaskopi i 2012 og merket ingen forskjell umiddelbart bortsett fra at kvisene jeg har sliti med siden 13 års alder ble borte:)

Så etter dette ga jeg opp prøvingen. Etter to år begynte jeg å stusse over at jeg hadde hatt blødninger hver mnd... og etterhvert som tiden gikk ble det mer og mer blod. Så jeg dro til gyn som bekreftet at jeg nettopp hadde hatt EL! Ingen tegn til cyster heller! Alt så helt normalt ut! Så tok blodprøver ved privatklinikk som viste normale hormonverdier:dance011
Så vi startet å prøve igjen og jeg ble gravid på første pp:)

Har vært gravid 5 ganger nå og vi har aldri brukt mer enn 1-2 pp.
At vi mister har ikke noe med tidligere PCOS eller laparaskopi.

Gyn ttror noe går galt ved overgangen av progesteronproduksjon fra eggstokker til morkake. Bare så du ikke blir redd for at dette vil skje med deg også altså:)
Har også en venninne som har tatt laparaskopi, og kombinert med akupunktur etterpå har hun fått to barn. Så det har hatt god effekt altså:cat:
 
Back
Topp