Erfaring med stripping/hinneløsning?

rosa.sommerfugl

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Julikulene 2020
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Har termin i morgen og time hos jordmor. Hun har sagt hun gjerne kan strippe og tøye litt om jeg ønsker det. Det er allerede begynt å modnes litt, og jeg har 2 cm åpning og 1 cm livmormunn.

Dere som ble strippet/tøyd og i tillegg var litt modne, hadde det noen effekt? :happy:
 
Jeg fødte ca et døgn etter stripping. Ingen tegn til fødsel da hun strippet men var vel litt moden:) tvi tvi.
 
Ingen effekt! Ble strippet 3-4 dager over termin. Hadde da 3 cm åpning og nesten moden. Fødselen starta 10 dager over og han ble født 11 over :)
 
Stripper de kun rett før termin, eller kan jeg be JM gjøre det på meg f.eks i uke 37?
Er tvillinggravid.

Synes forøvrig det høres helt grusomt ut.
 
Stripper de kun rett før termin, eller kan jeg be JM gjøre det på meg f.eks i uke 37?
Er tvillinggravid.

Synes forøvrig det høres helt grusomt ut.

Jordmor sa at hun i hvert fall ikke gjorde det før termindato. Hvis det ble gjort for tidlig kunne det føre til plagsomme maserier uten effekt, visstnok. Ville hørt med jordmoren din :) Det var litt ubehagelig, men varte ikke lenge. Hvis jeg skulle beskrevet følelsen så er det som hvis man har sex og mannen stanger borti livmorhalsen :inpain: Hadde ikke noe ubehag eller smerter etterpå annet enn maserier:)
 
Jordmor sa at hun i hvert fall ikke gjorde det før termindato. Hvis det ble gjort for tidlig kunne det føre til plagsomme maserier uten effekt, visstnok. Ville hørt med jordmoren din :) Det var litt ubehagelig, men varte ikke lenge. Hvis jeg skulle beskrevet følelsen så er det som hvis man har sex og mannen stanger borti livmorhalsen :inpain: Hadde ikke noe ubehag eller smerter etterpå annet enn maserier:)
Aha! Det hørtes jo ikke såå ille ut.
Må spørre JM på neste kontroll :)
 
Ble strippet fredag,mandag,trisdag,onsdag uten effekt. Kun mye smerte i ettertid. Er moden,myk,avflatet og har åpning. Det ga ikke en cm ekstra engang.

Fredag ga bare blødninger hele helga. De andre ga en konstsrt smerte som jeg har enda. Så avbestille torsdag og fredag.
 
Ble strippet/tøyd dag 8 på overtid, ga kun litt murring og spotting. Fødte ikke før dag 13 på overtid da kroppen til slutt satte igang selv etter mislykket induksjon [emoji28]
 
Ble strippet torsdag og lørdag fødte jeg. Noen timer før vannet gikk så hadde vi sex. Tror det hjalp på :)
 
Ble strippet torsdag og lille ble født natt til lørdag - men 1,5 uke etter termin da. Var moden og hadde 1-2 cm åpning. Startet igangsettelse midt på dagen fredag, men lite skjedde, hverken av strippinga eller pillene, før vannet gikk spontant fredag kveld, da ble det fart i sakene :)
 
Nope. Ble strippet 2 ganger per uke i 3 uker fra uke 37 med nr 2. Gikk med 3cm åpning frem til igangsatt fødsel 3 dager over. Ble satt i gang tiltak da blodtrykket mitt ble høyt.
 
Blei strippet kl 22 og det startet med tette rier etter 20 min!

Hører med at jeg hadde ligget med rier fra ettermiddag og utpå kvelden som stoppet helt opp på vei t føden. Hadde da 0,5 cm åpning.

Og slimpropp var gått og hadde tegningsblødning.

Så om stripping hjalp er jo såklart usikkert :)
 
Back
Topp