Erfaring med mentorfest?

FrkFant

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Novemberskattene 2014 <3
Her vil vi ikke døpe da vi ikke er kristne, og av alle ting så ble samboeren innkalt til heimevernstjeneste den helgen det er navnefest her i distriktet. Derfor har vi lyst til å arrangere mentorfest, noe som i og for seg er naturlig da jeg er medlem i Humanistforbundet :)

Jeg har selvfølgelig lest det som står på humanistforbundets nettsider, men har lett etter personlige erfaringer uten hell. Er det noen her som har arrangert eller deltatt på mentorfest? Hvordan var det? :)

(For de som evt. ikke kjenner til konseptet: http://humanistforbundet.no/mentorfest.php)
 
Har vært til både navnefest og mentorfest. Det første er upersonlig og ikke særlig minneverdig. Det siste er personlig, intimt og akkurat slik man vil ha det. Dvs stor frihet i forhold til utforming. Akkurat samme konseptet som for Humanistforbundets vielser :)
 
Vi skal også ha mentorfest i regi av humanistforbundet. Har ikke noe erfaring med det, men de hadde vielsen vår i sommer, og vi er kjempefornøyde :)
 
Har vært til både navnefest og mentorfest. Det første er upersonlig og ikke særlig minneverdig. Det siste er personlig, intimt og akkurat slik man vil ha det. Dvs stor frihet i forhold til utforming. Akkurat samme konseptet som for Humanistforbundets vielser :)
Et bryllup kan jo være ganske personlig, men hvor personlig kan man egebtlig lage det til et spedbarn? Er det at det kun er ens egen familie og at man velger alt innhold selv?
 
Vi hadde mentorfest i fjor og er kjempefornøyd med det! Jeg var for det første glad for å slippe å dra med familie som ikke er veldig kjent i oslo inn i gryta til Rådhuset (som man må hvis man skal ha navnefest gjennom humanetisk), og så syns jeg det ble utrolig koselig. Vi hadde hele greia hjemme, så alt handlet om lillegutt. Navnet hans hang som bakgrunn med et par pompomer der vi hadde seremonien. Vi sang en koselig sang, seremonileder sa sine ting, en tante leste et dikt, og så signerte mentorene. Etterpå hadde vi mat og kaker og til og med de litt skeptiske tradisjonglade bestemødrene syns det var flott :)
 
Back
Topp