Erfaring med Letrozol?

Tredje måned på rad med letrozol. Fått kortere lutefase.. Bør jeg bli bekymret over tynn slimhinne? Eller at andre ting ikke er som de skal? Aldri hatt det når jeg har vært hos gynekolog før/rundt EL tidligere og i forbindelse med IVF.
 
Da skal jeg i gang med første og eneste kur med letrozol i morgen siden KK ønsker at jeg har vært uten hormoner i 3 mnd før IVF i september. Håper på et mirakel [emoji2][emoji12][emoji1360]
 
Vet noen av dere hvordan letrozol skal tas? Begynner med første tablett i dag! Med mat, uten mat, morgen/kveld/ samme tidspunkt osv? [emoji4]
 
Vet noen av dere hvordan letrozol skal tas? Begynner med første tablett i dag! Med mat, uten mat, morgen/kveld/ samme tidspunkt osv? [emoji4]

Jeg tror det er lurt å ta de til samme tidspunkt, men vet ikke om det har noe å si når på dagen. Jeg har brukt å bare ta de samtidig med frokost [emoji5] skal du ta enkel eller dobbel dose? masse lykke til [emoji3]
 
Jeg tror det er lurt å ta de til samme tidspunkt, men vet ikke om det har noe å si når på dagen. Jeg har brukt å bare ta de samtidig med frokost [emoji5] skal du ta enkel eller dobbel dose? masse lykke til [emoji3]
Tok de nå kl 10 uten mat så da får jeg fortsette sånn [emoji6]
Tar en tablett, 2,5 mg så tror det er enkel?
 
Tok de nå kl 10 uten mat så da får jeg fortsette sånn [emoji6]
Tar en tablett, 2,5 mg så tror det er enkel?

Jeg fikk beskjed om å ta de til samme tid. Dvs morgen. Men det gjorde ikke noe om jeg var litt senere i helgen. Står ingenting om at de må tas med mat så da tenker jeg det går bra uten. Tror det står hvis det skal tas med mat.
 
Etter første kur med letrozol fikk jeg veldig kort mens. Kun 1 dag med skikkelig blødning. Er det normalt?
 
Pleier ha så mye at jeg må bruke tampong de første to dagene og så spotting i 2-3 dager. Nå vet jeg ikke ennå, men hadde bare bruk for tampong en dag og nå har jeg spottet i 2.
 
Etter første kur med letrozol fikk jeg veldig kort mens. Kun 1 dag med skikkelig blødning. Er det normalt?

Jeg har litt samme erfaring. Fikk veldig kort mens. Spottet en dag, så kraftig blødning en dag, så spotting en dag og to.

Nå skal det sies at jeg ikke helt vet hva jeg skal sammenligne med. Etter jeg sluttet på p-piller har jeg ikke hatt blødning! En av grunnene til at jeg ble satt på Letrozol.
Men blødningene på p-piller var lengre og kraftigere enn på Letrozol.
 
Jeg har litt samme erfaring. Fikk veldig kort mens. Spottet en dag, så kraftig blødning en dag, så spotting en dag og to.

Nå skal det sies at jeg ikke helt vet hva jeg skal sammenligne med. Etter jeg sluttet på p-piller har jeg ikke hatt blødning! En av grunnene til at jeg ble satt på Letrozol.
Men blødningene på p-piller var lengre og kraftigere enn på Letrozol.

Hvordan var det før p-piller da?
 
Jeg har litt samme erfaring. Fikk veldig kort mens. Spottet en dag, så kraftig blødning en dag, så spotting en dag og to.

Nå skal det sies at jeg ikke helt vet hva jeg skal sammenligne med. Etter jeg sluttet på p-piller har jeg ikke hatt blødning! En av grunnene til at jeg ble satt på Letrozol.
Men blødningene på p-piller var lengre og kraftigere enn på Letrozol.

Ventet du på blødning før du tok første runde?
 
Ventet du på blødning før du tok første runde?

Nei, fikk Primolut av gynekologen. Tok den i 10 dager. Den gav blødning et par dager etter jeg hadde tatt den. Begynte så på Letrozol på dag 4 etter første blødningsdag!
 
Jeg har nå akkurat fullført første prøveperiode med Letrozol, enkel dose. Ved ultralyd etter oppstart med medikamentet var det en eggpose i venstre eggstokk som var betraktelig større enn de andre på begge sidene. Høyre eggstokk hadde tre eggposer som var noe større enn de andre på den siden. Fikk da beskjed av lege at Letrozolen hadde hatt positiv effekt. Har nylig hatt eggløsning, så nå venter vi bare på å kunne teste dersom mens ikke dukker opp.
 
Heihei ;) jeg skal begynne på min første pp med Letrozol når tr kommer. Får ikke EL selv. Men var hos gyn i går og han telte 8-9 ep på hver es. Det er vel posetivt?
Ser at det har klaffet hos veldig mange. Håper det klaffer like fort for oss. Vi har ikke vært 100% prøvende tideligere. Så det starter for fult nå :p
:smiley-angelic001
 
Back
Topp