Erfaring med Letrozol?

Synne89

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Har fått Letrozol for å få eggløsning nå etter mens.
Er spent på om jeg får god virkning av den.

Noen som har erfaringer med den? Positive eller negative?
 
Jeg hiver meg på her. Jeg er nå i 2 pp med letrozol. Fikk EL i første pp, men ble ikke gravid. Av det jeg har lest her inne virker det som det er mange med positive erfaringer med letrozol. :) Ønsker deg lykke til på veien videre :)
 
Er det det Letrozole skal gjøre, hjelpe til å få el hvis man ikke får det på egenhånd?
 
Ble gravid i 2014 med letrozol :D
Har hatt to stimuleringer med letrozol nå når vi prøver på nr 2. Men det har enda ikke gått vår vei :(

Men vi håper og tror på at mars er vår mnd ;)
 
Går på dobbel letrozol nå etter mislykkede forsøk på dobbel pergo. Er på cd 16 og ingen tegn til el enda.
 
Skal til gynekologen i kveld for å se om det kommer noen egg
 
1 stort og mange små på vei så da har tablettene funket ihvertfall☺ Håper kroppen gjør resten rett og

Så bra! Lykke til! :)
Her er jeg i gang med 3. runde med letrozol, det er i utgangspunktet siste forsøk med letrozol, så håper virkelig det klaffer denne gangen..
 
Hei, jeg fikk nå Letrozol til å prøve mellom IVF rundene siden det er lang ventetid (juni). Min mann skal være offshore under denne pp. Er det da noen vits i å ta Letrozol, eg vil det "varme opp" og gi bedre sjanser neste måned, eller er deg en sånn "en måned av gangen" ting hvor jeg bør vente og spare Letrozol til de pp når han er hjemme?

Tusen takk :)
 
Hei, jeg fikk nå Letrozol til å prøve mellom IVF rundene siden det er lang ventetid (juni). Min mann skal være offshore under denne pp. Er det da noen vits i å ta Letrozol, eg vil det "varme opp" og gi bedre sjanser neste måned, eller er deg en sånn "en måned av gangen" ting hvor jeg bør vente og spare Letrozol til de pp når han er hjemme?

Tusen takk :)

Letrozol har kun effekt den syklusen du tar den, så da bør du vente til mannen er hjemme :)
 
Du får prøve å gjøre det beste ut av pausemåneden :) Har dere forsøkt lenge og er dette første runde med tabletter?
Vi har vært prøvere i 2.5 år... Jeg har vært gjennom 2 runder med IVF, tilsammen 4 innsett, uten graviditet. Dette blir første runde med tabletter ja. Vi gikk rett i IVF sporet fordi vi gikk privat for 1. forsøk. Men så ble det så lang ventetid i det offentlige for å starte 3 forsøket, at jeg spurte om jeg kunne prøve noen tabletter. Så jeg er spent men ikke veldig optimistisk :) man vet jo aldri!!
 
Jeg har negativ erfaring. Har pco og syklus på ca 31 dager. Med letrozon/femar blei syklusen mye lenger, blei ikke grvid og syklusen blei ustabil i to mnd etter med ekstra lange sykluser da og (selv om den bare skal sitte i i en kort stund). Jeg tok ikke mer enn den ene syklusen, siden det ble så masse krøll med letrozolen.
 
Hei! Var hos gyn idag og fikk diagnosen pcos. Ble satt rett på dobbel kur letrozol, og håper virkelig den virker ser mange har positive erfaringer med det, så håper det samme gjelder oss
 
Hei. Ny i tråden her. Dere som bruker Letrozol, har dere fått bivirkninger ? Skal begynne med den neste gang jeg får menstruasjon. Håper jeg slipper og vente sålenge på den :p har ekstremt ustabil menstruasjon :( PSOS og diabetes1. Gått ned 12 kg i vekt også så håper dette hjelper på. Noen erfaringer og komme med ? noen som har blitt gravide ? har selv ei jente på 4 fra før, men ikke fått til å få flere etter det. Har dere pause mnd imellom kurene med letrozol ? fikk nemlig ett skriv fra KK på sykehuset idag, å der står det at den skal brukes annenhver syklus ?
 
Hei. Ny i tråden her. Dere som bruker Letrozol, har dere fått bivirkninger ? Skal begynne med den neste gang jeg får menstruasjon. Håper jeg slipper og vente sålenge på den :p har ekstremt ustabil menstruasjon :( PSOS og diabetes1. Gått ned 12 kg i vekt også så håper dette hjelper på. Noen erfaringer og komme med ? noen som har blitt gravide ? har selv ei jente på 4 fra før, men ikke fått til å få flere etter det. Har dere pause mnd imellom kurene med letrozol ? fikk nemlig ett skriv fra KK på sykehuset idag, å der står det at den skal brukes annenhver syklus ?
Jeg er på 2pp med letrozol nå og 11 dpo i dag. I går fikk jeg svaaak rosa på g-testen jeg tok, så det ser faktisk ut som om jeg ble gravid alerede på andre runde! :D

Jeg har også pcos og har ikke hatt el. Mensen har vært veldig ustabil, og jeg hadde bare 2 menstruasjoner i ila. forrige året. Letrozol har fungert kjempebra på meg, og både første og andre pp vokste det seg store, fine follikler og eggløsning fant sted. Jeg har ikke hatt mye bivirkninger annet enn litt magetrøbbel. Det blir ofte litt fart der nede når jeg har tatt pillene. :p

Av min gyn. har jeg fått beskjed om å ta det i 3 måneder etterhverandre dersom det ikke klaffer innen da – så skulle jeg sjekkes om dosen må økes eller lignende. Men så langt har kroppen respondert kjempebra på enkel kur, så da fortsetter jeg bare slik. :)

Lykke til med oppstart! Håper tante rød melder seg fort. Som et tips kan det være lurt å kutte karbohydrater en liten uke, det fungerer hvert fall for meg. Da kommer mensen rimelig kjapt! :)
 
Back
Topp