Erfaring med doula?

Didelidox

Forelsket i forumet
Septembergull'17
Hei! Jeg hadde en ganske tøff opplevelse med fødselen forrige gang og var umiddelbart etterpå sikker at om det skulle bli en neste gang så skulle det være planlagt keisersnitt. Nå har det gått endel tid siden den gang, 6 år.. og innstillingen idag er en litt annen. Jeg skal inn på samtale med sykehuset for å lage en fødselsplan og hvis jeg har tillitt til at det kan funke så er jeg innstilt på å prøve normal fødsel.
Kom plutselig i prat med en kollega som hadde hatt med en doula og som var kjempefornøyd med det. Hun fikk hjelp til å jobbe med kroppen, puste og avspenningsteknikker, massasje under riene osv. Hun sa det ble en fantastisk opplevelse og anbefalte det på det sterkeste. Dette var i Nederland så jeg kan dessverre ikke bruke "hennes" doula.
Så spørsmålet mitt er, er det noen her som erfaring med doula i Oslo området?
Jeg har lest litt og synes det virker interessant, men er litt bekymret for at det kan bli litt vel "alternativt" for meg.

Blir veldig takknemlig om noen vil dele erfaring eller om det er andre som vurderer samme:)
 
Doula er nok nyttig i din situasjon. En doula er ofte kvinner som har født og som ønsker å hjelpe andre, så de vet godt hva kvinner behøver under fødselen. Får du ingen treff om du googler eller søker på fb? Er jo sikkert flere på en såpass sentral plass, og det kan jo være greit å treffe flere for å finne en man har god kjemi med [emoji4] Jeg vet bare om en doula i Bodø. Vurderer å bruke henne, men frykter jeg ikke får lov da fødestuen min sikkert blir stappet av hvitkledde folk siden jeg venter tvillinger[emoji4]
 
Meld deg inn i gruppa for hjemmefødsler på facebook. Mye ymse der, men en del fine folk og doulaer der :)
 
Takk for tips, googlet litt men ikke meldt meg inn i noen fb gruppe enda. Skal gjøre det :)
 
Back
Topp