Erfaring med bugaboo solkalesje?

JLAC

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Ble tipset om at det var et must med breezy solkalesje til bugaboo vogn, men er usikker på om vi skal prioritere det, mye utgifter nå [emoji28][emoji28] Bor i Bergen og har termin først 27. juli, så regner med det ikke blir altfor mange veldig varme dager i år.. Er det noen som har erfaring med denne kalesjen? [emoji4]
 
Ble tipset om at det var et must med breezy solkalesje til bugaboo vogn, men er usikker på om vi skal prioritere det, mye utgifter nå [emoji28][emoji28] Bor i Bergen og har termin først 27. juli, så regner med det ikke blir altfor mange veldig varme dager i år.. Er det noen som har erfaring med denne kalesjen? [emoji4]

Har forresten solparasoll! Og myggnett. Men den kalesjen har vel en del luftehull for bedre luftgjennomstrømming..
 
Har ikke erfaring med kalesjen desverre, har selv bogaboo og planlegger ikke å bytte kalesjen. Har termin 02.07 og bor i Oslo. Det blir mitt andre barn, og synes det er bare bortkastet penger.:)
 
Ingen erfaring, men vi kjøper ikke noe ekstra solskjerming nå.. Det blir eventuelt om det viser seg å være nødvendig.. Som du sier; det har blitt en del ekstra utgifter i det siste [emoji28]
 
Ble tipset om at det var et must med breezy solkalesje til bugaboo vogn, men er usikker på om vi skal prioritere det, mye utgifter nå [emoji28][emoji28] Bor i Bergen og har termin først 27. juli, så regner med det ikke blir altfor mange veldig varme dager i år.. Er det noen som har erfaring med denne kalesjen? [emoji4]

Ingen erfaring, men har kjøpt den til vår vogn. Tenker det blir mest aktuelt til neste år kanskje? Men uansett så er den nabo hus. Kjøpte den på Kjopbarnvagnen. Tror den er noe billigere der.
 
Jeg har den, og synes ikke den var så god da jeg brukte den til sønnen min da vi var på ferie og han var tre måneder. Den har deler med netting som sola går gjennom, så lille plagdes med å få sola i øynene. Jeg synes det fungerte bedre med den grå kalesjen jeg har til min vogn den første tiden. Da han ble litt større var den helt super.
 
Jeg har den og er ikke helt frelst altså.. fine luftehull, men siden det er luftehull på alle sider så ble det litt knotete å trille tur med den da sola skinte inn uansett hvilken vinkel den kom i fra. Og det er ikke noe særlig solbeskyttelse i den nettingen foran luftehullene, så da måtte jeg dekke til de hullene der sola skinte om dere skjønner hva jeg mener.
 
Jeg har den og er ikke helt frelst altså.. fine luftehull, men siden det er luftehull på alle sider så ble det litt knotete å trille tur med den da sola skinte inn uansett hvilken vinkel den kom i fra. Og det er ikke noe særlig solbeskyttelse i den nettingen foran luftehullene, så da måtte jeg dekke til de hullene der sola skinte om dere skjønner hva jeg mener.

Jeg er helt enig med deg! De på babyshop sa jeg bare måtte ha denne kalesjen nå pga sommeren. Når man må dekke til hele vognen med teppe er jo hele poenget med kalesjen borte!? Kjenner jeg blir skikkelig irritert..
 
Jeg er helt enig med deg! De på babyshop sa jeg bare måtte ha denne kalesjen nå pga sommeren. Når man må dekke til hele vognen med teppe er jo hele poenget med kalesjen borte!? Kjenner jeg blir skikkelig irritert..

Jeg hadde et mindre teppe som jeg festet med klyper i kalesjen og flyttet rundt på ettersom solen endret vinkel:hilarious: ble mye styr syns jeg (pluss at det kunne se ut som jeg dekket hele vogna med pledd.)
 
Jeg hadde et mindre teppe som jeg festet med klyper i kalesjen og flyttet rundt på ettersom solen endret vinkel:hilarious: ble mye styr syns jeg (pluss at det kunne se ut som jeg dekket hele vogna med pledd.)

Jeg så senest en jente istad som hadde sånn kalesje og når jeg kjørte forbi så ser det ut som hele vognen er dekt til med teppe.. Merkelig at den slipper inn sol når det er en sommer kalesje..
 
Jeg så senest en jente istad som hadde sånn kalesje og når jeg kjørte forbi så ser det ut som hele vognen er dekt til med teppe.. Merkelig at den slipper inn sol når det er en sommer kalesje..

Ja syns det er merkelig jeg også.. Burde hatt sånne små luker man kunne festet over luftehullene alt ettersom solen flyttet på seg..
 
Kjøpte sommer kalesjen til første. Men ikke før sommeren hun fyllte 1. Så har den nå, men kommer ikke til å bruke den før evt neste sommer. (Da er lillesøster 1 år)
 
Godt å høre at det ikke er noe absolutt must i hvert fall! Får heller kjøpe det hvis vi merker behov!
 
Back
Topp