er så lei

*Frøkna*

Elsker forumet
Novemberlykke 2018
Takk for klemmer og svar[8|][:(]
 
takk for klemmen....

greia er at jeg ikke fikser å gå å prate med noen.. er for mye ting som må løses som ikke forsvinner over natta[:(]
 
Huff, jeg vet hvordan du har det. Eneste jeg kan trøste deg med er at det blir bedre etterhvert!
Sender deg en god klem[:)]
 
Det er nettopp den typen problemer man TRENGER å snakke med noen om. Problemer man fikser over natta er filleting som ikke spiser opp hjerte og hjerne og energi.
Problemer som henger over en, ergrer en i hverdagen og man ikke ser slutt eller løsning på - DE må man snakke om, selv om man ikke får fikset dem.
Kanskje spesielt om man ikke får fikset dem.

Prøv å starte forsiktig med fastlegen eller helsesøster, og hør om de har noen tips/henvisninger videre.

Tingen med depresjoner og andre slitsomme tilstander (ikke at du ER der, men man ender fort OPP der når man har det så tungt) er at de SPISER energi og selvtillit, og gjør det tyngre og tyngre å komme seg ut og søke hjelp.
PRØV å gripe fatt i problemene før du mister taket helt, selv om det virker vanskelig!
Og det å ikke "fikse" å snakke med noen - når du først sitter der kan det fort være som å stikke hull på en verkebyll, slik at alt bare velter ut. Eller kanskje det tar tid og tålmodighet - men et sted må man begynne!

Mange varme tanker og klemmer herfra. [:)]
 
Den første tiden er den verste. En går gjerne rundt som en zombie og vet ikke helt hvor en skal gjøre av seg, eller hva en skal gjøre.

Det er deilig å vite at flere har kommet ut på den andre siden som helere mennesker og ikke minst kloke mennesker. For det finnes mange kloke hoder som har opplevd noe lignende før deg og det er jo en slags trøst i å vite det. [;)]

Jeg kan gi deg et tips i det minste. Om du virkelig ikke ønsker å kontakte noen å prate med innen det offentlige så har du sikkert en gammel venninne eller venn, kanskje foreldre, eller søsken som du vet du kan prate med når det røyner på. Det å ikke orke noe nå tror jeg er naturlig dersom det nettopp har vært et brudd.
Når du ser hvordan barn lærer, så er det jo _litt_ sånn med oss også, det er babysteg. Først et steg (feks gå på butikken med hodet hevet) så et nytt, tørre å gå ut på tur.... og slik fortsetter det til du til slutt ikke tenker noe mer over hva du gjør du bare gjør det.

Det blir lettere.
og det med løgn og bedrag, skriv opp alt du husker, skriv det av deg. Det letter også litt på trykket i tillegg til at du har skrevet det ned for påminnelse om alt du har vært utsatt for.

Ønsker deg lykke til videre, og dersom du skulle behøve å prate med noen så er vi (jeg) her. [:)]
 
Sender deg en stor klem[:)] Håper det ordner seg!! Hva med å ta en prat med hs? Ser det står i avataren din at du er fra Oslo[;)] Bor du i Oslo nå? Klem[:)]
 
 
Kanskje du kan snakka med noen over nett her på BabyVerden? Få luftet deg litt til en person som ikke kjenne noen av dere.
Dette om du ikke klarer face to face eller over telefon samtalene.
Jeg hvet at noen ganger hjelper det bare å skrive det ut til noen også..

Bare ett tips, hører gjerne jeg! Om ikke, er det sikkert andre som vil høre også :)

Kan ikke være slik du er nå hvertfall, godt du har hun lille, slik du ikke graver deg helt ned. Men passe på at det ikke går for mye ut over henne. :)
 
Vil gi deg en kjempegod klem! Sliter selv om dagen, med en bf som lyver og manipulerer. har begynnt å gå i terapi jeg.. og der kommer det frem myye.. jeg har begynnt å innse hvor jævlig jeg egentlig har hatt det i forholdet (mye psykisk vold) og nå begynner bearbeidingen så jeg har stoore følelsesmessige svingninger, nesten ukontrollerbare til tider! MEN, det skal jeg si deg: snakk med noen! jeg hadde aldri kommet dit jeg er i dag om det ikke var for min beste venninne og min familie. jeg hadde ikke klart å gå fra han engang uten dem! Så det er utrolig viktig å dele med noen!

Og husk at deprimerte mødre kan være skadelig for babyer.. det må du være obs på.. les om det på nettet, kanskje du kan finne litt hjelp til å gå videre. :)

masse lykke til og goooode klemmer til deg!
 
Back
Topp