Er partner like engasjert i svangerskapet?

  • Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Enkelte menn opplever at det er vanskelig å engasjere seg i svangerskapet på samme måte som den gravide. Mye av grunnen er kanskje fordi den vordende pappaen ikke føler forandringene på kroppen slik mammaen gjør.. Er partner like engasjert i svangerskapet?
 
Nei. Ikke engasjert i det hele tatt. Får se hvorda det blir etter uke 12 da jeg vet han ikke vil tenke så mye på det nå etter vi mistet i sommer
 
Han leser dagens tekst på appen hver dag og har fått et ekstra gir når det kommer til å gjøre ting hjemme og å jobbe i den nye leiligheten så den skal bli klar til å flytte inn i [emoji4]
 
Vi har en ganske tøff familiesituasjon nå fordi jeg har vært så ekstremt dårlig og han har måttet hente og levere to barn på ulike steder (bhg og skole), lage alle måltider, forsøke å holde en viss orden i huset, og i tillegg følge opp sin egen jobb. Han er sånn sett veldig engasjert i å få familielivet til å gå rundt så kommer engasjementet for svangerskapet for oss begge når ting har stabilisert seg litt [emoji1]
 
Min passer på at jeg har det bra. Jobber og pusser opp badet før babyen kommer til sommeren etter jordor timen var vi i Sverige han handla klær til meg og så på vogn. Babyen skal få senga han hadde når han var liten, det syns han var gøy at jeg sa det var greit
 
Her er han veldig engasjert! Han er med på alle TUL, både innvendig og utvendig, gjør alt av husarbeid, lager mat og leverer/ henter i bhg vær dag. Får til og med frokost på senga fordi jeg er dårlig [emoji28]

På OUL med dattera, så fikk han tårer i øynene [emoji177]
 
Han er engasjert på en helt annen måte enn meg. Han gleder seg veldig, men er kkke den som snakker om det osv. Han deler heller ingen av mine bekymringer, og det må jeg si jeg misunner han [emoji23]
 
Han gleder seg veldig og er engasjert, men på et litt annet nivå enn meg [emoji12] men det er forståelig for han kjenner det ikke på kroppen alt som skjer om dagen. Han er veldig omsorgsfull og hjelpsom da [emoji173][emoji4]
 
Han er ner engasjert enn meg faktisk [emoji23] Gleder seg veldig til å bli en til. Vil være med på alle jordmor timer, ultralyder, timer hos legen og sykehus [emoji4] Utrolig omsorgsfull av seg, og han gir virkelig av seg selv om dagen [emoji173] Vet ikke om jeg hadde klart det uten han!
 
Vi har mistet nok ganger til å ikke tørre å være entusiastiske enda. Men han har uttrykt at han gleder seg veldig, gjerne vil informere familie snart, og han tenker på navn. Så mye mer er det ikke å gjøre på noen måneder uansett.
 
Her var samboeren veldig engasjert med første. Vi snakket om det stort sett hele tiden og han ville alltid følge med på gravidappen min når det var "ny uke".

Denne gangen tror jeg han glemmer det oftere enn han husker på at jeg er gravid!! :joyful::p
 
Han er mer engasjert enn meg denne gangen. Tenker det er fordi barn nummer to var hans største drøm og på marerittlista mi [emoji28] I tillegg venter kollegaen (work wifey) en liten en med termin samme uke som oss. Spyende hormontroll er et hot samtaleemne på jobben dems for tiden [emoji23]
 
Engasjert... tja, han argumenterer heftig for ny bil siden han mener en Ford Kuga er for liten for en barnevogn. Og så gleder han seg jo.
 
Han er veldig engasjert , hjelper til med mat og ryddingen osv [emoji7]gleder oss begge to [emoji1]
 
Han er veldig engasjert, har allerede begynt å planlegge ombygging og påbygging av huset [emoji23]
 
Han bygger ut rommene til barna og ordner alt så det skal bli bra før neste kommer [emoji173]
 
Hva er det med menn og biler??
Det samme gjør samboeren her[emoji85] [emoji23]
Min begynte allerede i prøvefasen [emoji23] Han fikk det som han ville også, skikkelig leketøy! Skal sies at den er veldig behagelig for oss andre også da, og 7 seter [emoji1]
 
Min begynte allerede i prøvefasen [emoji23] Han fikk det som han ville også, skikkelig leketøy! Skal sies at den er veldig behagelig for oss andre også da, og 7 seter [emoji1]
Praktisk, hvordan bil har dere?
Skal sies at jeg tror nok at vi må bytte ut bilen vi kjøpte i fjor høst (bmw 520), da den blir nok litt trang med to småbarnsseter, vogn og hund [emoji190]
Samboer er veldig bil interessert og har sikkert hatt 20 biler på 5 år, så han syntes det bare er gøy[emoji28]
 
Min begynte allerede i prøvefasen [emoji23] Han fikk det som han ville også, skikkelig leketøy! Skal sies at den er veldig behagelig for oss andre også da, og 7 seter [emoji1]
Vi bestilte ny bil før vi ble gravide. Så nå får vi en giga bil. Noe som plutselig passer veldig bra:p
 
Back
Topp