Er noen i vennekretsen din gravid samtidig som deg?

M

Moderator Tonje

Guest
Er noen i vennekretsen din gravid samtidig som deg? Synes du det er til hjelp eller støtte å ha noen i din krets som går igjennom de samme tingene som du gjør?
 
Jeg har noen i min vennekrets som er gravid nå samtidig med meg. De bor så langt unna så ser de ikke mye i hverdagen.
Men mye hjelp og støtte fra de som har vært gjennom dette før også :)
 
Jeg har en søster som nettopp har fått en liten. Gleder meg til permisjonstiden sammen med henne..
 
Har en nær venninne som er gravid, og ett par andre venninner som jeg hang med mye før. Syns alle er gravide for tiden hehe [emoji14]
 
Har en venninne som har termin i morgen, er skikkelig spent :p
 
Ja, eller ikke akkurat vennekrets, men bekjent/tidligere kollega. Fant akkurat ut at hun har termin en uke etter meg. Og så har mannen min en gammel kamerat, og han og samboeren venter tvillinger et par uker før oss.
 
Ja en i bhg til sønnen min. Vi har fått god kontakt etter vi har termin bare med 1 ukes mellomrom. Gleder oss til å gå i permisjon sammen. Hører til samme helsestasjon også, så satser på barselgruppe sammen.
 
Ei av mine beste venniner har termin 8 uker etter meg❤ For en glede!
 
Min bestevenninne er 3 gangs gravid og har termin 11 uker før meg.
Men vi har veldig forskjellige graviditeter, hun trives som fy og jeg ikke. Men støtte har vi begge i hverandre med en som forstår selv om vi ikke har det likt.
 
Har mange rundt meg som er gravide :) Og min beste venninne fant ut for litt siden at hun skal ha i august <3 Det blir veldig koselig!
 
Har ei venninne som har termin i aug og flere bekjente som venter.
Meeeen de bor en time unna i min tidligere hjemby[emoji17]
Og jeg som har så lyst å flytte tilbake[emoji173]️
 
Det er så fint å ha folk i nærheten som er gravide :) 2 av de jeg snakket mest med har nettopp fått barn. Så er det 2 som får i juli, tror jeg bør få tatt opp kontakten litt med dem
 
Det er ikke noen gravide i min nære vennekrets, men flere som venter eller nettopp har fått barn blant mannens kamerater. Jeg kjenner ikke damene til kameratene så godt, så det kjennes ikke naturlig å kontakte dem for å snakke om graviditet. Men det blir mange lekekamerater i samme omgangskrets :)
 
Ei av mine beste venninner mista ved nyttår, men er gravid igjen no, så vi krysser fingre og tær [emoji172]
 
Ingen denne gangen. Sist svangerskap hadde jeg og ei venninne 4uker mellom termin. Det var koselig å ha noen i samme situasjon ;)
 
Har ingen som er gravide nå, men søstera mi og 2 venner fikk alle sammen barn i november så det blir heldigvis litt permisjon-overlapp :happy:
 
Så koselig at det er så mange som har noen i sin omgangskrets som har permisjon samtidig som dere:) Greit å ha noen man kjenner som man kan finne på ting sammen med i permisjonstiden! :)
 
Med venninnene mine har vi liksom alltid endt opp med ca et år i mellom, så min eldste er et år yngre eller eldre - når de blir større vil jo det være en minimal aldersforskjell :) Denne gangen er det faktisk bare en mnd og en halv mellom termindatoen til søsteren og meg! Blir kjempegøy å ha noen å være i permisjon med, og to jevngamle fettere :D Svangerskapene våre har vært omtrent så forskjellige som de kan få blitt, men vi har jo hatt hormonsvingningene til felles :knegg::knegg::knegg:
 
En av mine beste venninner har termin i juli. Håper vi får mulighet til å ha mye tid sammen mens vi er i permisjon [emoji4][emoji4][emoji4]
 
Vi er en "syklubb" på 5 stk. Vi brukte å drikke vin sammen. Nå fikk hu ene en gutt i oktober, ho andre en gutt i januar og jeg venter en gutt i slutten av mai å ingen av oss planla. En spiralunge, en "hoppe av i svingen" og en p-pille unge. Så de to siste kan drikke vin mens vi tre må nøye oss me brus xsmile5 så vi lapper OK på permisjonen :)
 
Back
Topp