Er her flere som har problemer med å kaste ting? Her er aldrig ryddig!

Lykkeliten

Glad i forumet
Sannheten er det at vi eiger alt for mye. Her er aldri ryddig. Nå har jeg en mann som er allergisk mot rydding så mye av ansvaret står på meg.
Til hvert bursdagsselskap/ jul/ middagsselskap må vi ha rydde ( ikke bare litt men i alle rom som skal bli brukt / uteområde. Rotet blir bare flyttet på.
Kjenner noen seg igjen eller er det bare vi som er rotete ?
Når jeg kommer på besøk til andre virker alt så perfekt :confused:
Men jeg har så lyst å begynne å kaste! Mannen er en samler og jeg klarer ikke å kaste Hannes ting og ungene har for mye og oss to har mye som er våres.
Tips på måter å gå frem?
 
Kast en ting hver dag [emoji28] nei vet ikke jeg, mye rot her også, samler seg opp på enkelte plasser. Feks kjøkkenbenkene, ligger alltid noe rot der. Tenker at noen bare er rotete av seg og andre er ordensmennesker. Min mann er allergisk mot å kaste, men jeg kvitter meg med litt som jeg vet han aldri blir å spørre etter uansett [emoji85] også prøver jeg å rydde litt på disse oppsamlingsplassene daglig.
 
Kast en ting hver dag [emoji28] nei vet ikke jeg, mye rot her også, samler seg opp på enkelte plasser. Feks kjøkkenbenkene, ligger alltid noe rot der. Tenker at noen bare er rotete av seg og andre er ordensmennesker. Min mann er allergisk mot å kaste, men jeg kvitter meg med litt som jeg vet han aldri blir å spørre etter uansett [emoji85] også prøver jeg å rydde litt på disse oppsamlingsplassene daglig.
Det høres litt ut som oss bare vi kanskje er litt værre. men vi har slike plasser i rommet som det samler seg opp ting veldig fort. som kjøkkenbenk, spisebord, opp på et skap og litt slik.
Det med å kaste 365 ting i året har jeg tenkt på om jeg skal prøve, det er bedre enn ingenting ihvertfall selv om ikke det er så mye alt i alt.

Jeg er egentlig et ordensmenneske :p før jeg fikk samboer å mann så brukte jeg mye av min fritid på å rydde og vaske.. mange kommenterte at jeg var på nære det ekstreme. Vasket inni skap 6 - 7 ganger i året og hus minst en gang i uka. er jo ikke bra det heller men savner system og muligheten til å kunne åpne døren om det ringer på. :p:shy:
 
Mye likt her


Dytter igang igjen skjerping/rutinebyggingstråden nå. Sleng deg med om du vil.
 
Jeg var sånn før, men nå elsker jeg å kaste fordi jeg har funnet gleden i å ha det ryddig og luftig rundt meg i huset. Men enkelte ting syns jeg er vanskelig å kvitte meg med da fortsatt :p Hjalp foresten å flytte til hus, mye plass :p
 
Var litt sånn før, men har heldigvis forandret meg.
Tok vare på alt og det ble bare rot og støvet ned. Nå har vi en minimalistisk stil og det er både finere, og lettere å rengjøre i huset :)
 
Back
Topp