Er egguttak vondt?

Har hatt en del uttak nå og de har vært alt fra nesten smertefrie til svært vondt. Varierer tydeligvis veldig. Heldigvis er det ikke så alfor lenge inngrepet varer!
 
Jeg synes ikke det var noe vondt. Absolutt ingen ting å grue seg til. Det kommer til å gå bra :)
 
Har kun hatt ett egguttak og synes det var litt vondt..kjente ingenting på ene siden, men litt på andre siden. Men så skal det sies at jeg besvimte av smertestillende som jeg fikk...så jeg bare fikk med meg litt av uttaket :p
 
Ikke akkurat behagelig, men man overlever :)
 
Jeg hadde uttak på Maigaard i forrige uke, og jeg syns det var vondt. Ba om at de skulle sette mer morfin (eller dvs syntetiske utgaven? fentanyl? noe sånt) - men det ville de ikke, fordi blodtrykket og pulsen min var såpass lav at apparatet peip i ett sett. Det alene stresset meg litt. Jevnt over var det mest ubehagelig, også var det ganske så vondt når de skulle igjennom slimhinnene, det varte vel ett sekund hver, også var det veldig vondt akkurat på slutten. Så 3 x 1 sekund med rimelig vondt! :)

Men - det verste med sånne ting, for min del, er ikke at det gjør vondt, men at jeg ikke vet hvor lenge det skal gjøre vondt. Hehe, kanskje derfor jeg er så nøyaktig med smerteformidlingen min her. ;)
 
nå som forsamtale nærmer seg begynner jeg å tenke litt. Hva er deres opplevelse av egguttak? Jeg er ikke så glad i å ha vondt der nede, og gråt av smerte når vi skyldte eggledere og livmor med saltvann under utredning. Kjenner jeg er redd, selvom det selfølgelig er verdt det.

Noen erfaringer? :)


Hei,

Har hatt 8 egguttak. 4stk smertefulle og 4 stk smertefrie.

Jeg har endometriose med trolig litt mere arrvev på venstre side, som gjør at lokal bedøvelsen kan virke litt dårligere. Det er ikke verre enn at du på forhånd ber om mer bedøvelse. Jeg ba om mer på de 4 første, men de traff litt/ veldig dårlig med anestesien. På de fire siste hadde jeg en svært erfaren lege som fikk anestesien til å sitte godt og hadde derfor ikke vondt.

Jeg hadde ikke smerter etter inngrepet. Men når jeg fikk den lille prinsen min nå i juni vha keisersnitt, sluttet jeg med smertestillende 3 dager etter da jeg ikke opplevde smerter lengre. Men jeg må ofte spørre om hva som er normalt av smerter. Kan gå lenge før jeg oppsøker lege. Skjønte ikke at fødselen var i gang da riene ikke var smertefulle. Måtte ringe og sjekke om hva var normalt etter 1,5 dag.

Smerte er veldig subjektivt, så det kan være at du ikke vil synes at egguttaket er ubehagelig.
 
Jeg har hatt tre uttak, hvor ett var smertefritt, et helt forferdelig og et som var vondt. De to siste skyldes at den ene eggstokken min hadde lagt seg bak livmora og det var vanskelig å komme til, så det måtte en del trykk på magen til i tillegg. Men fikk ekstra smertestillende på det tredje uttaket, siden det ikke var nok det jeg fikk andre gangen og det hjalp. Men selv om det var grusomt andre gangen, gjorde jeg det igjen, for disse smertene kan umulig være vondere enn en fødsel og den må man jo igjennom og ønsket om et barn er så høyt at det tåler man :)
 
Jeg hadde 3 uttak, alle var ubehagelig, 1 og 2 var vonde, men man tåler det. På siste uttak spurte jeg om mer bedøvelse der nede og da kjente nesten ingenting, litt på den ene side. Så min råd spør om mer bedøvelse ikke smertelindrende:)
 
Jeg hadde 3 uttak, alle var ubehagelig, 1 og 2 var vonde, men man tåler det. På siste uttak spurte jeg om mer bedøvelse der nede og da kjente nesten ingenting, litt på den ene side. Så min råd spør om mer bedøvelse ikke smertelindrende:)
Fikk du sprøyte før egguthenting?
 
Selve uttaket gikk greit, ikke noe behagelig og sånn men.. Rett etter uttaket fikk jeg SINNSYKE smerter, aldri hatt så vondt i hele mitt liv. Fikk ekstra morfinspray som ikke hadde noe effekt. Klarte ingenting etterpå. Måtte omtrent bæres i bilen, klarte ikke å kle på meg, og kjøreturen hjem var et h******! Varte vel rundt 3 dager før det begynte å bli noe bedre. Men har forstått at det ikke er ofte det er slik da, heldigvis:inpain::happy:
 
Hadde et ivf forsøk for noen år siden, ingen bedøvelse og det var så vondt jeg hylte
 
Back
Topp