Er du student som gravid?

M

Moderator Amalie

Guest
Går det greit med studiene som gravid, eller måtte du ta permisjon fra skolen? Dersom du tok ut permisjon, hva var årsaken?
 
Jeg er fulltidsstudent. Det har gått greit, men har vært tøft, særlig i første trimester da jeg var veldig mye trøtt. Har ikke dratt inn på alle forelesningene da. Men da må en ta igjen for det tapte med mer strukturerte egenstudier, så det har ikke vært unnasluntring. Under eksamenstida ble det skikkelig tøft igjen. Da hadde jeg egentlig ikke tid til å lytte til kroppens signaler om å ta pauser. Etter første eksamen sa kroppen stopp. Hadde ei eksamensoppgave som også skulle inn innen kort tid, men den fikk jeg heldigvis litt utsettelse på, så jeg fikk kommet meg litt til hektene. Så jeg fikk fullført semesteret, heldigvis

Nå lader jeg opp batteriene med en lang sommerferie før det er på'an igjen til høsten. Planen er å fullføre dette skoleåret - med baby (og at pappaen tar litt ekstra perm). Har begynt så smått å lese litt pensum. Bedre å begynne tidlig siden jeg får annet å tenke på i oktober☺️
 
Back
Topp