Er du ofte forkjølet?

Knøvlus

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Sensommerlykke 2017
Jeg føler jeg er det hele tiden... Noen tips som lindrer hoste?
 
Egentlig ikke. Men gubben er det mye. Forebyggende vitaminer er tingen her. Mye hvitløk og ingefær i maten :) (fersk) Varm melk med honning og hvis du ikke ammer eller er gravid så er det godt med en skvett whiskey oppi ;)
 
Uff ja.. jeg blir forkjølet hver gang jeg skal ha mensen av alle ting! Så sitter forkjølelsen i kroppen i 14 dager, 14 dager pause og så er det ny runde. Var frisk i nesten hele vinter når jeg gikk gravid, og har ilke fått igjen mensen enda, så det blir interessant å se. Tips mot hoste, nja. Du har vel sikkert prøvd det meste? Jeg synes det lindrer å drikke noe iskaldt eller suge på sterke pastiller, typ frisk eller fisherman, evt drikke iskaldt med sterk pastill i munnen..
 
Last edited:
Nei egentlig ikke *bank i bordet*.

Jobber i bhg så det har kanskje litt å si
 
Blir syk hvert tredje år og da blir jeg liggende over lang tid. Ellers aldri syk.
 
Kan du være allergisk? Min mor var forkjølet veldig ofte og fant ut at hu var allergisk[emoji23] begynte på medisiner og ble tipp topp[emoji5]
 
Som regel et par ganger iløpet av vintersesongen, men veldig lite ellers. Passer på å holde meg varm og drikker masse te osv når jeg er forkjølt.
 
Ja...

Hmm.. hostesaft? Det å ikke hoste.. å hoste gjør hosten verre.
 
Ja. Men har blitt mye bedre etter at jeg ble supernøye på håndhygiene.
 
Nei. Nå har det vært litt da siden eldste begynte i barnehagen. Vi får plutselig absolutt alt. Jeg er glad i te eller gløgg når jeg er syk. Mannen derimot sverger til en liten aqevit og påstår at det hjelper.
 
Blir sjeldent ordentlig forkjølet, bare litt snørret og vondt i halsen noen morgener av og på.
 
Kan du være allergisk? Min mor var forkjølet veldig ofte og fant ut at hu var allergisk[emoji23] begynte på medisiner og ble tipp topp[emoji5]

Ja det vet jeg jo ikke. Kanskje jeg må sjekke meg for allergier, for å utelukke det :eek:
 
Jeg var det konstant før da jeg bodde hjemme. Trekkfullt hus og en mor som likte en innetemperatur på 18 grader. Og det var vel rundt 18-19 grader i klasserommene også. Når jeg sitter stille så blir jeg kald.

Når jeg flyttet hjemmefra og bestemte innetemperatur selv så var jeg "aldri" syk mer :)
 
Jeg har vært forkjølet siden sommeren. Sliter veldig med munnsår:(
 
Litt opp og ned, i perioder kan jeg være veldig plaget og andre gangen ingenting plaget o_O
 
Ingenting uten resept lindrer hoste, men støv, allergier, parfyme osv. kan jo forverre det.

Jeg er sjeldent forkjølet, men blir fort tett i nesen og bihulene når det først kommer.
 
Før jeg fikk barn kunne det gå to-tre år mellom hver forkjølelse. Nå, etter at hun begynte i bhg i August har jeg vært syk FIRE ganger! Hun er også mye syk nå, og far i huset og. Tror ikke vi har hatt en hel sykdomsfri uke hjemme siden 1. August. :grumpy: Får håpe detblir bedre neste år. :)
 
Back
Topp