Er du nøye på hva barna har på seg?

Skulle ønske jeg kunne styre det litt mer, ikke alltid like enig i 6-åringens valg av klær. Men så lenge det er passende til været så får hun styre det selv.

Helt likt her. Av og til får jeg lyst til å si at "de fargene passer ikke i det hele tatt" eller "du kan faktisk ikke kle deg slik! Det ser ikke ut!" Kan komme med et forsiktig hint eller tips innimellom. :p

Treåringen tar på seg det jeg finner fram som regel, men vil helst ha på seg noe med dyr, dinosaurer eller Eliasbåten på.
 
Ikke nøye i det hele tatt. Så lenge de er rene. Bestemmer selv når hun vil. Som regel godtar hun det jeg har funnet frem. Idag ville hun ha på sommerkjole. Regn og 15 grader. Da tok jeg bare på en tights og flis over [emoji23] matchet ikke i det hele tatt [emoji23][emoji23] hun er forresten 2 år
 
De er snart 2 år og 3.5 år her, eldste har en utrolig bestemt vilje for tiden og vil bl.a gå med vinterjakke nå på sommeren. Måtte veilede han litt da vi hadde oppi 25-30 grader at vinterjakke ikke var det rette. Ellers klarer han å finne frem klær hvis han ikke har for mange valg (kan fort velge shorts på en dag med regn og 10 grader om han står fritt)
 
Var veldig nøye frem til toårsalderen hvor hun ville begynne å bestemme selv. Nå er hun fire år og jeg sender henne rett som det er i barnehagen med total mismatch... så lenge klærne er praktiske og passer temperatur, bryr jeg meg ikke. Det er stort sett jeg som kjøper alle klær, så de er jo fine i utgangspunktet.... bare ikke alltid sammen.!
 
Eg er litt nazi på at de skal se skikkelige ut. Bonus sønnen har en tendens til å ta på seg det styggeste han eiger, å da må han gå å skifte om vi skal ut av hus.
 
Er nøye på at klærne er rene og uten hull ellers er jeg ikke så nøye. Tenker at det er en del av barnets selvstendighets og identitets utvikling bestemme hva de skal ha på seg.

Nå skal det sies at det er jeg som har kjøpt inn klærne, størstemann er 2 år, så litt styring har jeg jo.
 
Nei, ikke så nøye på hva hun har på seg, men fortsatt velger jeg. Men hun fikk velge nå i ferien. Hun tok frem fra kofferten, og hadde (nok helt tilfeldig) klart å matche body, bukse og cardigan. Hun er straks ett år. Elsker å velge ut den bodyen med finest print på. Hun peker på printen og smiler og lager lyder jeg forstår som at hun liker det. Ser det ikke er lenge før hun vil velge selv. Hun hjelper til med å kle på seg.
 
Så lenge det er rent og helt er jeg fornøyd. :)
Ungene har selv bestemt hva de skal ha på seg så lenge de har kunnet det.
Jeg lat dem ikke fryse eller svette ihjel, naturlig nok, men hvordan de ser ut kunne ikke brydd meg spesielt mye mindre.
 
Jeg velger klærne til barna enn så lenge :) Hvis eldste vil bestemme får han gjerne to ting å velge på [emoji14]
 
Hun får velge selv så lenge det er ok til været og aktiviteten:)
 
Ja!

De kan få velge til en viss grad, men det skal se bra ut. Og ikke minst passe til været.

Jeg er heller føre var slik at jeg slipper å skifte eller krangle. Med mindre pappaen har kledd på, da får de gå i den kombinasjonen selv om det ikke matcher
 
Et sikkert veldig merkelig spørsmål fra enn så lenge barnløse meg:

Når barnet for eksempel har vært på skolen eller i barnehage, det har lekt ute og ser ut deretter (kjempeflott! Elsker at barna leker og koser seg), og dere skal bort, til byen, får gjester eller annet på ettermiddagen, kler dere da på barna nye klær? Eller får de gå i samme klær hele dagen? (Noe annet er om de er våte. Nå mener jeg skitt, grønske, søle etc som naturlig kommer på klær etter en aktiv dag...).
 
Et sikkert veldig merkelig spørsmål fra enn så lenge barnløse meg:

Når barnet for eksempel har vært på skolen eller i barnehage, det har lekt ute og ser ut deretter (kjempeflott! Elsker at barna leker og koser seg), og dere skal bort, til byen, får gjester eller annet på ettermiddagen, kler dere da på barna nye klær? Eller får de gå i samme klær hele dagen? (Noe annet er om de er våte. Nå mener jeg skitt, grønske, søle etc som naturlig kommer på klær etter en aktiv dag...).
Vi skifter. Jeg går ikke i arbeidstøy etter jobb jeg heller. Men det de da skifter til, er som regel det de går kledd i i barnehage/på skole dagen etter igjen.
 
Et sikkert veldig merkelig spørsmål fra enn så lenge barnløse meg:

Når barnet for eksempel har vært på skolen eller i barnehage, det har lekt ute og ser ut deretter (kjempeflott! Elsker at barna leker og koser seg), og dere skal bort, til byen, får gjester eller annet på ettermiddagen, kler dere da på barna nye klær? Eller får de gå i samme klær hele dagen? (Noe annet er om de er våte. Nå mener jeg skitt, grønske, søle etc som naturlig kommer på klær etter en aktiv dag...).
Da skifter vi :) tar med skift og skifter i bhg før vi drar.
 
Vi skifter. Jeg går ikke i arbeidstøy etter jobb jeg heller. Men det de da skifter til, er som regel det de går kledd i i barnehage/på skole dagen etter igjen.
Skifter forøvrig uavhengig av om vi skal noe eller ikke. Jeg liker ikke sand/grønskeflekker i møblene mine.
 
Back
Topp