Er du nøye med kostholdet?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
Er nøye på kostholdet, ja. Starter dagen med en hjemmelaget smoothie, folat, multivitamin og omega3 :)
Skeier en del ut ellers med at jeg bare mååå ha milkshake og slikt innimellom, men det er nå vel lov? ;)
 
Følger anbefalingene for gravide, men med kvalme spiser jeg det jeg har lyst på :)
Har helt avsmak fra godteri da :p
 
Spiser normalt sunt nå, men blir nok sunnere utover i graviditeten :)
 
Akkurat samme her. Ikke lyst på sjokolade, skjedde sist også.
Husker jeg hadde veldig dilla på Stratos siste del med nr 1, og mandariner. Med nr 2 var jeg mer der jeg er i dag :)
 
Prøver å tenke litt ekstra over inntaket nå. Pluss mye mere vann enn før, ikke så god på det i hverdagen fra før.
 
Husker jeg hadde veldig dilla på Stratos siste del med nr 1, og mandariner. Med nr 2 var jeg mer der jeg er i dag :)

Ostepop her med, mitt barn består av ostepop. Og jammen liker hen det også den dag i dag!
 
Jeg ble såå lei meg når det plutselig gikk opp for meg at jeg måtte la være salamien på brødskiva igjen.. Så ja, følger anbefalinger og prøver å spise sunt :) men har til nå skeiet litt mye ut med godteri:p *skjerpings*
 
Spiser sundt, men det gjør jeg uansett og har en dag og to ila uken der jeg koser meg[emoji4]
 
Spiser sunt og variert [emoji4] Skeier ut med en is her og der, men det er mest for å ha noe friskt som lindrer kvalmen [emoji28] Godis, brus og sjokolade frister ikke det minste, hvilket er høyst unormalt for min del [emoji28]
 
Jeg ble såå lei meg når det plutselig gikk opp for meg at jeg måtte la være salamien på brødskiva igjen.. Så ja, følger anbefalinger og prøver å spise sunt :) men har til nå skeiet litt mye ut med godteri:p *skjerpings*

Gilde mener vel at deres Salami kan spises av gravide også? Mener jeg har lest det en plass [emoji4][emoji85]
 
Savner salami m, og brie, og spekemat :p
 
Gilde mener vel at deres Salami kan spises av gravide også? Mener jeg har lest det en plass [emoji4][emoji85]
Ja, de sier så, men jeg tar ikke sjansen :) skal klare meg uten i 9 mnd altså ;)
 
Hadde med fenalår på fødestua sist :p
 
Tar også folat og omega3, har forsåvidt gjort det siden september i fjor, og ellers har jeg spist sunt og variert siden positiv test. Veldig mye frukt, bær og grønnsaker.

Er egentlig veldig imponert over meg selv, for er jo sulten heeele tiden nå! Og har veldig lyst på noe søtt :p Smakte forøvrig den nye skyr isen i dag uten fett og tilsatt sukker, DET hjalp nå litt på søtsuget, noen andre som har smakt den? :)
 
Har tatt folat siden vi begynte å prøve, og fortsetter med dette til ut 1 trimester eller hva som er anbefalt. Tar Lifeline sin gravidtilskudd med folat. Bruker bare opp den ene pakka jeg har kjøpt, så tar jeg kun multivitaminer med omega3 og folat.

Ellers holder jeg meg unna salami og spekeskinke. Kan hende jeg tar en salami litt lengre ut i svangerskapet, men kun nyåpnet pakke.
Prøver å ikke drikke mye kaffe, kun en kopp på morgenen. Og har gått til innkjøp av kofeinfri til å ha hjemme.
 
Back
Topp