Er du mye kvalm?

Jøss. Hvor langt er du på vei?
Trodde kvalmen avtok og egentlig forsvant etter man hadde bikket over en periode, men har merket her inne at det er flere som kan være ganske langt på vei og likevel være ganske kvalme. Kjipt

Håper det gir seg etter hvert da :happy:
 
Jøss. Hvor langt er du på vei?
Trodde kvalmen avtok og egentlig forsvant etter man hadde bikket over en periode, men har merket her inne at det er flere som kan være ganske langt på vei og likevel være ganske kvalme. Kjipt

Håper det gir seg etter hvert da :happy:

Hun er moderator, teksten hun skrev er ingressen på artiklen hun delte under.
 
Logiskt! Sånn er det å gå innpå babyverden med en gang man våkner... Så ikke helt våken med andre ord :laughing025

Haha! :) Jeg hadde ei venninne som riktignok var kvalm hele svangerskapet. Så kvalm at hun ikke kunne stå opp uten å spise, og spiste minimalt hele dagen. Kastet opp i 9 mnd.
 
Haha! :) Jeg hadde ei venninne som riktignok var kvalm hele svangerskapet. Så kvalm at hun ikke kunne stå opp uten å spise, og spiste minimalt hele dagen. Kastet opp i 9 mnd.
Stakkars jente. Vi får noen herlige mirakler, men jammen er det noen som må gjennomgå skikkelig. :wtf:
 
Jeg hører i desember gruppa at en del begynte å bli kvalme igjen mot slutten av andre trimester. Vet ikke helt hvorfor. Ikke skjedd med meg enda.
 
Jeg har vært kvalm siden rundt uke 6-7 og er det ennå. Er nå i uke 24...:yuck: gikk og ventet på at det skulle gå over slik jeg hørte det ofte gjør, men det har ikke skjedd ennå.. :sorry:
 
Jeg har vært kvalm siden rundt uke 6-7 og er det ennå. Er nå i uke 24...:yuck: gikk og ventet på at det skulle gå over slik jeg hørte det ofte gjør, men det har ikke skjedd ennå.. :sorry:

Akkurat samme her, er 22+4 og venter fortsatt:confused:
 
Har og vært kvalm og kastet opp siden uke 6-7. Er no 25+5 og har hatt et par uker som har vært mye bedre (oppkast erstattet av halsbrann og nesten kun kvalm om morgenen), men på torsdag var jeg kvalm igjen hele dagen og på fredag begynte jeg å kaste opp igjen dessverre [emoji30]
 
Har og vært kvalm og kastet opp siden uke 6-7. Er no 25+5 og har hatt et par uker som har vært mye bedre (oppkast erstattet av halsbrann og nesten kun kvalm om morgenen), men på torsdag var jeg kvalm igjen hele dagen og på fredag begynte jeg å kaste opp igjen dessverre [emoji30]

Huff det er ikke mye gøy!:( jeg har ikke kastet mye opp, har mest bare vært fryktelig kvalm. Halsbrannen har meldt sitt inntog her og nå! For noe forferdelige greier!! :wideyed:
 
Det er så kjedelig! Noen dager er bedre enn andre, men i dag har jeg vært helt kake. Er så svimmel i tillegg og opplever nesten at det er litt sånn.. "trykk" i hodet. :wtf:

Jeg har det akkurat likt! Kvalmen utvikler seg til å bli hodepine og svimmelhet. Føles som om jeg ligger i et bråkete maskinrom tilhørende en gedigen båt ute på urolig sjø:hungover:
 
Huff det er ikke mye gøy!:( jeg har ikke kastet mye opp, har mest bare vært fryktelig kvalm. Halsbrannen har meldt sitt inntog her og nå! For noe forferdelige greier!! :wideyed:

Huff ja, satser på det blir bedre!
Syns det er kjipt at jeg ikke klarer å glede meg over graviditeten, bare teller ned til det er over pga formen [emoji17] Er førstegangs og hadde virkelig ikke forventet at deg skulle være slik [emoji30]
 
Huff ja, satser på det blir bedre!
Syns det er kjipt at jeg ikke klarer å glede meg over graviditeten, bare teller ned til det er over pga formen [emoji17] Er førstegangs og hadde virkelig ikke forventet at deg skulle være slik [emoji30]

Ikke jeg heller! Har ikke klart å nyte denne tida noe særlig, vil bare bli ferdig. Må bare trøste meg med at det heldigvis ikke er noe galt eller noe som går ut over han som oppholder seg der inne. Klarer jo ikke gjøre så mye bortsett fra jobb, så ligger litt etter på innkjøpsfronten og klargjøring generelt. Kjøpte omtrent barnevogna i svime:)
Første gang for meg og, og akkurat nå tenker jeg at dette blir et enebarn, hehe:)
 
Jeg har det akkurat likt! Kvalmen utvikler seg til å bli hodepine og svimmelhet. Føles som om jeg ligger i et bråkete maskinrom tilhørende en gedigen båt ute på urolig sjø:hungover:

Det er så kjipt!! Lurer på hvordan jeg skal holde ut de siste månedene på jobb.. Føler ikke at jeg klarer å få hentet meg inn i helgene heller når jeg bare blir liggende sånn som i dag.. Vil bare ligge alene og "seile" i et stille og kaldt rom:grumpy:
 
Det er så kjipt!! Lurer på hvordan jeg skal holde ut de siste månedene på jobb.. Føler ikke at jeg klarer å få hentet meg inn i helgene heller når jeg bare blir liggende sånn som i dag.. Vil bare ligge alene og "seile" i et stille og kaldt rom:grumpy:
Hva med gradert sykemelding? Kanskje du hadde hatt det bedre om du bare hadde jobbet 50%? Bør jo ha litt krefter igjen til fødsel og barseltid også. Ingen takker deg for at du sliter deg ut nå.
 
Det er så kjipt!! Lurer på hvordan jeg skal holde ut de siste månedene på jobb.. Føler ikke at jeg klarer å få hentet meg inn i helgene heller når jeg bare blir liggende sånn som i dag.. Vil bare ligge alene og "seile" i et stille og kaldt rom:grumpy:

Jeg endte opp med å slite meg helt ut og fikk forferdelige kynnere som varte over tre dager og plutselig kjente jeg ikke liv i de tre dagene. Da ble det legevakt og sykehusbesøk. Jeg ble sykmeldt fra uke 20 - 24 for å unngå en så tidlig fødsel. Jeg skal tilbake på jobb, men jeg regner med at det ikke blir 100 %. Jeg ville vurdert å snakke med lege hvis jeg var deg, ellers kan du havne i samme sporer som meg og det var en virkelig fæl opplevelse.
 
Jeg er også begynt å få morgenkvalme tilbake. Tidlig morgen med mye å gjøre fremprovoserer det. De dagene jeg kan ligge frempå og ta ting helt i mitt eget tempo. Da virker det å gå veldig fint. Bare noen dager igjen til 3 trimester.
 
Back
Topp