Er du en streng forelder?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Føler du selv at du er en streng forelder? Skulle du ønske du var mer eller mindre streng enn det du er nå? Hva med din partner - er dere ulikt strenge når det gjelder barna? :)
 
Nei det ønsker jeg heller ikke være
Det betyr ikke at vi ikke har regler eller at han får gjøre som han vil

Kunne ikke sagt det bedre selv. :)
Jeg er nok kjent for å være en pusemamma, men barna vet godt at vi har regler. Jeg har barn som lytter til meg, og barna vet godt at de har en mamma som lytter til dem. :)
 
Syns jeg er passe streng. Velger mine kamper. Mannen er hakket strengere.
 
Som sagt over her velger jeg mine kamper, ved å kjenne barna. Noe som plutselig blir gjort/sagt av 6 åringen som er helt ute av karakter blir kanskje oversett å ser heller ann om hun er trøtt, sulten, sliten fysisk/mentalt. Er ganske høysensitiv så sånt merker jeg fort. Men hun vet at vi har regler å har faste rutiner på ting så er ikke helt overkjørbar. Da er faren hakket strengere.
 
Nei, jeg vil heller kalle meg rettferdig.
 
Kunne sikkert vært strengere :)
 
Er ikke foreldre enda men tror jeg kommer til å være den strengeste av meg og pappaen[emoji87] men har ikke tenkt å være sånn urimelig streng
 
Vil ikke si streng, vi har regler og grenser.. men vil ikke si vi er strenge. Mer rettferdig
 
Nei, vi er ikke så veldig strenge noen av oss, og vi har stort sett like grenser så det er lite de spør den andre om de har fått et nei.
 
Nei, vil ikke være det helder men vi har grenser.
 
Mange vil si jeg er streng. Og det er jeg, men så er jeg nøye på å forklarer henne hva, hvorfor og hvordan.
 
Ikke Såå strengt føler jeg! Men vi har klare regler og grenser.
 
Hva er egentlig streng da? Er ikke det hvor man setter grensen som avgjør hvor streng man er? Og så er det vel hvor nøye man håndhever disse grensene. Vi har ganske få absolutte regler som får konsekvenser men disse håndheves strengt (ikke lov å slå, bite, banne eller skade noen med ord eller handling). Konsekvenser enn så lenge er tilsnakk men også forklaring på hva som var galt.

Nå er våre små ennå da, 2 og 4.

Min mann og hans søster har hatt mange flere regler enn jeg og min bror under oppveksten. Det har gått like bra med oss, men jeg tror kanskje ikke min oppdragelse ville fungert på ham. Jeg var rolig, han var en villstyring.
 
Jeg har få regler. Men de reglene jeg har rikker jeg ikke på. Så i noen situasjoner oppleves jeg som lite streng og i andre situasjoner som streng. Jeg tror likevell at jeg er rettferdig.
 
Har fått høre det endel ganger at jeg er over gjennomsnittet streng. Men jeg mener selv at såppas bør jeg være om jeg skal få barn som ter seg skikkelig.

Streng med masse kjærlighet er mitt motto :)
 
Back
Topp