Er det viktig med en slank baby?

Fikk beskjed fra jordmor at 4330 er en helt normal fødselsvekt for babyer og at det ikke var noen grunn til å være restriktiv i kostholdet denne gangen siden jeg var normalvektig i utgangspunktet.

Symfyse-F målet viser bare at babyen vokser jevnt, men sier ingenting om vekta på babyen :)
 
Det der tru jeg er mye genetisk. Nr 1 var 2507 gram og nr 2 er estimert til å bli ca 3 kg. Jeg gjør absolutt ingenting for å få små babyer. Var hos en lege på sykehuset I hår og ham sa at det var genetisk. Så jeg spiser akkurat det jeg vil ha og legger på meg i meg selv. For barna blir små og jeg veier mye etter ett svangerskap. Men å prøve å få små barn er bare tull. Jeg må nå kjøpe klær i str 44 til han blir født, det savnet jeg sist siden hu druknet i str 50. Er ikke akkurat gøy å få så små babyer. Eneste grunnen til at vi fikk dra hjem sist er at det er gå avstand til både helsestasjon og legevakt. Jeg må bare håpe på å få reise hjem når alle andre får gjøre det.
 
For min del har ikke kostholde påvirket barnet, såvidt vi vet.. Slet veldig mye med mat og gikk ned 10kg i 2trimester, men babyen vokser godt og er frisk i følge det vi ser på ultralyder.. Men nå som jeg spiser igjen så tenker jeg litt på kostholde, men ikke hysterisk mye :)
 
Noen som mener at babyens vekt er en pekepinn på at man har spist og trent bra i svangerskapet. Noen mener da at man kun har spist dritt hvis man får en baby på over 4 kg.
Det stemmer hvertfall ikke :p
 
det er viktig med et sunt barn!
 
Back
Topp