Er det viktig for deg med babyshower?

M

Moderator Steffen

Guest
Eller tenker du at du helst ikke vil ha det? Vil du heller ha besøk etter fødselen? Hva med ja takk, begge deler? :)
 
Jeg vil absolutt ikke ha det, under noen omstendigheter. Jeg synes det er en amerikansk tulleskikk, hauset opp av alle som selger babygaver, pynt og fjas. Heldigvis er jeg og omgangskretsen vår såpass gamle at det ikke kunne falle noen av oss inn å verken ha eller arrangere noe slikt.

Jeg vil heller ha korte besøk etter fødsel.
 
Jeg fikk det med første og synes det er veldig koselig at folk vil stelle istand dette for en vordende mor. Koselig med en ekstra oppmerksomhet. Ser på det som noe koselig og ikke noe tull. Veldig valgfritt om man gjennomfører dette eller ikke.
Nå som jeg er gravid med nr2 så ser jeg ikke nødvendigheten da vi har det vi trenger, så da vil det være mer koselig med besøk etter fødsel [emoji4]
 
Ikke viktig for meg.

Og det er jo veldig greit siden jeg har fått tre barn og ingen babyshower ;-)
 
Nei, med tanke på at jeg mistet i uke 24 sist så vil jeg helst ikke ha noe styr rundt graviditeten denne gangen. Og så syns jeg ikke det er noe stas å være midtpunkt heller. :p

Har dog kost meg i de babyshowerne jeg har vært i, så har ikke noe mot å være gjest i et da. :p
 
Jeg syntes det var koselig, men var ganske dårlig i svangerskapene og lå inne og kastet opp i et par dager i strekk etter første, så jeg skulle ønske de hadde avtalt tidspunkt med meg først :p
 
Absolutt ikke. Vil helst ikke ha det, men besøk etter fødsel når jeg er klar for det er koselig. Baby som skal være midtpunkt, ikke jeg ;)
 
Jeg synes det var veldig koselig når jeg gikk gravid med sønnen :) synes det er stas å arrangere for venninner også.
 
Var ikke noen trend på det da jeg fikk jenta mi, så tenkte ikke over det da.
Hadde vært hyggelig med shower om jeg ble gravid på nytt, men egentlig hadde jeg blitt minst like glad for en arrangert kveld sammen med jentene hvor vi bare spiste god mat, strikket og koste oss.
Er ikke så opptatt av alle gavene og stæsjet, men jeg liker oppmerksomhet og bli satt pris på.
Barselbesøk av venner som bryr seg og ikke bare er nyskjerrige er høyest verdsatt da. :)
 
Jeg vil ikke ha noe sånt.
Det er jo ikke gitt at man får en baby, selv om man er høygravid når man får baby shower. Mye kan gå galt under fødselen eller i dagene før, og da ville jeg følt det veldig sårt og rart å ha fått fullt av gaver og utstyr jeg ikke hadde bruk for...
 
Håper jeg får :) har ikke mange venninner som jeg har såpass god kontakt med at det hadde føltes naturlig at de tok del i noe sånt, men har 3 fine søstere, 2 gode venninner og mor og stemor som jeg håper kanskje ordner noe :)
Er første så kanskje litt ekstra stas, ikke sikkert jeg ønsker det så sterkt med neste. Er bare noe med å ha en koselig sammenkomst før bebis kommer :)
 
Jeg er enig med flere her. Jeg vil mye heller ha besøk når babyen er født. Man vet jo ikke om man kommer hjem fra sykehuset med en baby selv om alt ser bra ut i svangerskapet...
 
Trenger ikke :) vil kanskje heller ha besøk etter at babyen er født og rutiner er på plass :)
 
Jeg syns d er veldig koselig og viser at venner og familie bryr seg. En blir ofte ekskludert i svangerskapet (ikke alltid, men mange blir d. D ble jeg) Jeg var egentlig veldig lei meg, for terminen nermet seg og ingen hadde stelt i stand noe for meg. Folk tok ikke kontakt like ofte selv om jeg gjor d og hintet til at jeg faktisk kunne være med på mye enda. Siden jeg nevnte for mamma at jeg ikke fikk og ikke regnet med å få så stelte hun i stand for meg. Var veldig koselig, men var i siste liten (en uke før frøkna kom, dog ble hun født 8 dager før termin) så var ikke helt som jeg hadde forestilt meg.
 
Jeg fikk ikke selv, men syns det er en koselig feiring :) ja takk til besøk både før og etter baby
 
Innerst inne ønsket jeg meg nok en babyshower, spesielt med siste, men ingen holdt det for meg med noen av barna.
Det har heller egentlig ikke vært noen tradisjon i min vennekrets heller, så ikke skuffet heller, så nei, ikke viktig
 
Ikke viktig nei. Og jeg fikk det ikke med første og regner heller ikke med det nå. Og det er greit[emoji4] koselig med besøk etter at babyen har kommet[emoji6]
 
Ikke viktig. Sikkert koselig da. Har ikke fått og ei heller vært i en så. [emoji39]
 
Back
Topp