Er det viktig for deg å støtte lokale butikker?

Ja, til en viss grad. Handler ikke lokalt om det koster mer enn det smaker bare for å kjøpe lokalt.
 
-absolutt! Kan ikke klage på at de små, koselige butikkene forsvinner hvis jeg ikke bruker dem. Dessuten er det så hyggelig å handle der!
 
Ja, veldig. Jeg forsøker å bruke lokale forhandlere i så stor grad det lar seg gjøre. Jeg synes det er veldig viktig å opprettholde sentrumslivet i byen vår og støtte lokale arbeidsgivere.
 
Delvis. Hvis det ikke koster veldig mye mer så bruker jeg de lokale som ikke er kjeder.
 
Det var det. Helt til bompenger ble skikkelig dyrt, parkering skikkelig dyrt, kjøring i sentrum elendig...
Jeg har ikke råd til å betale 200-300 kr ekstra bare for å kunne shoppe i fysiske butikker.
 
Til en viss grad her også. Her har vi dog stort sett bare kjedebutikker, men prøver å støtte oppunder noen lokale gårdsbutikker når jeg kan (er jo litt spesialvarer der, så blir mest til jul og spesielle anledninger).
 
Her prøver vi hvertfall å handle mat på den lokale matbutikken :) Der er det altså en service uten like! Og post i butikk. Er så lettvint å ha den der. Denne butikken stiller også opp og låser opp butikken, om det er krise for noen. Og stiller opp med tenke på idrettslag og arrangementer ellers. Hva skulle vi gjort uten?
 
Her prøver vi hvertfall å handle mat på den lokale matbutikken :) Der er det altså en service uten like! Og post i butikk. Er så lettvint å ha den der. Denne butikken stiller også opp og låser opp butikken, om det er krise for noen. Og stiller opp med tenke på idrettslag og arrangementer ellers. Hva skulle vi gjort uten?
Sånn skulle det vært flere steder :Heartred
 
Back
Topp