Er det snart vår tur?

Isis

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Så etter laaaangt om lenge og lengre enn langt har vi kommet hit.. Pp2 er i gang. Har en syklus på 40 dager, men det siste halve året har den blitt uregelmessig. Eggløsningstest it is. Pp2+3år, her er starten:

Våren 2009 møttes vi på Vestlandet. Jeg hadde bodd der i nesten ti år, og han er derfra. Himla dårlig timing, jeg skulle flytte til østlandet to måneder etter. Etter litt om og men bestemte vi oss for å satse på hverandre likevel og januar 2010 flyttet jeg vestover igjen.

Det gikk så bra at når februar 2011 kom bestemte vi oss for å prøve å få barn og sluttet på all prevensjon. Det er arbeidsmangel i vest og av det blå fikk han et jobbtilbud i øst. Vi hadde rett og slett ikke råd til å si nei. Vi prøvde å ta oss råd til å se hverandre minst en gang i måneden, men for å si det enkelt: ikke lett å bli gravid slik.

Sommeren 2012 får jeg jobb på Østlandet og livet ser mye lysere ut! Så blir han arbeidsledig og går inn i en dyp depresjon og ønsker ingen sex i det hele tatt. Det blir et drøyt år før han får seg jobb igjen og vi merker humøret letter betraktelig.

To uker etter ny jobb er han nesten kvitt depresjonen(!) Men da skjer det, prolaps og han blir sengeliggende. Man blir ikke mindre deprimert av dette. Etter det som føles som en lang kamp mot helsevesenet får vi grint oss til operasjoner og han begynner å bli litt bedre. Han fikk ikke fortsette i engasjementet og er arbeidsledig igjen.

Høsten 2013: Vi er glade for at han kan begynne å trene seg opp igjen og vi går til sexolog for å prøve å finne tilbake til et sexliv. Våren 2014 løsner det, han får ny jobb, tiden med sexolog hjelper og vi er i gang. Pp2+3år.

Holder på å bli sprø, men øyner håp allikevel. Nå må det være vår tur til å prøve på ordentlig:)
 
Eggløsningstester, de ser ikke så vanskelig ut å utføre. Pleier på å undervise i digital kompetanse, men her kløner jeg veldig. Feilmelding på feilmelding. Liker å tro art det er den elektriske dingsen til CB som har fått hikke, men vet jo at i de fleste tilfeller er det brukerne som kløner. Jaja, vi får kjøpe noen engangs plastglass:)
 
Oi, det var en lang og kronglete historie! Så godt at det har løsnet nå og at dere er klare for barn♥
Lykke til med prøvingen, håper spiren sitter snart. Og lykke til med å finne ut av eggeløsningstesten :) Kanskje det enkle er det beste? Vet mange her inne på FS sverger til strimler (billigtester).

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Takk for det Tillan_baby! Vi prøver å belage oss på at det tar en stund. Fant ut av EL-testen og den er positiv nå:) men det er jo dyrt i lengden. Blir nok billigtester fremover.

I kveld er det 30-årsdagen til ei venninne. Satser på munkholm fra glass for å slippe mange spørsmål og kommentarer. Hvordan har dere andre gjort det med fest mens dere prøver?
 
Hmm, så gikk det ikke denne gangen heller. Kan ikke fatte at det på toppen av alt skal være så nødvendig å bli så dårlig. På jobbkurs i dag, måtte løpe ut i lunsjen for å kjøpe en varm genser og smertestillende for å ikke bosette meg på toalettet med dårlig mage og klapring med tennene.

Perioden var ikke så lang som vanlig. Bare 31 dager, el på dag 17. Satser på at neste periode blir bortimot lang som forrige med el 29 og totalt på 44 dager. Da ødelegger ikke all jobbreising for prøving i det minste.

Var forresten hos legen for å sende prøve til kreftregisteret. Hun ville at vi skulle prøve selvinsiminering. Vi synes det er litt rart, men prøver jo selvfølgelig siden det er vanskelig for oss å ha sex ofte nok. Noen som har nyttige erfaringer her?
 
Lykke til :)
 
Tusen takk Venessiela:)

Forrige EL kom mens jeg var på jobbtur så vi missa en sjanse der. I tillegg var syklusen på 40 dager. Denne perioden prøver vi oss med selvinsiminering. Vi er litt i tvil på hvor lenge sædcellene lever i sterilt glass, nettet sier så forskjellige ting, men vi prøver raskest mulig. (Dvs innen fem min). Starter på dag 15 og tar annenhver dag til det er positiv EL. Så får vi se. Vi er ganske avslappa og ved godt mot denne perioden.
 
Denne gangen om el på dag 30 og ikke dag 15. Har hatt en så lang periode en gang før, men plutselig er det en kort en. Vi liker jo at livet ikke er forutsigbart - men akkurat her må vi vel si at spenningen tar seg for mye opp:)

Selvinsiminering går greit, vi tar det med en stor opsjon humor, men er vel litt usikre på om vi gjør noe galt. TR kommer vel 5. el 6. jan og neste el mlm 19. jan og 3. feb.

Vi er jo selvsagt spente, men klarer å slappe av og nyte jula og ikke stresse for mye.

Håper alle har hatt en fredfull julefeiring og får et godt nytt og fruktbart år:)
 
Himmel, kan du si symptomjeger? Jeg vet det bare er tull, temperaturen er høyere enn vanlig fordi jeg har en lett forkjølelse, jeg tisser sikkert ikke så ofte som jeg tror og innbiller meg bare litt småkvalme. Allikevel er det en liten stemme som sier - kanskje? 7 dager til IKM. Må være første jula jeg gleder meg til å bli ferdig med..
 
image.jpg Hmmm, håper ikke at det er flere enn meg som er så tullete at de tar en graviditetstest når de vet at det er for tidlig.

I kveld skal jeg til mine venner fra videregående. Så nå må jeg unngå å drikke alkohol og svare fornuftig på hvorfor jeg ikke gjør det. Hvordan gjør dere det?
 
Dpo 10!

40 dager er en vanlig periode for min del. Men denne gangen er jeg nesten hundre prosent sikker på at det er en av de sjeldne 44-dagers periodene. Hatt bøttevis med symptomer, men det kan jo være tr som er i anmarsj. Så både i dag og på mandag er ekstra spennende for min del.

Tre graviditetstester igjen, så en på lørdag (dpo 12) og en på mandag (ikm og dpo 14). Pluss en ekstra. Prøver å ikke teste før det, men ikke lett, men både bryllupsplanlegging, tvserier og pcspill tar litt fokus vekk.
 
Dpo 13 - gravid:) pp7image.jpg
 
8+5 i dag. 61 dager av svabgerskapet og 219 igjen. Himmel. Det går fort selvom det går sykt sakte.

Vi har endt opp med å fortelle det til foreldre og tre nærme venninner. Og det virker i grunn greit. Den ene venninna mi Simone ønsker seg barn ble helt i hundre og kjempe glad. De andre to som som har barnedilla var litt merkelig avmålt. Jaja, sikkert bare jeg som overreagerer.

Jeg har heldigvis ikke så mange sympotmer så mange har og kaster gudselov ikke opp. Hadde ei venninne som spydde hele svangerskapet og var innlagt et par ganger og kunne slik sett gjerne vært litt dårligere mot at hun slapp litt billigere unna. Når det er sagt så er man jo nærmest seg selv og egne sympotmer..

Jeg skulle gjerne vært mindre svimmel og ha litt mindre hjertebank - og litt mer overskudd. Heldigivis har jeg mulighet for mye hjemmekontor og kan bruke lunsjen til å sove ut litt.

Føler meg konstant fyllesyk. Ikke slik henge over doskåla, men slik grave seg under et teppe på sofaen og bli der til det går over.

Løper på toalettet i tide og utide og for en som alltid har hatt partyblære er dette en veldig ny opplevelse. I natt måtte jeg stå opp to ganger!

Ellers litt stikking i underlivet, men ikke i nærheten var skikkelig menssmerter.

Da vi var 7+1 dro vi på tidlig ultralyd og var på tidenes raskeste undersøkelse. Mannen ble rørt over å både se og høre hjerteslag, mens jeg var mest opptatt av å vite om det var en (noe det var) og spørre etter noen medisiner. Vet ikke helt hva jeg hadde forestilt meg, men jeg hadde trodd at det skulle være tid til å snakke og spørre litt. 15 fra vi håndhilste til vi var på vei ut hoveddøra. image.jpg
image.jpg
132 hjerteslag i minuttet og 1 cm stort.
 
9+6! 14 dager til uke 12!

Synes jeg er mindre trøtt enn før. Eller, hvis jeg gjør noe blir jeg fort trøtt, men grunnformen Erling bedre. Går litt mindre på toalettet også - og så lenge jeg spiser litt hele tiden er formen ok.

Nytt denne uka er leamus i livmora. Ikle direkte ubehagelig, men litt pussig.

Mange folk spør meg direkte om jeg er gravid og jeg må ta meg sammen for å si nei.
 
10+5, 8 dager til de magiske 12 ukene og første kontroll hos legen.

Cravings på salt mat - gjerne spekeskinke og salami.. Jaja:)

Synes både trøtthet og kvalme har letta litt. Hatt hjemmekontor hele uka og på fredag trengte jeg ikke å sove i lunsjen!
 
10+5, 8 dager til de magiske 12 ukene og første kontroll hos legen.

Cravings på salt mat - gjerne spekeskinke og salami.. Jaja:)

Synes både trøtthet og kvalme har letta litt. Hatt hjemmekontor hele uka og på fredag trengte jeg ikke å sove i lunsjen!
Kjenner jeg også vil ha spekemat, men du vet det ikke er så bra å spise det?
Vi er omtrent like langt på vei! Når har du termin? :)
 
Kjenner jeg også vil ha spekemat, men du vet det ikke er så bra å spise det?
Vi er omtrent like langt på vei! Når har du termin? :)
17. september:) Min løsning har vært sprøstekt bacon.
 
11+5 og på mandag skal vi til lege for første kontroll. Jeg håper at legen skal ha dopler, bruke den og finne hjertelyd, men innser ar det ikke er vanlig og at vi må spørre oss med tålmodighet frem til oul. Det er bare så lenge til!

Jeg vet at jeg ikke må google ting, men min mor døde for syv år siden så føler ikke jeg har noen å ringe til om stort og smått jeg lurer på. Så da leser man jo triste ting som skaper unødvendig hodebry. Jeg må også holde meg unna "har mista"-tråder her inne. Så løfte til meg selv er å gå ei uke uten å Google og oppsøke triste nyheter.
 
På mandag var vi på første svangerskapskontroll. Det var ingen undersøkelse med dopler og det var vi i grunn forberedt på. De sender urinprøvene mine til dyrking, men tar det med knusende ro. Tok urinprøven hos lege og det er sikkert utflod som påvirker.

Jeg veide 67,5 kg - og aner ikke hva jeg veide før. I 20-åra veide jeg rundt 60kg, men tipper jeg har gått opp til 65. Jeg må prøve å skjerpe inntaket av godis og desserter til helgene og heller spise frukt nå i ukedagene. Man skal jo legge på seg i et svangerskap, men er jo ikke cart blanche til å dytte i seg snop 24/7. Får mane fram litt viljestyrke:)

Legen anbefalte annenhver gang til jordmor og til lege så da gjør vi det. Lurer litt på å søke meg til abc-klinikken på Ulevål, men må lese litt mer om det. Nå har legen søkt om vanlig plass på Ullevål. Er jo ikke sikkert vi får plass siden vi ikke søker før i uke 12 noen av stedene. Time will show.
 
Back
Topp