Er det på noen måte skadelig å spise isbiter?

Tigermor

Gift med forumet
August 2018
Nå har cravingsen på isbiter kommet for fullt. Jeg kan sikkert spise en halvkilo med isbiter daglig.
Det jeg lurer på er om det er skadelig på noe vis å spise så mye isbiter?
Skjønner at det kanskje ikke er så heldig for emaljen(?), men babyene kan vel ikke bli «nedkjølt» på noe vis? Nå spør jeg sikkert dumt, men lurer oppriktig.

Er gravid med tvillinger i uke 33.
 
Håper virkelig ikke det! Ryker med en del isbiter hver dag her også :hilarious: For babyen så blir det nok bare det samme som å drikke noe iskaldt eller spise is. Er tenna jeg er mest bekymra for, men jeg pleier å la de tine litt, så de ikke er helt steinharde.

Tror vi bare kan kjøre på med så mye isbiter vi bare vil! Det kunne jo vært myye verre! :D
 
Så lenge du lager isbitene selv og vet at det er laget av rent vann så tror jeg da ikke det er skadelig [emoji14]
 
Jeg har egentlig ikke peiling, men det jeg ville vært påpasselig med i en slik situasjon, var at isbitene var laget av vann uten bakterier... Feks ikke spise isbiter i «syden» med mindre du lager de selv, og undersøkt hvordan type vann som er brukt i isbitene her hjemme, med vann fra springen hjemme går det sikkert bra... Ville nok bare vært obs om du spiste kjøpe-isbiter...

Kjøpeisbitene er nok laget av rent vann de og.
 
Ha ha. Enda godt flere enn meg gikk på den smellen.

Lege og jm sa til meg at jeg skulle ta det helt med ro. Dette er vel en av de sunneste cravingsene man kan ha.
Men, for mitt vedkommende ble de litt bekymret fordi jeg gikk så ned i vekt. De lurte på om det tok plass i magen som skulle ha blitt gitt til næringsstoffer.
 
Jeg spiser bare kjøpe-isbiter. Orker ikke lage selv, dessuten synes jeg de kjøpte isbitene smaker mye bedre :hilarious:

Lager dere selv?
 
Håper virkelig ikke det! Ryker med en del isbiter hver dag her også :hilarious: For babyen så blir det nok bare det samme som å drikke noe iskaldt eller spise is. Er tenna jeg er mest bekymra for, men jeg pleier å la de tine litt, så de ikke er helt steinharde.

Tror vi bare kan kjøre på med så mye isbiter vi bare vil! Det kunne jo vært myye verre! :D
Kunne absolutt vært verre :D
Jeg tiner dem også litt. Lager DIGERT glass med isbiter og litt vann. Så drikker jeg opp vannet (har nemlig litt cravings på iskaldt vann også). Og så knasker jeg isbitene etterpå. Kjøpte 2kg i dag så tror jeg skal knuse noen av de store og putte i egen boks, så kan jeg «snavle» rett fra fryseren :D
 
Spiste mye isbiter da jeg gikk gravid sist og det gikk fint med babyen :) Men tannlegen sa jeg måtte være litt forsiktig.
 
Kunne absolutt vært verre :D
Jeg tiner dem også litt. Lager DIGERT glass med isbiter og litt vann. Så drikker jeg opp vannet (har nemlig litt cravings på iskaldt vann også). Og så knasker jeg isbitene etterpå. Kjøpte 2kg i dag så tror jeg skal knuse noen av de store og putte i egen boks, så kan jeg «snavle» rett fra fryseren :D

Hahaha, jeg gjør akkurat det samme! :D Og et annet tips er å fylle litt vann i 0,5 liters flasker og legge i fryseren, også fylle opp med vann og vente litt. Så har man isvann på flaske, hvis man kun vil ha det kalde vannet :p
 
Hahaha, jeg gjør akkurat det samme! :D Og et annet tips er å fylle litt vann i 0,5 liters flasker og legge i fryseren, også fylle opp med vann og vente litt. Så har man isvann på flaske, hvis man kun vil ha det kalde vannet :p
Oooh, det var smart!!
 
Hva er det med isbiter og gravide?
På slutten av svangerskapet ble jeg også helt vill etter isbiter.. knaspret det som drops, ble helt avhengig!
Det er jo bare vann da
 
Dette er en av de vanligste greiene. Nei på ingen måte skadelig.
 
Back
Topp