Er det OK å ta ett glass vin til fredagstacoen sammen med barna?

M

Moderator Tone

Guest
Bruker du å drikke vin eller øl når barna er til stedet?
 
Jeg drikker ikke alkohol selv, men vil si det er greit å ta et glass vin eller øl når barna er til stedet [emoji4]
 
Så lenge man ikke er gravid, er det Ok! Syns man må lære barna at alkohol er noe man drikker for å kose seg, og ikke for å bli full. Ett glass er for å kose seg. Så lenge man lærer barna måtehold, så tror jeg de forstår det den dagen de skal drikke alkohol selv.
 
Syns det er ok. Men gjør det sjelden selv her i hus.
 
Nei, barn og alkohol hører ikke sammen, og det er faktisk ikke sånn at man lærer bort måtehold, selv om mange feilaktig tror det.
:)
 
Det synes jeg er greit, gjør det skjeldent selv. Men synes ikke det er så godt med alkohol til mat.
 
synes det er OK:)

jeg vokste selv opp med at det ikke skulle være alkohol i nærheten av barn og hadde inntrykk til jeg ble ganske stor at det var kun noe man drakk for å bli full. jeg vil at mine barn ikke skal ha samme inntrykk, så derfor synes det er greit å ta et glass vin eller øl tikl maten :)
 
Jeg drikker ikke alkohol selv, men vil si det er greit å ta et glass vin eller øl når barna er til stedet [emoji4]

Helt enig :) Så lenge med måte og en av foreldrene (helst da den som har lappen hos oss) holder seg edru i tilfelle noe skjer.
 
Dette er jeg i mot, barn og alkohol hører ikke sammen.
Nå er jeh vokst opp i ett alkoholhjem, men tenker som så at en kan ta seg noe å drikkeetter leggetid til barna, en kan holde seg uten, tilfelle noe skulle skje. Hva om man må på legevakta eller noe uforutsett skjer?
 
synes det er OK:)

jeg vokste selv opp med at det ikke skulle være alkohol i nærheten av barn og hadde inntrykk til jeg ble ganske stor at det var kun noe man drakk for å bli full. jeg vil at mine barn ikke skal ha samme inntrykk, så derfor synes det er greit å ta et glass vin eller øl tikl maten :)

Jeg vokste opp med foreldre som kun drakk ett glass til maten, og så dem aldri full. De snakket mye om at vin var kosedrikk til maten, og jeg drakk selv ikke med venner før jeg var 18 år. Mitt første møte med alkohol selv var å smake et halvt glass vin hjemme til maten. Jeg drikker kun for å kose meg selv, og ikke for å bli full (selv om jeg har vært det på byen og da etter jeg var 18). Tror at jeg lærte gode holdninger i forhold til alkohol tidlig.
Men det er viktig at det ene glasset ikke blir til 5. Barn skal ikke se foreldre dritings. Men ett glass er langt unna det.
 
Back
Topp