Er det normalt å ha litt mensmurringer i uke 5???

x1x*Vibeke*Gravid*

Forelsket i forumet
Hei jenter.

Jeg tok en graviditetstest for noen dager siden, og den var positiv [:D]
Jeg har en del mensmurringer og litt menssmerter inni mellom, ikke hele tiden.
Og jeg har en del utflod, er dette normalt?
Har jo begynt med kvalmen, svimmelhet også, men det vet jeg er normalt...
Var hos legen i dag, men selvfølgelig glemte jeg å spørre om dette[:@]
Hadde jo så mange andre spørsmål og stille [:)]
 
Hei

jeg er også i uke 5 og har litt menssmerter. har hatt det i ca halvannen uke nå og siden den aldri kom så jeg tegninga. tre tester og alle positive så får vel stole på det. Hos meg kjennes det ut som menssmerter i forskjellig grad, noen ganger ganske vondt mens andre bare murring. noe kjennes ut som luft i magen og det kan det sikkert være. Jeg er veldig skeptisk av natur så er jo livredd for spontanabort, men etter som jeg har lest på nettet er dette normalt med at egget fester seg og div. Skal til lege mandag og skal høre litt rundt dette =) [8|]
 
Hei! Det er helt normalt. Jeg hadde de værste menssmertene dagen før forventet mens, og hadde mensmurringer nesten konstant i flere uker etterpå. Er 15 + 3 nå =)
 
Jeg er 13+1 uker. jeg har fortsatt litt mensen smerter/murring, av og til i lusken. det er normalt. det bare betyr at livmoren din vokser. også utflod er normalt. vis det lukter dårlig får du ta deg en tur til legen.
 
det er normalt, bare livmoren din som vokser, du kan få "festeblodning" da egget fester seg i rundt 3-4 uke.ikke mensen smertene som du får no som sier at det fester seg, for det må feste seg før du kan få en positiv test. no er det bare for at livmoren din vokser. du vil kanskje få litt vondt i lusken av og til. men det strekker i eggstokkene, det er også normalt. også er tarmsystemet ditt trege så du kan få forstoppelse og luft smerter, som er også normalt, faktisk er det bra for barnet for da får det trekt opp mer næring av aten du spiser. også mistet jeg en, spontan abort. om du skulle ha mistet den så vill du fått kraftige smerter og blødninger samtidig, ellers trenger du ikke og være beskymret for spontanabort. er gravid med min andre og lest mye ;) lykke til
 
Det er så kjekt med dette forumet, man får svar og man kan lese seg til mester på de fleste områder. Jeg søker ofte opp ting jeg lurer på, siden dette er min første gang. I dag fikk jeg plutselig mageknip nederst i magen så jeg ikke klarte rette meg opp, sto litt foroverbøyd. Det ga seg etter en stund, men tror jeg må slutte å bekymre meg for hver en ting, men som så mange andre er man jo redd for spiren sin. Jeg ser i allefall at det ikke er noe unormalt enda , siden jeg ikke er alene.. hehe. Tusen takk alle sammen, og takk til trådstarter som startet denne tråden, dette har jeg lurt en del på =) Ha en fin kveld alle sammen =) [:)]
 
Jeg syns denne siden her er helt fantastisk , får svar på alt jo :) jeg
lurer på en ting ... Jeg har menssmerter i mage å rygg er ca 6 uker på vei men jeg sliter også litt med magen gjort det siden jg fikk vite jg car gravid , at når jg spiser på jeg nesten allti på do etterpå fordi får litt sånn magekrampe/magevondt også er jeg bra igjen , legen sier ikke noe spesielt på det så er vel ikke noe farlig .. Men pleier jo være omvendt at man får forstoppelse , syns dette er litt rart ? [8|]
 
ORIGINAL: jeanetteh

Jeg syns denne siden her er helt fantastisk , får svar på alt jo :) jeg
lurer på en ting ... Jeg har menssmerter i mage å rygg er ca 6 uker på vei men jeg sliter også litt med magen gjort det siden jg fikk vite jg car gravid , at når jg spiser på jeg nesten allti på do etterpå fordi får litt sånn magekrampe/magevondt også er jeg bra igjen , legen sier ikke noe spesielt på det så er vel ikke noe farlig .. Men pleier jo være omvendt at man får forstoppelse , syns dette er litt rart ? [8|]
 
mensmurringer er helt normalt[:D][:D] jeg hadde det ganske lenge.. husker ikke helt når det sluttet men.. 
 
Hei igjen jenter [;)]

Tusen hjertelig takk for svarene.Har desverre ikke fått hvert her de siste ukene, bga jeg har hvert så dårlig [:)] Har fått hele pakka med kvalme, problemer med magen, fryser og svetter omhverandre, hodepine og svimmelhet.
Er i dag 6+3 og skal til gyn på innvendig UL i morgen, så gleder meg masse til det[:)] Synes det også er litt skummelt, for jeg vet jo ikke hva jeg har ivente.
Alt er sikkert som det skal, og spiren har nok det veldig fint inne i der [;)]

Jeg har fortsatt disse menssmertene, men ser jo at dere alle skriver det er normalt.Så jeg ble ganske lettet når jeg så det[:)]

Er det flere av dere jenter som har hvert eller er skikkelig dårlige???
Her har det gått i varm te, kjeks og saft noen uker..Magen vil jo ikke holde på noe...Men har 2-3 timer på kvelden som jeg føler meg nok så sprek, så da blir det å spise masse i denne tiden [8D]

Glad jeg har dere her som jeg kan spørre om alt mulig [:D]
Tusen takk igjen jenter.
Og masse lykke til videre med spiren i magen deres også [;)][;)][;)]
 
Yes, helt normalt
 
lykke til
 
Det er så fint å høre dette fra dere, for jeg har vært helt fra meg av engstelse her.
Jeg er 6+1 i dag, og har den siste uka hatt helt sinsyke smerter, på linje med de verste menssmertene fra de første åra med mensen, liksom. Og det har vært verst om natta, sånn at jeg sover skikkelig dårlig.
Legen min har bestillt tidlig UL, for å se at alt står bra til...
Tør ikke å fortelle de vordende besteforeldre noe før jeg vet at alt er bra...
 
Back
Topp