Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Tror det varierer fra bank til bank hvordan oppsettet er! Jeg har sparebank1!

1) Måtte først velge "betale til utland"

2) Så måtte jeg "legge til mottaker" ( i min nettbank en liten firkant til høyre for der man skriver kontonr)

3) inne på "legge til mottaker" måtte jeg velge land og skrive inn IBAN nr (IBAN nr står på betalingsinfo man får fra Serum). Deretter måtte jeg skrive inn navn på mottaker og adressen! Strevde en del med adressen, fikk opp feilmelding "ugyldig tegn i felt" og "ugyldig adresse"! Brukte adressen som står i betalingsinfoen jeg fikk! Etter mange forsøk så gikk det plutselig[emoji848]

4) valuta kom automatisk som euro siden det er til Hellas! Så tok jeg godkjenning som vanlig regning!
Og husker du om det er jeg eller dem som skal betale evt omkostninger? :)
 
Så fantastisk! Dette går nok kjempefint! :)

Hva er årsaken til at du tar prednisolon og klexane, hvilke doser går du på og hvor lenge skal du fortsette?

Tusen takk kjære :happy:

Jeg har habituell abort, og har mistet i flere SA og MA tidligere. Jeg har tatt antibiotikakur fra IVF Serum etter at vi fant utslag på klamydia og bacterial load på mannen og meg. Etter dette var vi også hos Hausken, hvor vi fikk beskjed om å ta Pednisolon og Klexane som støttemedikamter ved neste graviditet. Klexane frem til uke 16, og Prednisolon frem til uke 14. Klexane for å unngå eventuelle blodpropper i morkaken, og Prednisolon for å slippe eventuelt immunitet fra egen kropp, hvor kroppen i noen tilfeller støter fra seg foster. :oops:
 
Tusen takk kjære :happy:

Jeg har habituell abort, og har mistet i flere SA og MA tidligere. Jeg har tatt antibiotikakur fra IVF Serum etter at vi fant utslag på klamydia og bacterial load på mannen og meg. Etter dette var vi også hos Hausken, hvor vi fikk beskjed om å ta Pednisolon og Klexane som støttemedikamter ved neste graviditet. Klexane frem til uke 16, og Prednisolon frem til uke 14. Klexane for å unngå eventuelle blodpropper i morkaken, og Prednisolon for å slippe eventuelt immunitet fra egen kropp, hvor kroppen i noen tilfeller støter fra seg foster. :oops:

Jeg spurte fordi jeg også har habituell abort-diagnose og prøver å gjøre litt research i forhold til hva andre tar. :) Mistenker sterkt immunologiske årsaker hos meg. Når i svangerskapene er det du har mistet tidligere? Jeg mister stort sett i uke 3-4-5, men har også en exu operert i uke 10 og en MA oppdaget i uke 11 (men utviklingen hadde stoppet 6+3). Er nå i uke 5+2. :)

Jeg skal trappe ned prednisolon fra uke 11 og slutte helt med prednisolon i uke 13. Hvilken dose tar du av prednisolon til uke 14? Er det da du er ferdig med nedtrappingen? Skal også gå over fra klexane til albyl e i uke 12. Sa han noe om hvorfor du skulle ta klexane så lenge som til uke 16? Er litt redd for at jeg slutter for tidlig...
 
Det tror jeg det er vi som må gjøre!

Har du fått det til?[emoji5]
Jeg håper og tror det :p reservert enn så lenge. Brukte det IBAN-nummeret. Fikk ikke som alternativ å bruke det kontonr :p men det gikk igjennom så regner med går i orden!
 
Jeg spurte fordi jeg også har habituell abort-diagnose og prøver å gjøre litt research i forhold til hva andre tar. :) Mistenker sterkt immunologiske årsaker hos meg. Når i svangerskapene er det du har mistet tidligere? Jeg mister stort sett i uke 3-4-5, men har også en exu operert i uke 10 og en MA oppdaget i uke 11 (men utviklingen hadde stoppet 6+3). Er nå i uke 5+2. :)

Jeg skal trappe ned prednisolon fra uke 11 og slutte helt med prednisolon i uke 13. Hvilken dose tar du av prednisolon til uke 14? Er det da du er ferdig med nedtrappingen? Skal også gå over fra klexane til albyl e i uke 12. Sa han noe om hvorfor du skulle ta klexane så lenge som til uke 16? Er litt redd for at jeg slutter for tidlig...

Mistenker immunologiske årsaker selv også, så er veldig glad for at han skrev Prednisolon til meg. Jeg har 3x 5mg hver dag, skal være ferdig nedtrappet og avsluttet til uke 14.

Han ville at jeg kun skulle ta Klexane frem til uke 12, men jeg er selv livredd for å slutte for tidlig...så jeg nærmest tryglet om å fortsette til hvertfall uke 16. Jeg har lest at Albyl-e ikke har den samme effekten som Klexane eller Fragmin, og vil derfor spørre om å fortsette med Klexane frem til uke 32-33. Han er sikkert ikke enig, men jeg har ved forrige graviditet gått på Albyl-e uten effekt, så vil ikke prøve det igjen. :sorry:

Jeg har mistet i en SA i uke 11, og et par MA i alt fra uke 6 til 10. Nesten så jeg har mistet oversikten nå... :confused:

Men gratulerer til deg med graviditeten:smiley-angelic003 Håper du kommer i mål, du også! :smiley-angelic001 Vi får holde kontakten og oppdatere hverandre underveis :cat:

Lykke til!
 
Noen som vet om man kan gå på antibiotika samtidig med fryseforsøk? :)
 
Skal sende de Mail og om det blir positivt :) har du sendt prøve? :)

Hold meg gjerne oppdatert[emoji4] leste et sted at man skulle avslutte kuren typ dagen før innsett, men jeg har aldri peiling på når innsett blir pga avbrytelser/lengre stimulering eller plutselig kortere/lengre syklus osv osv..

Jeg tok en spansk en, og ikke sendt prøve. Men har en venn som er lege, og fikk skrevet ut samme kur som blir gitt. Tydeligvis også vanlig i USA og noen andre land å kjøre AB-kur uansett før IVF-forsøk.

Så du ventet på svar! Så spennende!
 
Fikk du fullført hele da, eller bare stoppet du? Regnet du sånn ca, eller begynte du første syklusdag? Beklager mange spørsmål[emoji85]

Jeg fikk sen EL i fryseforsøket, hadde naturlig syklus! Så jeg rakk hele kuren! Husker ikke hvilke dag jeg starta! Men var helt i starten av syklusen, dag 2 trooor jeg! Gikk på en 20 dagers kur!
 
D1900C20-460C-4796-8739-8E90F5C8EB13.png

Dette er svaret jeg fikk, hadde det så sykt på følelsen! Er så sykt spent, men må ha bena plantet på jorden og ikke tro at dette nødvendigvis er en mirakelkur! Noen med samme svar og noen erfaringer? :)
 
Lykke til! Håper behandlingen gjør susen
 
Hvor mye har dere betalt for prøver og resepter?
 
Back
Topp