Er det noen som har fått satt inn 2 egg

Ja.
 

Først vil jeg si gratulerer med dine mirakler :)

Var det vanskeligere synes du å være gravid med tvillinger? Bød det på flere utfordringer? i tilfelle ja, på hvilken måte?

Hadde du gjort det samme igjen? :) Tenker kun på opplevelsen og ikke antall barn.
 
Først vil jeg si gratulerer med dine mirakler :)

Var det vanskeligere synes du å være gravid med tvillinger? Bød det på flere utfordringer? i tilfelle ja, på hvilken måte?

Hadde du gjort det samme igjen? :) Tenker kun på opplevelsen og ikke antall barn.

Takk :)

Synes graviditeten var fin, selvom jeg synes det var tyngre enn å være gravid med en. Hadde også mere plager, blant annet mye halsbrann som førte til at det var lite jeg klarte å spise, og hadde smerter i symfysen den siste tida. Var likevel i fin form, og gikk blant annet daglige turer med hundene.
Etterhvert synes jeg det var vanskelig med dette å kjenne liv - kjenner jeg begge to? Var på kontroll på føden to ganger, da jeg trodde jeg bare kjente en, men så hadde tvilling to bare endret posisjon i magen.

Jeg har satt inn to egg ved tre innsett. Første gangen ble jeg gravid, men med et barn. Andre gangen ble jeg ikke gravid. Tredje gangen ble det tvillinger. Har også satt inn et egg ved tre innsett, uten å bli gravid.

Hadde nok gjort det samme igjen ja. Synes spedbarnsperioden var tøff, men det gikk seg til.
 
Takk :)

Synes graviditeten var fin, selvom jeg synes det var tyngre enn å være gravid med en. Hadde også mere plager, blant annet mye halsbrann som førte til at det var lite jeg klarte å spise, og hadde smerter i symfysen den siste tida. Var likevel i fin form, og gikk blant annet daglige turer med hundene.
Etterhvert synes jeg det var vanskelig med dette å kjenne liv - kjenner jeg begge to? Var på kontroll på føden to ganger, da jeg trodde jeg bare kjente en, men så hadde tvilling to bare endret posisjon i magen.

Jeg har satt inn to egg ved tre innsett. Første gangen ble jeg gravid, men med et barn. Andre gangen ble jeg ikke gravid. Tredje gangen ble det tvillinger. Har også satt inn et egg ved tre innsett, uten å bli gravid.

Hadde nok gjort det samme igjen ja. Synes spedbarnsperioden var tøff, men det gikk seg til.

Forstår godt at spedbarnstiden føltes tøff. Er tøff nok når man får et barn liksom :)

Ut ifra det du forteller, virker det som du allerede før graviditeten var i fin og aktiv form (du har hunder :) ). Det har jo mye å si.

De finner ikke noen spesiell feil hos oss begge, men når jeg leser andres innlegg virker det som man likevel kan slite med å bli gravid selv ved ivf osv. Du har jo tatt mange runder du også virker det som, kan jeg spørre hva som var utfordringen hos deg?

Jeg lurer på det siden jeg snart må velge 3 i 1 pakkeløsning eller et enkelt innsett, og det er jo stor forskjell i pris (skal ta privat).
Dersom mange svarer at de måtte ta 3 runder tross ingen spesiell tydelig grunn for at de ikke hadde lykkes med graviditet, tenker jeg å gå for det samme.
 
Last edited:
Forstår godt at spedbarnstiden føltes tøff. Er tøff nok når man får et barn liksom :)

Ut ifra det du forteller, virker det som du allerede før graviditeten var i fin og aktiv form (du har hunder :) ). Det har jo mye å si.

De finner ikke noen spesiell feil hos oss begge, men når jeg leser andres innlegg virker det som man likevel kan slite med å bli gravid. Du har jo tatt mange runder du også virker det som, kan jeg spørre hva som var utfordringen hos deg?

Jeg lurer på det siden jeg snart må velge 3 i 1 pakkeløsning eller et enkelt innsett, og det er jo stor forskjell i pris (skal ta privat).
Dersom mange svarer at de måtte ta 3 runder tross ingen spesiell tydelig grunn for at de ikke hadde lykkes med graviditet, tenker jeg å gå for det samme.

Ja, jeg var i god form før jeg ble gravid.

Jeg har påvist endometriose, og det er sannsynligvis grunnen for vår del.

Med første barn, lyktes vi raskt når vi fikk hjelp av IVF. Hadde et forsøk som var negativt, og lykte så på neste forsøk (fryseforsøk).

Veien mot søsken var lengre. Hadde flere avbrutte og negative forsøk i det offentlige. Hadde flere forsøk igjen offentlig, men valgte å ta et privat. Lyktes da på første forsøk privat, og med tvillinger da. Mye ble gjort annerledes privat, enn det hadde blitt gjort offentlig for vår del.
:)
 
Ja [emoji5]
Fikk satt inn to egg på siste ferskforsøk offentlig (8.innsett).
Ble da gravid med tvillinger og er 33+4 uker på vei i dag.
Syns svangerskapet har vært veldig tungt med mye kvalme de første 4 mnd, oppdaget kort livmorhals i uke 23 så måtte ta det helt med ro, og nå etter uke 30 har jeg vært plaget med en evigvarende forkjølelse, vann i beina og økende blodtrykk.
Tvillingsvangerskap er risikosvangerskap, så det beste er selvsagt å kun bære ett barn om gangen.
Vi måtte gjennom ICSI pga endometriose, tette eggledere og litt trege svømmere.
 
Ja [emoji5]
Fikk satt inn to egg på siste ferskforsøk offentlig (8.innsett).
Ble da gravid med tvillinger og er 33+4 uker på vei i dag.
Syns svangerskapet har vært veldig tungt med mye kvalme de første 4 mnd, oppdaget kort livmorhals i uke 23 så måtte ta det helt med ro, og nå etter uke 30 har jeg vært plaget med en evigvarende forkjølelse, vann i beina og økende blodtrykk.
Tvillingsvangerskap er risikosvangerskap, så det beste er selvsagt å kun bære ett barn om gangen.
Vi måtte gjennom ICSI pga endometriose, tette eggledere og litt trege svømmere.

Takk for svar.
Satt i hele kveld igår og leste gjennom en god del av dagboken din, og fikk med meg at du hadde blitt gravid med 2-eggede tvillinger.
Tro meg, det var slik oppmuntrende lesing, etter at jeg skjønte dere virkelig har stått på i mange, mange år.

Gratulerer forresten :)

Skjønner godt de kaller risikosvangerskap, det er mye som kan oppstå.
 
Takk for svar.
Satt i hele kveld igår og leste gjennom en god del av dagboken din, og fikk med meg at du hadde blitt gravid med 2-eggede tvillinger.
Tro meg, det var slik oppmuntrende lesing, etter at jeg skjønte dere virkelig har stått på i mange, mange år.

Gratulerer forresten :)

Skjønner godt de kaller risikosvangerskap, det er mye som kan oppstå.

Nei så hyggelig at du leste i dagboka mi! [emoji3] Den er jo rimelig lang!
Det er en ære og velsignelse å få lov å bære frem disse tvillingene. Jeg hadde egentlig mistet litt håpet om noen gang å bli gravid, og så er jeg så heldig å få TO!
Men om jeg kunne velge (og visste alt gikk bra) ville jeg heller hatt to enling-svangerskap, enn ett tvillingsvangerskap. Det har vært veldig tøft og jeg har vært sofaliggende mesteparten av tiden. Hadde 5 gode uker på jobb mellom kvalmen og den korte livmorhalsen. Og nå er det så tungt og slitsomt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Ser du skal velge mellom 1 forsøk eller 3-pakken. Vi hadde ett (negativt) privatforsøk innimellom de tre offentlige. Valgte 1 siden vi jo hadde ett offentlig igjen også. Men hvis du ikke skal gå offentlig i det hele tatt, tror jeg at jeg ville valgt 3-pakken, bare for å kunne ha en viss ro over det hele, dersom økonomien tillater det. Det er en tøff prosess.

Ønsker deg all lykke til med forsøk og forhåpentligvis graviditet [emoji8]
 
Ja :) to fine gutter.. men som vi desverre mistet.
 
Back
Topp