Er det noe mat du savner?

Roastbiff
 
Morsomt å se at salami går igjen :p
 
Strandamør og biff! Gleder meg også til et stort fenalår til jul og et glass vin etterhvert :p
 
Ingenting føles det ut som!:hungover:
Kjøtt og grønnsaker... Lavkarbokosthold da jeg får utslag på det meste annet. Kjedelig, og jeg er lei etter ni uker med det kostholdet. Alt man gjør for å få en frisk baby!:dummy:

Skjønner godt du er lei! [emoji15] Det går heldigvis over når baby er født da. Du får bare holde ut, men jeg føler med deg
 
Både bf og jeg er kokker og vi jobber i tillegg med vin/drikkevarer. Har også fått påvist svangerskapsdiabetes.
Så det jeg savner mest er muligheten til å bestemme helt over eget kosthold egentlig. Spiser sundt og variert i utgangspunktet, men nå må alt vurderes på en annen måte.
Gleder meg til det forhåpentligvis går over [emoji106]
 
HerreGUD som jeg savner en myk og illeluktende camembert! Og vin. Sikler nesten når jeg ser og lukter andre drikker rød- hvitvin eller champagne. Håper jeg får begynt å pumpe ganske tidlig i tillegg til ammingen, så jeg kan unne meg det raskt etter fødselen! :smug:
 
HerreGUD som jeg savner en myk og illeluktende camembert! Og vin. Sikler nesten når jeg ser og lukter andre drikker rød- hvitvin eller champagne. Håper jeg får begynt å pumpe ganske tidlig i tillegg til ammingen, så jeg kan unne meg det raskt etter fødselen! :smug:
Skal på stor storhusholdningsmesse med ansatte den 16. Så misunnelig på alt det gode de kan smake [emoji23] All ny og spennende vin, spekemat og oster....
 
4f21df8df8b89c5f710e8d9137e48675.png
 

Herlig! Men den jeg liker best produseres i Finland og kjøpes i Sverige :p Nå har jeg i midlertid slengt en pakke i fryser'n og håper det går bra. Skal spise den samme dag som bøllefrø blir født! :p
 
Nå i det siste har jeg fått sykt lyst på salami. Pleier nesten aldri spise det
 
Vanlig salami, (men har kjøpt den kokte fra Grilstad og er grei den), medium stekt biff og spekemat :D
 
Men dere kan jo spise salami??

I henhold til de norske helseanbefalingene er salami fremdeles ikke greit å spise. At noen velger å gjøre det fordi om er opp til de selv. Her har både jordmor og lege sagt at det ikke kan spise (selv om det fryses), da velger jeg å følge dette i de 9 månedene det er snakk om.

Godt mulig det hadde gått helt fint (og gjør det nok i 99% av tilfellene, og gjelder det meste av retningslinjer for gravide), men gidd ikke ta noen sjanser fordi om, og vet om folk som har fått listeria som mest sannsynlig var fra salami.
 
Back
Topp