Er det mulig?....

M

My heart

Guest
en gutt har vært kjip mot gutten vår, dette ser oss, dette ser skolen.

Har tatt det opp med mor til gutten, men hun steiler bakover og går i full krigsmodus.. ingen nytte å ta det opp!

Nå er hun småfrekk og ufin mot meg..

Er det virkelig slik det skal være å ta opp ting som voksne mennesker?
 
Ikke uvanlig, dessverre. :/ Bør ikke være slik, men det er ganske mange voksne som tar det som kritikk av seg selv, når barna deres har gjort noe.
 
Ikke uvanlig, dessverre. :/ Bør ikke være slik, men det er ganske mange voksne som tar det som kritikk av seg selv, når barna deres har gjort noe.
Ja tydeligvis... synes det er utrolig trist..
om mitt barn hadde vært ufin mot noen hadde jeg ønsket å vite det, og tatt tak i det..
 
Desverre så er mange sånn. Hvis noen sier at mine barn har gjort noe så trur jeg på det med en gang og prater med barnet mitt. Jeg veit at barn( inklusiv mine) kan gjøre ting som man ikke ser hjemme. Men sånne ting er skrekken for meg. Jeg sliter litt med min datter om dagen pga ett annet barn hu tar etter.
 
Noen voksne tåler ikke kritikk av sine barn, fordi det er en kritikk av dem, og sånne tror gjerne de aldri gjør feil, og opptrer på impuls fordi noe annet kan være ubehagelig, og innebære at man faktisk må være aktiv i sin oppdragelse.
Be skolen ta affære, og bare informere denne moren om at dette skal endre seg, ikke spør, bare informere.
 
en gutt har vært kjip mot gutten vår, dette ser oss, dette ser skolen.

Har tatt det opp med mor til gutten, men hun steiler bakover og går i full krigsmodus.. ingen nytte å ta det opp!

Nå er hun småfrekk og ufin mot meg..

Er det virkelig slik det skal være å ta opp ting som voksne mennesker?
Har jeg også opplevd. Uten at jeg vil gå i detaljer her. Jeg valgte å kjøre sak på det. Paragraf ett eller annet om psykososialt miljø på skolen. Ble satt igang strakstiltak på skolen.
 
Har jeg også opplevd. Uten at jeg vil gå i detaljer her. Jeg valgte å kjøre sak på det. Paragraf ett eller annet om psykososialt miljø på skolen. Ble satt igang strakstiltak på skolen.
Bra! Jeg har gjort det samme.. når jeg snakker med moren om helt andre ting er hun nedlatende og frekk.. nå hater hun meg fordi jeg har "klaget" på sønnen hennes..
skjønner at det er sårt å få en negativ tilbakemelding om barnet sitt, men barn er barn.. og jeg dømmer ikke barnet hennes, vil bare at hvis alle voksne tar tak så blir det lettere for barna..
så naiv er jeg- skjønner nå at det ikke fungerer slik i praksis..
 
Bra! Jeg har gjort det samme.. når jeg snakker med moren om helt andre ting er hun nedlatende og frekk.. nå hater hun meg fordi jeg har "klaget" på sønnen hennes..
skjønner at det er sårt å få en negativ tilbakemelding om barnet sitt, men barn er barn.. og jeg dømmer ikke barnet hennes, vil bare at hvis alle voksne tar tak så blir det lettere for barna..
så naiv er jeg- skjønner nå at det ikke fungerer slik i praksis..

Så bra du gjør noe :) klart det er sårende å få negative tilbakemeldinger om barnet sitt, men da må man jo gjøre noe tenker jeg. For alles del. Håper det ordner seg :)
 
Overrasker meg dessverre ikke[emoji53]
 
Flere sånne foreldre enn man tror dessverre.
 
Paragraf 9 i opplæringsloven. Men dersom skolen ikke gjør noe så har du nå rett som foresatt å klage til fylkesmannen. Dette var nytt høsten 2017 :)
Det er ikke greit at barnet ditt ikke har det bra!
 
Paragraf 9 i opplæringsloven. Men dersom skolen ikke gjør noe så har du nå rett som foresatt å klage til fylkesmannen. Dette var nytt høsten 2017 :)
Det er ikke greit at barnet ditt ikke har det bra!
I hvert fall så lenge barnet selv sier at det ikke har det bra. Nytter ikke å komme som mor, og få noe gjort - dessverre.
 
I hvert fall så lenge barnet selv sier at det ikke har det bra. Nytter ikke å komme som mor, og få noe gjort - dessverre.

Det er trist at du har opplevd dette... dette burde alle skoler jobbe med! Alle har rett på et mobbefri læringsmiljø. Men det er mulig at skolen har for dårlig kompetanse til å håndtere dette...
 
Det er trist at du har opplevd dette... dette burde alle skoler jobbe med! Alle har rett på et mobbefri læringsmiljø. Men det er mulig at skolen har for dårlig kompetanse til å håndtere dette...
De lener seg på at det er _barnets_ subjektive oppfatning av det psykososiale miljøet på skolen som avgjør om det skal settes inn tiltak, og de kommer unna med det, fordi det står beskrevet i den aktuelle paragrafen at det er barnets oppfatning som teller. Så når jeg tar opp at barnet mitt ikke har det bra, mens mitt høyst oppegående og kompentente tretten år gamle barn sier det motsatte, hører de på barnet.
 
Jeg har sendt inn varsel på skolen, og rektor har svart meg i en Mail. De er pliktig til å sette i gang aktivitetsplan, med 5 ulike punkter. Og alt skal dokumenteres skriftlig.
Jeg kommer ikke til å møte den mora på noe møte.. kjenner jeg er livredd henne. Kommer til å sende mannen min om dette blir aktuelt.
 
Jeg har sendt inn varsel på skolen, og rektor har svart meg i en Mail. De er pliktig til å sette i gang aktivitetsplan, med 5 ulike punkter. Og alt skal dokumenteres skriftlig.
Jeg kommer ikke til å møte den mora på noe møte.. kjenner jeg er livredd henne. Kommer til å sende mannen min om dette blir aktuelt.

Hvorfor er du redd for henne?
 
Fordi hun er nedlatende, frekk og ufin mot meg..
jeg takler ikke folk som er slik, jeg blir lei meg og utafor.
Skjønner deg godt! Bra mannen din kan dra på møtene. Vanligvis ville jeg sagt at det bare er å kutte slike personer ut av livet sitt. Av hensyn til barnet ditt tror jeg det er behov for en viss dialog. Heldigvis ingen regel som sier du må ta den dialogen!
 
Back
Topp