Er det greit at barnevakten tar seg et glass vin?

  • Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Hva synes dere, er det greit at barnevakten tar seg ett glass vin? :)
 
Min mor kan fint ta seg en øl på kvelden når hun passer ungene her i huset, men aldri før etter at ungene er i seng (de er ikke vant til at folk drikker alkohol), og aldri mer enn en.
 
Her drikker vi ikke foran barn, så en barnevakt forventes å følge de samme reglene :)
 
Spørs hvem. Hadde ikke reagert om mamma og stefaren min tok seg et glass etter hun var lagt, men det må da forbli med det glasset. Om vi hadde brukt ekstern barnevakt hadde det ikke vært greit.
 
Absolutt ikke. Selv om en nødvendigvis ikke blir beruset av et glass vin kan en ikke kjøre bil og jeg forventer at barnevakten skal kunne kjøre til legevakten feks hvis d skulle skje noe. Jeg drikker ikke hjemme. Mannen kan finne på å ta en øl en gang i skuddåret. Koser meg like mye om ikke mer uten alkohol å forstår ikke hvorfor folk må ha alkohol for å kunne kose seg.
 
For en rar setting å drikke i. Gir jo ingen mening å drikke når man passer andres barn.

Så nope. Det er uaktuelt her i hus.
 
Hadde ikke vært greit for meg. En barnevakt er på jobb, og man drikker ikke på jobben . Spesielt ikke når man har ansvar for barn.
 
Spørs hvem. Hadde ikke reagert om mamma og stefaren min tok seg et glass etter hun var lagt, men det må da forbli med det glasset. Om vi hadde brukt ekstern barnevakt hadde det ikke vært greit.
Støtter denne! Ville ikke tenkt over det om noen av besteforeldrene hadde tatt seg en øl eller et glass vin etter at mini har lagt seg. Om jeg hadde betalt noen for å komme å passe på mini tar jeg det som en selvfølge at de ikke drikker.
 
Absolutt ikke. Selv om en nødvendigvis ikke blir beruset av et glass vin kan en ikke kjøre bil og jeg forventer at barnevakten skal kunne kjøre til legevakten feks hvis d skulle skje noe. Jeg drikker ikke hjemme. Mannen kan finne på å ta en øl en gang i skuddåret. Koser meg like mye om ikke mer uten alkohol å forstår ikke hvorfor folk må ha alkohol for å kunne kose seg.

Man kan komme seg til legevakt selv om man ikke kjører bil altså. Verken jeg eller mannen har førerkort, og alle ungene lever i beste velgående fortsatt. :) Men ellers er jeg enig, man trenger ikke alkohol for å kose seg.
 
Absolutt ikke. Selv om en nødvendigvis ikke blir beruset av et glass vin kan en ikke kjøre bil og jeg forventer at barnevakten skal kunne kjøre til legevakten feks hvis d skulle skje noe. Jeg drikker ikke hjemme. Mannen kan finne på å ta en øl en gang i skuddåret. Koser meg like mye om ikke mer uten alkohol å forstår ikke hvorfor folk må ha alkohol for å kunne kose seg.

Hvem sier at man MÅ ha alkohol for å kose seg? Går det ikke an å kose seg med og uten?
 
Hvem sier at man MÅ ha alkohol for å kose seg? Går det ikke an å kose seg med og uten?
Dette var min mening og ikke skrevet for å lage noe diskusjon. Du har lov til din mening uten at jeg trenger å være enig i den eller ha et behov for å si deg imot. De aller aller fleste argumenterer med at de drikker et glass vin etc for kosens skyld. Derfor ble d nevnt. Som sagt, dette er min mening.
 
Man kan komme seg til legevakt selv om man ikke kjører bil altså. Verken jeg eller mannen har førerkort, og alle ungene lever i beste velgående fortsatt. :) Men ellers er jeg enig, man trenger ikke alkohol for å kose seg.

Absolutt, det kan man, men er jo enklere om en har lappen. Feks for oss som bor et stykke unna legevakt og sykehus. Uansett blir d feil for meg å la en som er "ansatt" for å passe ungene mine drikke. Har et litt anstrengt forhold til alkohol pga familie, så her er d nulltoleranse hjemme med så små barn som ikke har forståelse for en slik situasjon.
 
Dette var min mening og ikke skrevet for å lage noe diskusjon. Du har lov til din mening uten at jeg trenger å være enig i den eller ha et behov for å si deg imot. De aller aller fleste argumenterer med at de drikker et glass vin etc for kosens skyld. Derfor ble d nevnt. Som sagt, dette er min mening.

Jeg bare spør for du får det til å virke som om en nærmest er alkoholiker fordi man kan kose seg med et glass. :p Helt greit om det er din mening. Og man må regne med en diskusjon når man er på et diskusjonsforum, men en kan velge å svare eller ikke.

Jeg kan helt fint kose meg med cola, ikke kun med alkoholholdig drikke. :)
 
Om min far er barnevakt så ser jeg på det som ok, er ikke som om han skal helle i seg masse eller er alene med ungene pga kone og barn som bor hjemme. Men skulle jeg betalt noen for å passe dem hadde jeg klikket om den personen hadde drukket alkohol. Vi er avholds selv og forventer at en eventuelt barnevakt hadde klart seg uten alkohol de timene
 
Om de hadde vært to stk og en av de tok seg en øl eller ett glass vin etter barna var i seng hadde det gått greit. Men ikke om det bare er en personen som passer barna. Det samme gjelder egentlig oss foreldre også. Det er helt feil i mine øyne at begge omsorgspersonene drikker alkohol med barn i hus. En bør alltid være helt edru.
 
Back
Topp