Er det dumt å trene mage når man er gravid?

UngMammaTilSnart4Små

Elsker forumet
Novemberskattene 2014 <3
Jeg meldte meg inn på treningsstudio rett før jeg fant ut at jeg var gravid, hadde første time i dag med en trener som skulle legge opp ett program for meg.. han la da opp trening som for eks planken, kan ikke skjønne at det er bra når man er gravid?
jeg fortalte han at jeg var gravid, men han var bare rundt 21-22 så vet ikke helt om han vet så mye om akkurat gravidititet og trening?

Er så usikker på dette! Vil ikke risikere å miste heller..

Noen som vet, hva hadde dere gjort? evt åssen trening er det greit å trene? [:)]
 
jeg ble anbefalt og IKKE trene mage så lenge jeg er graivd. Både av personlig trener og fysio terapaut..
 
Man skal vel egentlig ikke trene mage når man er gravid? eller? [8|] det jeg har hørt jaffall[:)]
 
Er du vant til å trene kan du gjerne trene, og bør! Men mageøvelser skal man ikke gjøre under graviditeten, heller ikke ligge på maxpuls over lengre tid!
 
Ok så lette mageøvelser er greit? og alt annet enn mage er greit så lenge det ikke er for mye?
 
hvorfor skal du trene magen når du er gravid egentlig? Du bygger da muskler under alt fettet, og er lett for å se større ut. Lurere og forbrenne først, så trene opp muskler...altså etter at du har født..
 
Er vel større sjanse for at magemusklene revner og da tar det lengre tid før man kan trene mage etter graviditeten igjen.
 
De rette magemusklene er ikke noe poeng å trene.. men de på siden som f.eks i skrå sit ups er greit..
Det var i hvertfall det jeg hørte tidligere.
 
ORIGINAL: iselinn88

hvorfor skal du trene magen når du er gravid egentlig? Du bygger da muskler under alt fettet, og er lett for å se større ut. Lurere og forbrenne først, så trene opp muskler...altså etter at du har født..


Det er ikke noe jeg selv har valgt på programmet, er skeptisk på det selv derfor jeg spør her inne [;)]
 
ORIGINAL: *Nr4påvei?*

ORIGINAL: iselinn88

hvorfor skal du trene magen når du er gravid egentlig? Du bygger da muskler under alt fettet, og er lett for å se større ut. Lurere og forbrenne først, så trene opp muskler...altså etter at du har født..


Det er ikke noe jeg selv har valgt på programmet, er skeptisk på det selv derfor jeg spør her inne [;)]


okei[:)] ville bare hoppet over akkurat det..for du får ingen utbytte i det:)
 
ORIGINAL: merete_80

ORIGINAL: iselinn88

hvorfor skal du trene magen når du er gravid egentlig? Du bygger da muskler under alt fettet, og er lett for å se større ut. Lurere og forbrenne først, så trene opp muskler...altså etter at du har født..

De anbefaler jo at man skal trene litt magemuskler under svangerskapet. Planken trener jo mer enn bare mage, og er for mange en god øvelse.

Hvorfor skal man ikke trene når man er gravid?


argumentene står jo over...ingen som heller har sagt at man ikke skal trene...
 
ORIGINAL: merete_80

ORIGINAL: iselinn88

ORIGINAL: *Nr4påvei?*

ORIGINAL: iselinn88

hvorfor skal du trene magen når du er gravid egentlig? Du bygger da muskler under alt fettet, og er lett for å se større ut. Lurere og forbrenne først, så trene opp muskler...altså etter at du har født..


Det er ikke noe jeg selv har valgt på programmet, er skeptisk på det selv derfor jeg spør her inne [;)]


okei[:)] ville bare hoppet over akkurat det..for du får ingen utbytte i det:)

Ikke meningen å kverulere. Men hvordan kan du påstå at man ikke får utbytte av det?


hvis man skal trene mage for å få magemuskler..da bør man først forbrenne fettet, deretter trene muskler...for jeg også ville trene mage når jeg ble gravid, men ble virkelig frarådet dette på trenigsstudioet...jeg er ikke ekspert på dette området altså, hehe..men bare videre sier det de på treningssenteret har sagt...jeg trener alt annet, unntatt magen..og når jeg trener armer og sånn, så bruker jo litt av magen og, men det går ikke direkte på magen [:)]
 
Jeg ser jeg formulerte meg litt feil, for du kan gjøre stabiliserende mage øvelser, slik som du ser i linken, som planken på knær og sitte bakover!

Det som er viktig er å unngå er situps og slike maskiner som går på mage, og grunnen er at i svangerskapet så deler magemuskelene seg på midten og går ut til sidene. Hvis man da trener de med situps kan det være vanskeligere å få de til å gli sammen igjen, og det har ikke mye for seg!

Ellers er det veldig bra å trene generelt, og ofte har man utbytte av det[:D]
 
ORIGINAL: *Jordbæra*

Jeg ser jeg formulerte meg litt feil, for du kan gjøre stabiliserende mage øvelser, slik som du ser i linken, som planken på knær og sitte bakover!

Det som er viktig er å unngå er situps og slike maskiner som går på mage, og grunnen er at i svangerskapet så deler magemuskelene seg på midten og går ut til sidene. Hvis man da trener de med situps kan det være vanskeligere å få de til å gli sammen igjen, og det har ikke mye for seg!

Ellers er det veldig bra å trene generelt, og ofte har man utbytte av det[:D]


der har du en som kalrer å forklare seg litt bedre :p haha
 
Man kan fint trene planke når man er gravid. Sit ups og andre øvelser som trener de rette magemusklene bør man unngå, da dette kan føre til brokk. Planken trener kjernemuskulatur, samt rygg som er spesielt gunstig for gravide å trene!!
 
her er en artikkel om trening for gravide der øvelsen planken er nevnt. Kos deg med treningen [;)]

http://www.bt.no/sprek/article1182442.ece
 
Takk for bra tips! Kommer til å trene svakt når det gjelder magen og heller trene mer av det andre [:)]
 
Back
Topp