Er dere flink til egenpleie?

  • Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Det er lett å "forfalle" litt når man er gravid og etter fødsel når man ikke har så mye tid og energi!

Er dere flinke til å ta vare på kroppen etter at dere har fått barn?
Hvilke rutiner har dere?
 
Mens jeg er gravid syntes jeg at jeg har vært flink. Har faste rutiner på daglig hudpleie, men har også i svangerskapet unnet meg massasje, frisørtime, vippetimer, lagt negler på meg selv, og har tatt gode dusjer/bad med gode produkter så ofte jeg kan. Og i morgen skal jeg ta fotpleie på salong siden jeg ikke når føttene mine mer[emoji1305][emoji23]
Jeg er kanskje den som er litt for flink med egenpleie, men disse tingene er de som gjør at jeg føler meg bedre, og gir meg det lille ekstra så dagene ikke blir så tunge[emoji173]️[emoji1305] Egenpleie er viktig uansett hva man ser på som egenpleie. Tid for seg selv til å velge akkurat hva man vil gjøre er også egenpleie i mine øyne[emoji173]️ og kanskje den beste egenpleien[emoji1316]
 
Tja, kom meg til legen og fikk meg noen kremer i går, for å lindre eksemen jeg har fått nå etter fødsel. Det er min form for egenpleie [emoji14]
Ellers sitter jeg stort sett med minsten på puppen
 
Hva er egenpleie/egentid? :D
 
Nei. Var veldig flink når jeg var gravid. Men nå er det ikke jeg som styrer dagene lenger[emoji23]
 
Egenpleie i graviditet og barseltid er for meg å sove når jeg har muligheten. Det er det kroppen trengte mest, så sånn set det beste å gjøre for å ta vare på kroppen.

Med hypermeisis så var det et slit hver gang jeg skulle dusje. Fikk blodtrykksfall av å stå oppreist og ble svimmel og kvalm av varmt vann. Tror jeg tok på meg maskara innimellom om jeg skulle noe. Med baby så var det å få vasket seg fortest mulig før baby begynte å gråte eller mellom gråteøktene.

Det handler slett ikke om å være «flink» til å ta seg tid til egenpleie - det handler mer om det i det hele tatt er mulig.
 
Tja en gang i blandt ..
 
Er nå 30 uker og farger fremdeles håret, går til frisør og trener tre ganger i uka. Ganske likt som før egentlig, bare at intensiviteten har gått ned, hårfargen jeg velger har mindre farlige kjemikalier enn den vanlige. :)
 
Prøver å rense huden hver kveld, er stort sett flink til dette. Å ta på dagkrem om morgenen er jeg heller litt dårlig på, spesielt i ukedagene.
 
Med unntak av første måneden etter fødslene, så har jeg prioritert litt egenpleie ja.
 
Akkurat nå er jeg bare overlykkelig om jeg får til å dusje ca annenhver dag :hilarious:
Så lista er ganske lav her om dagen.
Har dog planer om å ta en etterlengtet tur til frisøren om ikke så lenge. Det skal bli deilig :joyful:
 
Jeg er veldig flink på å kurehåret, bruker ansiktsmasker og som for meg er noe av det viktigste, stelle negler, filer og bruker neglelakk, føler meg rett og slett freshere [emoji5] er gravid då, så vet ikke hvordan det blir etter jeg har født
 
Back
Topp