Er billigproduktene like bra??? F.eks first price....

De er ikke like bra, nei. De er tilsatt eller fratatt mange ulike ting.
F.eks kjøper du en stor prosentdel vann dersom du kjøper kokt skinke fra FP kontra Gilde, f.eks. Du betaler rett og slett for ingenting, noe du også får..
Kyllingfileten er også tilsatt mye vann.
 
Selv om det er samme produsent, så betyr ikke det at det er samme kvalitet. Man får det man betaler for. Dette gjelder stort sett det meste man handler dagligvarer som klær og sko osv
 


Renate Røverdatter skrev:


LittleMonkey skrev:


Trine Tanga skrev:


LittleMonkey skrev:
Søsteren til mannen er straks ferdig utdannet ernæringsfysiolog og fraråder billigprodukter på det sterkeste da det inneholder mye mer dritt enn andre produkter...


Må bare spørre, gjelder det også som f.eks. makaroni og spaghetti? de inneholder jo bare durumhvete.. eller hva søren de inneholder igjen.


Vet ikke :p Jeg vet bare at hun ikke kjøper noen billigprodukter i det hele tatt. Hun er veldig nøye og veldig sunn, så det går nok for det meste i fullkorn og økologiske produkter der ;)
Jeg kjøper noen billigprodukter, men mannen er ikke så fornøyd med det :p Kjøper juice, våtservietter, tacoting og sånt, men ikke pålegg, pasta (den er så "melete"), brød osv. 
Det med at det er samme produsenter kan jeg ikke forstå for man kan helt klart kjenne forskjell på tomatsuppe, ost, salamie, leverposteie osv ift andre produkter... 

OSten til Frist price er faktisk Synnøve Finden...



De smaker helt forskjellig. First price er jo også så tørr i forhold !? Mulig det stemmer, men i min munn er synnøve finden MYE bedre enn first price ost.
 
Nei, jeg synes 99% av billigproduktene smaker drit. Og da blir det bare dobbelt så dyrt, siden jeg må kaste det produktet og gå å kjøpe de vanlige. Så nei, det kjøper vi ikke. 
 
her går det en del i billige produkt, men lite halv-og helfabrikat.  
det var jo en stor oversikt i vg/dagbladet før jul om hvilken matvarer som inneholder skjult palmeolje og der var jo soft, melange og vita hjertegod på den lista.
 så vidt eg husker, så var det skumle med olja at det var 50% ekstra kolesterol-hevende, i forhold til andre oljer.
bare å rette viss eg husker feil!
 


ms.bonita skrev:
her går det en del i billige produkt, men lite halv-og helfabrikat.  
det var jo en stor oversikt i vg/dagbladet før jul om hvilken matvarer som inneholder skjult palmeolje og der var jo soft, melange og vita hjertegod på den lista.
 så vidt eg husker, så var det skumle med olja at det var 50% ekstra kolesterol-hevende, i forhold til andre oljer.
bare å rette viss eg husker feil!

Stemmer det. Det er ikke bra for kolestrolet.
Vi har høyt kolestrol i familien, derfor er jeg ekstra påpasselig.
 
Her kjøper vi like mye billig produkter som vanlige produkter. Kjøper det jeg føler for der og da og hvilket humør lommeboka er i 
 
Back
Topp