Er billigproduktene like bra??? F.eks first price....

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Er egentlig billigproduktene like bra?

Jeg har lagt merke til at veldig mange av de billigproduktene inneholder palmolje.
Palmolje er ikke bra for kroppen.
http://forbrukerportalen.no/Artikler/2008/palmeolje_usunn_for_kropp_og_klode

Palmolje er mye billigere å bruke enn andre oljer, derfor inneholder mange av billigproduktene dette.
Jeg leste igjnnom denne artikkelen og der var det mange andre produkter (gjerne ferdigprodukter) som inneholdt palmolje., Bla toro og en del barnemat.
Det ligger skjult under "vegetabilsk fett/olje"

 
Søsteren til mannen er straks ferdig utdannet ernæringsfysiolog og fraråder billigprodukter på det sterkeste da det inneholder mye mer dritt enn andre produkter...
 
Var det ikke noe på FBI for en tid tilbake om det der? At det er laget av same produsent, det er bare forskjellige navn på det?
 


*lykkeligst* skrev:
Var det ikke noe på FBI for en tid tilbake om det der? At det er laget av same produsent, det er bare forskjellige navn på det?


Nå så ikke jeg programmet, men bla ost og potetgull vet jeg er laget av samme produsent.
 


LittleMonkey skrev:
Søsteren til mannen er straks ferdig utdannet ernæringsfysiolog og fraråder billigprodukter på det sterkeste da det inneholder mye mer dritt enn andre produkter...


Må bare spørre, gjelder det også som f.eks. makaroni og spaghetti? de inneholder jo bare durumhvete.. eller hva søren de inneholder igjen.
 


LittleMonkey skrev:
Søsteren til mannen er straks ferdig utdannet ernæringsfysiolog og fraråder billigprodukter på det sterkeste da det inneholder mye mer dritt enn andre produkter...

Det kan vel ikke gjelde alle billigprodukter? Hva slags produkter er det hun mener?
 


Mallory Weiss skrev:
Det beste er å lage alt fra bunnen av.


I know.

Men nå er det sånn at veldig mange tyr til halvfabrikata.
Og da er det litt viktig å belyse det her, så de virkelig ser hva billigproduktene inneholder.

Jeg har laget tomatsuppe fra bunn av, helt nydelig, men barna vil bare ikke spise det!!!
Jeg har prøvd flere oppskrifter, og flere måter. Men neida!
Barna elsker tomatsuppe....
 


Trine Tanga skrev:


LittleMonkey skrev:
Søsteren til mannen er straks ferdig utdannet ernæringsfysiolog og fraråder billigprodukter på det sterkeste da det inneholder mye mer dritt enn andre produkter...


Må bare spørre, gjelder det også som f.eks. makaroni og spaghetti? de inneholder jo bare durumhvete.. eller hva søren de inneholder igjen.


Vet ikke :p Jeg vet bare at hun ikke kjøper noen billigprodukter i det hele tatt. Hun er veldig nøye og veldig sunn, så det går nok for det meste i fullkorn og økologiske produkter der ;)
Jeg kjøper noen billigprodukter, men mannen er ikke så fornøyd med det :p Kjøper juice, våtservietter, tacoting og sånt, men ikke pålegg, pasta (den er så "melete"), brød osv. 
Det med at det er samme produsenter kan jeg ikke forstå for man kan helt klart kjenne forskjell på tomatsuppe, ost, salamie, leverposteie osv ift andre produkter... 
 


Mallory Weiss skrev:


LittleMonkey skrev:
Søsteren til mannen er straks ferdig utdannet ernæringsfysiolog og fraråder billigprodukter på det sterkeste da det inneholder mye mer dritt enn andre produkter...

Det kan vel ikke gjelde alle billigprodukter? Hva slags produkter er det hun mener?

Selvsagt finnes det unntak, men jeg har ikke bedt om noen liste. Hun velger ingen billigprodukter selv. 

Jeg derimot gjør det..
 
Jeg vet ikke helt hva de ulike inneholder, men så om dette på God Morgen Norge for litt siden. Der ble det påpekt dette med palmeolje i barnemat, at den mengden som er der ikke er større enn hva barna får i seg gjennom morsmelk.
 
HVA  er gale med å kjøpe firstprice epler, apelsiner ol??  kjempegode de..

og firstprice kyllingfileet.  kjempebillig, og sundt og godt.

og mange mange andre eksempler.

feks. billig margarin ol, kjøper jeg ikke pga palmeolje ol.
 
Det er ingenting galt i å kjøpe billigproduktene.
Jeg burde kanskje ha presisert i HI at dette gjaldt halvfabrikata..
Er for det meste de som inneholder palmolje.

Sier seg jo selv at appelsiner og kyllinfilet ikke inneholder det.
 

Det er palmeolje i mye halv og helfabrikat av dyrere produkter og. Det står bare ikke spesifisert annet enn veg.olje. Men rene produkter fra First Price kjøper jeg. Frukt og grønt o.l. Ost kjøper jeg ikke lenger i opprevet iallefall... det er faktisk potetmel i blant annet. :S
Coop Xtra sin opprevede ost smaker plast når den er smeltet.

 


*lykkeligst* skrev:
Var det ikke noe på FBI for en tid tilbake om det der? At det er laget av same produsent, det er bare forskjellige navn på det?


jo, du... der har du rett. Jobber som salgsfremmer for et agenturfirma.. så jeg har med butikkvarene å gjøre!

Nå skal dere høre..... Coop kyllingprodukter (pålegg, filèt osv) er produsert av Den Stolte Hane.. tidligere var det Prior. Tror også det er de som lager First price kyllingprodukter..
Coop/X-tra kjøttprodukter er det Skjeggerød (kjøttdeig, pålegg osv) , Grilstad (spekemat) og Gilde (pre pak biff, kotelletter, osv) 

Skjeggerød står også for First Price kjøttdeig, ribbe osv..

På alle pakker står det ett efta nummer.... sammenlign den med produsentene, så skal du se.
;)
 
Det jeg kjøper av first price er mest tomat, paprika, oppvask kluter og slike ting.
Bruker coop sin kaviar fordi jeg synes den er litt mildere i smaken:)

 
Hva betyr halvfabrikater?
 


Trine Tanga skrev:


*lykkeligst* skrev:
Var det ikke noe på FBI for en tid tilbake om det der? At det er laget av same produsent, det er bare forskjellige navn på det?


Nå så ikke jeg programmet, men bla ost og potetgull vet jeg er laget av samme produsent.


Lurer på at margarin og hudkrem er laget av den samme basen og. Har bare sett et "bilde" av det, men det går sikkert ant å finne det ut for spesielt interesserte.
Selv foretrekker jeg rene produkter, det er så mye dritt i maten for tiden.
Fra Norge helst. pga strenge regler for tilsetningsstoffer. Hørt om unger i andre deler av Europa som gror bryster pga for mye hormoner i maten......

Hva er galt med palmeolje? Det jeg vet er at man skal holde seg unna transfett, for det er skadelig. Det kamufleres ofte, lurer på om det står herdet fett eller noe. Vet jeg fant det i pepperkakedeigen fra butikken før jul.
 


LittleMonkey skrev:


Trine Tanga skrev:


LittleMonkey skrev:
Søsteren til mannen er straks ferdig utdannet ernæringsfysiolog og fraråder billigprodukter på det sterkeste da det inneholder mye mer dritt enn andre produkter...


Må bare spørre, gjelder det også som f.eks. makaroni og spaghetti? de inneholder jo bare durumhvete.. eller hva søren de inneholder igjen.


Vet ikke :p Jeg vet bare at hun ikke kjøper noen billigprodukter i det hele tatt. Hun er veldig nøye og veldig sunn, så det går nok for det meste i fullkorn og økologiske produkter der ;)
Jeg kjøper noen billigprodukter, men mannen er ikke så fornøyd med det :p Kjøper juice, våtservietter, tacoting og sånt, men ikke pålegg, pasta (den er så "melete"), brød osv. 
Det med at det er samme produsenter kan jeg ikke forstå for man kan helt klart kjenne forskjell på tomatsuppe, ost, salamie, leverposteie osv ift andre produkter... 

OSten til Frist price er faktisk Synnøve Finden...

 
Back
Topp