Er barnet/barna deres bortskjemte ?

Lykkenerstor

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Juligull2021
Junibollene 2023
Er barna deres bortskjemte? Hvor ofte kjøper dere nye leker?:)
 
Hun er bare 10 mnd, så er foreløpig bare bortskjemt på kjærlighet:hilarious: Har ikke så mange leker!
 
Eldste er nok mer bortskjemt enn planen var ja.
 
Litt bortskjemt ja.. de har fire besteforeldre og fire oldeforeldre som alle er glad i å gi og skjemme bort, så her drypper det gaver stadig vekk.
 
Ja, de oppfører seg iblant slik i hvert fall. Har alt for mange ting...
 
Redd hun blir det.. Men sånn blir det vel ofte i den situasjonen vi er i.

Ang leker og slikt skal jeg prøve være streng. Liker tanken på én leke ut mot én leke inn. Da byttes det ut, men blir ikke overflod. Får se hvor lenge vi klarer begrense det slik ;)
 
Litt bortskjemt ja.. de har fire besteforeldre og fire oldeforeldre som alle er glad i å gi og skjemme bort, så her drypper det gaver stadig vekk.
Stas for både oldeforeldre og besteforeldre, hva syntes dere om at hun stadig får noe nytt ?
 
Ja, de oppfører seg iblant slik i hvert fall. Har alt for mange ting...
Har du vurdert å sette bort litt og bytte lekene engang i blant, så de lekene du har tatt vekk plutselig blir nye igjen? :happy: Eller gi bort hvis de er utakknemlige ?
 
Redd hun blir det.. Men sånn blir det vel ofte i den situasjonen vi er i.

Ang leker og slikt skal jeg prøve være streng. Liker tanken på én leke ut mot én leke inn. Da byttes det ut, men blir ikke overflod. Får se hvor lenge vi klarer begrense det slik ;)
Veldig godt forslag :happy: når dere bytter det ut kaster dere det da eller før dere det vekk?
Kan jeg spørre hva slags situasjon dere er i?:hilarious:
 
Tja. Vi prøver å begrense leker og klær, men har veldig kjøpeglade besteforeldre (og alle bor langt unna, så det mååååå bare bli gaver hver gang vi sees... Jeg vil heller at de skal besøke oftere og gi mindre gaver jeg da, menmen) :p Selv kjøper vi litt i rykk og napp, kan gå måneder uten at vi kjøper noe, også kan vi kjøpe noen nye ting ("dessverre" har vi det jo romslig økonomisk, så er jo lett å kjøpe det vi har lyst på når det er noe som dukker opp, men prøver at det er gjennomtenkte og større ting da). Det vi kjøper oftest er bøker. Prøver å rydde vekk fortløpende, men vi har litt mindre bod-oppbevaring enn vi skulle ønske oss, så det blir mye i skapet på rommet hans, og der går han jo å finner de "gamle" lekene titt og ofte, men det er jo ikke noe problem :) Sikkert 1/3 av lekene er arv/byttelånt av familie da. Han er jo bare 2 år, så det artigste å leke med er vel så ofte en stein eller å rulle ned en bakke liksom.
 
Veldig godt forslag :happy: når dere bytter det ut kaster dere det da eller før dere det vekk?
Kan jeg spørre hva slags situasjon dere er i?:hilarious:

Per dags dato har hun ingen leker (9 dager gammel og på intensiven), men praktisert det på småsøsknene mine. Noe ryddes vekk, annet gies bort. Kun det som er ødelagt kastes fortløpende.

Hun ble født uke 27, så tror nok vi begge kommer til å slite med å ikke skjemme henne bort og være overbeskyttende sett starten på livet hun nå får.
 
Bortskjemt på en kvalm måte, i den forstand at barnet krever ? Eller bortskjemt heldig får uten å kreve eller be om ting? :happy:
Som I at hun tar ting for gitt og ikke er så flink til å passe på tingene sine. Ikke på en kvalm måte, men det blir det jo etter hvert om man ikke passer på :)
 
Per dags dato har hun ingen leker (9 dager gammel og på intensiven), men praktisert det på småsøsknene mine. Noe ryddes vekk, annet gies bort. Kun det som er ødelagt kastes fortløpende.

Hun ble født uke 27, så tror nok vi begge kommer til å slite med å ikke skjemme henne bort og være overbeskyttende sett starten på livet hun nå får.
Åja, gratulerer masse med frøkna :Heartpink hvordan går det med dere?
 
Som I at hun tar ting for gitt og ikke er så flink til å passe på tingene sine. Ikke på en kvalm måte, men det blir det jo etter hvert om man ikke passer på :)
Ja sant det, men er jo sååå gøy å handle til de:hilarious:
 
Back
Topp