Enkelt eller dobbelt?

  • Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet
Enkelt. Har vokst opp i ei bygd hvor alle hadde dobbeltnavn, og jeg har fått helt avsmak på det. Tror det blir mellomnavn, så kan ungen eventuelt velge å bruke begge om h*n vil.
 
Her blir det mest sannsynlig dobbeltnavn, da jeg synes det er fint. Men, de får også både mellomnavn og etternavn etter min mann.
 
Vi valgte enkelt navn da min mann helst ville ha det siden vi ville ha begge etternavnene våres. :)
 
Dobbeltnavn da jeg ikke ønsker at familienavnene/etternavnene skal dominere, men at småen har egne navn som representerer ham som individ og har referanser til slektene. Har kun ett etternavn.
 
Jenta vår får nok garantert dobbelnavn. Både jeg og barnefar har det og synes det er fint.
 
Førstemann har enkelt og det samme får babyen i magen :) Om vi får flere barn og går for dobbeltnavn da så er det for å bruke begge navnene i det daglige. Kommer ikke til å ha dobbelt om vi bare bruker et av de. Har kun pappaen sitt etternavn :)
 
Både jeg og mannen min har enkeltnavn. Datteren vår har også enkeltnavn. Til nummer to vil vi velge det samme.

Vi velger enkeltnavn fordi vi synes ett navn er finest, dobbeltnavn blir sjeldent brukt og vi skal gi barnet to etternavn. Liker ganske korte sterke navn, som gjør seg best alene :)
 
Vi har valgt enkeltnavn, dette fordi vi har dobbelt etternavn på babyen. Hadde blitt fryktelig mange navn...
 
Her blir det dobbeltnavn (uten bindestrek). Hun får hans etternavn og mitt mellomnavn (Marie). Fornavn vet vi ikke enda!
 
Enkelt. Ingen av oss er noen store fans av dobbeltnavn, enda mannen min har det. :p
Vi valgte et navn som er enkelt å bruke både i Norge og internasjonalt, og som han slipper å forklare. :p
 
Uansett om det blir jente eller gutt, har vi tenkt å gi barnet vårt et dobbeltnavn, fordi vi synes at det er fint. Dessuten finnes det så mange pene navn, at det er vanskelig å velge bare ett :)
 
Enkelt.
Føler "alle" har to navn og to etternavn for tiden, så litt ekstra gøy å kun ha et navn med ett etternavn[emoji6][emoji108]
 
Jeg vil ha dobbelt og bf enkelt
 
Dobbelt fornavn pga ene går i arv på førstefødte jente i familien (dvs jeg har d og min mor har, så jeg ønsket at min datter skulle ha d) to etternavn med bindestrek, mitt og pappaen sitt
 
Back
Topp