Engangsbind eller tøybind

Hvordan er tøybind? Hva gjør dere for at det ikke lekker? Hva er det sydd av? Og er det noe inni bindet som absorberer væske?
Tøybind er sydd på samme prinsippet som tøybleier, et eller flere absorberende lag (alle mine er i bambus), med et ytterlag i PUL, som hindrer at væske trekker gjennom.
 
Tøybind er sydd på samme prinsippet som tøybleier, et eller flere absorberende lag (alle mine er i bambus), med et ytterlag i PUL, som hindrer at væske trekker gjennom.
Ok, trudde det var mer som en vaskeklut jeg - haha! Har aldri prøvd og kjenner igjen som har det. Er de hvite i fargen? Hvordan blir det under vask? Blir de hvit igjen? Går det an å kjøpe tøybind eller må man sy de selv?
 
Nettopp, å når jeg har mensen så må jeg ha det nå! Og glemmer å bestille før neste gang
Skjønner den :) fort gjort å glemme før det virkelig er krise :p men gøy du kunne tenkt deg prøve :)
 
Ok, trudde det var mer som en vaskeklut jeg - haha! Har aldri prøvd og kjenner igjen som har det. Er de hvite i fargen? Hvordan blir det under vask? Blir de hvit igjen? Går det an å kjøpe tøybind eller må man sy de selv?
De jeg syr er jersey (samme følelseog stoff som bomullskjorter og sånt) både oppå og under mot trusa. Så de kjennes herlige ut. Det som absorberes blodet ser man ikke på de jeg har laga iallefall. Det ligger skjult inni. Sammen med et spettelag som er vanntett som hindrer at det lekker videre ned om det skulle blø for mye for absorberingen.

De blir hvite igjen etter en kaldskyøling og så vask i maskinen på 60 grader. Ikke fått flekker i mine så langt.

Mange selger. Privat eller butikker på nett. Kan fint sy selv om man har en vanlig symaskin og kjøper stoff en trenger :) jeg syr både til meg selv og til de som har villet kjøpe til nå :)
 
Så flink du er som syr. Jeg har kjøpt jeg.

Siden jeg ikke har mens skulle jeg egentlig bare hatt flere truseinnlegg. Jeg kjøpte noen på Internett men de har vanntett lag på baksiden, trengs jo egentlig ikke på truseinnlegg, og sklir en del. De gamle jeg hsr fra imse vimse holder seg mer på plass, men jeg skulle hatt litt flere.

Har jo symaskin .Men å faktisk sy... Gjør jeg ikke akkurat hvert skuddår....
Hadde jeg ikke kunnet sy hadde jeg nok ikke vært så kjapp å prøve :p var lenge i tvil men tenkte at jeg hadde det som trengtes i hyllene allerede så hvorfor ikke :)

Det øaget som er vanntett klarer jeg ikke ha rett mot trusa. Da sklir det. Derfor tar jeg et ekstra lag tøy mot trusa så det holder seg på plass. Tenkte å prøve windpro fleece mange skryter av også som sperrelag :)
 
Har noen truseinnlegg i tøy, men ikke bind.. bruker helst tampong og da er ikke bind ett alternativ hverken engangs eller tøy ;)
Men bruker tøybleier på gutten min da og elsker det!
 
Har noen truseinnlegg i tøy, men ikke bind.. bruker helst tampong og da er ikke bind ett alternativ hverken engangs eller tøy ;)
Men bruker tøybleier på gutten min da og elsker det!
Da.er kanskje kopp et alternativ for deg?
 
Da.er kanskje kopp et alternativ for deg?
Det har jeg prøvd, men samme for mye jeg vasket, kokte og skylte ble det en skikkelig ekkel lukt hver gang jeg brukte den :bag: er mange år siden da, men har ikke turt å prøve igjen :p
 
Engangs. Bind/innlegg og bleier kommer aldri til å bli noe annet enn engangs her.
 
Jeg bruker menskopp, veldig fornøyd med det, syns mens ble både mindre merkbart og mye mindre ekkelt med det. Litt blod i en kopp som jeg tømmer ut og skyller istedet for klamme bind som forskyver seg og er grisete. Har aldri takla tampong, det har blitt så tørt og sårt, men menskopp går fint. Tror jeg skal kjøpe tøybind til renselse, husker at det var noen klamme uker sist. Litt frista til å hive meg på tøybleier i samme slengen.
 
Engangs. Kunne ikke tenkt meg å styre med alt det der. Og så må jeg være ærlig nok og sist jeg synes det er litt ekkelt...
 
Brukte tampong eller engangs. Har hormonspiral og slipper elendigheten. Så problem løst [emoji56][emoji23]
 
Jeg bruker ikke bind da jeg føler meg så "skitten" av å gå rundt med blod gnidd utover tissen :p Jeg bruker ob og har alltid gjort det, men tenker å gå over til menskopp.
Bruker også truseinnlegg daglig. Bruker engangs der også fordi jeg bare bruker de aller tynneste ellers føles det ubehagelig. Vet du om det funnes supertynne i tøy? Og er det mulig å bruke det med string?

Har ingenting imot å bruke tøy og synes generelt sett ikke det er noe ekkelt. Helt fantastisk at noen av oss sparer miljøet på den måten! Brukte selv tøybleier til sønnen min på heltid første 6mnd, helt til bæsjen ble litt "vanskelig" når fast føde kom inn i bildet. Men vi bruker fortsatt tøybleier innimellom for å spare miljøet det vi kan og nå er han snart 1,5 år :)
 
Æsj... Sorry. Synes det er kjempebra at dere gjør det, ikke minst for miljøet. Men jeg synes bare tanken på å bruke noe i stoff med masse blod på seg om igjen er dritekkelt. Og jeg blør MYE. Må skifte stor tampong en gang i timen de første dagene.

Uansett hvilken farge tøybind jeg hadde valgt hadde de alle endt opp røde :p :D
 
Æsj... Sorry. Synes det er kjempebra at dere gjør det, ikke minst for miljøet. Men jeg synes bare tanken på å bruke noe i stoff med masse blod på seg om igjen er dritekkelt. Og jeg blør MYE. Må skifte stor tampong en gang i timen de første dagene.

Uansett hvilken farge tøybind jeg hadde valgt hadde de alle endt opp røde :p :D
Hehe. Forstår deg godt :p for mange, inkludert meg for en liten stund tilbake, syntes hele greia hørtes ekkel ut. Og for grunner du nevner. Ekstremt mye blod. Jeg er typen som skifter nattbind (går med det engang hele mensen) oftere enn en gang i timen. Det føles ekstremt :p lekker ofte så sover med to sånne på natta for å dekke mest mulig.

Men.. jeg ble omvendt etter å ha tenkt shit au jeg prøver :p og de holder myyye mer enn engang :p og jeg kjenner ikke at de er våte overhodet. For laget mot huden er tørt. Blodet ligger inni absorberingslagene og holdes der.

Og flekker får man sjelden. Så lenge man vasker de rett :p
 
Jeg bruker ikke bind da jeg føler meg så "skitten" av å gå rundt med blod gnidd utover tissen :p Jeg bruker ob og har alltid gjort det, men tenker å gå over til menskopp.
Bruker også truseinnlegg daglig. Bruker engangs der også fordi jeg bare bruker de aller tynneste ellers føles det ubehagelig. Vet du om det funnes supertynne i tøy? Og er det mulig å bruke det med string?

Har ingenting imot å bruke tøy og synes generelt sett ikke det er noe ekkelt. Helt fantastisk at noen av oss sparer miljøet på den måten! Brukte selv tøybleier til sønnen min på heltid første 6mnd, helt til bæsjen ble litt "vanskelig" når fast føde kom inn i bildet. Men vi bruker fortsatt tøybleier innimellom for å spare miljøet det vi kan og nå er han snart 1,5 år :)
Jeg har nylig solgt mange truseinnlegg og supertynne bind som kjøperne har brukt som tilleggssikring til i kopp i tilfelle smålekkasje eller spotting. Har selv laga mange til mine kunder til string. Så det går fint ann :D og de er like tynne som engangs bare mye mykere :p
 
Kjempeflott! Synes ikke det er ekkelt å vaske sammen med annet tøy, det er jo bare blod:p har ikke tøybind men ofte brukt klut i senga. Og menskopp er en flott oppfinnelse! Anbefales. Nå blør jeg egentlig aldri pga minipiller.
 
Kjempeflott! Synes ikke det er ekkelt å vaske sammen med annet tøy, det er jo bare blod:p har ikke tøybind men ofte brukt klut i senga. Og menskopp er en flott oppfinnelse! Anbefales. Nå blør jeg egentlig aldri pga minipiller.

Hvilken menskopp anbefaler du?
 
Back
Topp