Enebarn og kun velge å få et barn

9 år mellom mine og de har stor glede av hverandre.

Det blir 9,5 år mellom nr 1 og 2 her..

Det fordi det har skjedd mye i livene våres som har gjort at det ikke har passet. Og fordi sambo ikke har følt seg klar/har hatt lyst. Men så skjedde et uhell og nr 2 er på vei. Kommende storesøster gleder seg mye. Vi også.
 
Jeg har 3 søsken på mammas side, 2 brødre å 1 søster. De er 18, 15 og 11 år eldre en meg men jeg hadde alikevel glede av min søster mens hun enda bodde hjemme å mine brødre når de var hjemme på besøk. I dag har jeg et ganske så nært forhold til dem. å mange av barna deres er jevnaldrede med mine. Har også en lillebror som er 18 år yngre enn meg på pappas side som er like gammel som min datter. Så jeg er glad jeg har søsken tross stor aldersforskjell. Har selv 6 år mellom mine barn men er ikke vanskelig å se at de er så glad i hverandre som det går an :Heartred
Så bra å høre, jeg vil helst ha mange barn ettersom jeg var enebarn og det blei var ensomt i barndommen selv om jeg hadde mange venner. Men jeg tenker veldig økonomisk så vil helst ha 2 barn og gjerne 3 men det koster sitt.
 
Kan jeg spørre hvorfor dere valgte å vente så lenge fra førstemann kom til dere fikk neste ? :)

1. Brukte vi 4 år på - iløpet av 10 år hadde vi 7 prøverør. Ble gravid igjen da 2 år etter vi fikk første men endte dessverre i spontanabort.

Skilte oss og jeg møtte en ny mann

2. Jeg kan ikke få barn men ble utrolig nok gravid på natur metoden etter 2 år med ny mann.

Han stakk så fort jeg ble gravid, er alene med begge unga.

Hadde jeg kunne fått barn da jeg selv ville hadde det vært mange flere unger her og ikke mange årene imellom.
 
1. Brukte vi 4 år på - iløpet av 10 år hadde vi 7 prøverør. Ble gravid igjen da 2 år etter vi fikk første men endte dessverre i spontanabort.

Skilte oss og jeg møtte en ny mann

2. Jeg kan ikke få barn men ble utrolig nok gravid på natur metoden etter 2 år med ny mann.

Han stakk så fort jeg ble gravid, er alene med begge unga.

Hadde jeg kunne fått barn da jeg selv ville hadde det vært mange flere unger her og ikke mange årene imellom.
Oi du er virkelig sterk! Utrolig bra jobba, super mamma ♡
 
Jeg er enebarn og har aldri savna søsken, verken når jeg var liten eller etter jeg ble voksen.

Bestevenninna mi fikk en lillesøster når vi var rundt 6-7 år. Etterhvert når hun ble litt større så krangla de så busta føyk hele tiden, og jeg var alltid glad for å slippe det der og kunne dra hjem fra kranglinga :p Men jeg er en introvert person som liker å være alene, så det har sikkert mye med min personlighet å gjøre også, at jeg aldri har savna søsken.
 
Det håper jeg da inderlig at de gjør! :eek:
Her er det nesten 7 år mellom, bare pga vi ikke ble gravid på den naturlige måten med nr.2..prøvde i over 5 år før vi spurte om hjelp.
 
Last edited:
Og bare for å ha sagt det.. er 15 mnd mellom meg og mitt eldste søsken, vi har kun kontakt når vi treffes i bursdager o.l.
Har søsken som er 6 og 9 år yngre også..litt mer kontakt med de.
 
Mine brødre er 13 og 18 år yngre enn meg. Har hatt stoor glede av hverandre og har det enda.
 
Er oppdratt som enebarn, men har en storebror. Han bodde ikke hjemme egentlig, men hos faren, så jeg skulle ønske den dag idag at jeg hadde flere søsken jeg kunne snakke med. Ensomheten er rimelig stor når den intreffer:( huske jeg ønsket meg så sårt et søsken, men endte opp med hund.. sikkert for at dem ikke fikk til noe annet.. jeg vil ha de barna jeg kan få:) enkelt og greit:)
 
Er oppdratt som enebarn, men har en storebror. Han bodde ikke hjemme egentlig, men hos faren, så jeg skulle ønske den dag idag at jeg hadde flere søsken jeg kunne snakke med. Ensomheten er rimelig stor når den intreffer:( huske jeg ønsket meg så sårt et søsken, men endte opp med hund.. sikkert for at dem ikke fikk til noe annet.. jeg vil ha de barna jeg kan få:) enkelt og greit:)
Så bra:) jeg har et stort ønske om flere barn ♡
 
Jeg er enebarn og har alltid ønsket meg søsken. Både som barn og nå.
Venter min første nå, og er fast bestemt på at det ikke skal bli den eneste, så sant det er mulig å få fler
 
Eg var 6 år når eg blei storesøster. Var overlykkelig blanda med sjalusi, men alt i alt hadde eg godt av det og lærte å bli veldig ansvarsfull. Med en mor som var psykisk syk og en stefar som var narkoman var det ofte eg følte at mine 2 småsøsken kun hadde meg. Kjempeglad også den dag i dag for at eg har søsken som eg er veldig glad i og som er glade i meg :) da har man alltid noen!
 
Eg var 6 år når eg blei storesøster. Var overlykkelig blanda med sjalusi, men alt i alt hadde eg godt av det og lærte å bli veldig ansvarsfull. Med en mor som var psykisk syk og en stefar som var narkoman var det ofte eg følte at mine 2 småsøsken kun hadde meg. Kjempeglad også den dag i dag for at eg har søsken som eg er veldig glad i og som er glade i meg :) da har man alltid noen!
Så trist å høre :( ingen barn burde ha det sånn :(
 
Har to gutter med 9,5 års aldersforskjell på [emoji4] de forguder hverandre (for øyeblikket [emoji23]). Det var ikke meningen at det skulle bli ett så stort sprang, men vi stresset aldri og tok det som det kom.
Det er 6 år mellom meg og min bror (jeg er den eldste), og vi var alltid hatt ett supert forhold til hverandre [emoji4]
 
Jeg ønsker ikke at folk som tror og mener skal svare men dere som er enebarn eller har valgt å kun få et barn :)

Jeg har ei frøken på rett under 2 år, jeg har veldig lyst at hun skal få oppleve å bli store søster. Men innen jeg har mulighet til å få fler barn er hun 5-6 år, vil hun da få gleden av søsken ?
Eller er det ikke noe "vits" å få flere barn da?

Jeg er også alenemor(håper såklart jeg finner en mann, men om det ikke skjer så vil jeg vurdere donor). Jeg ville helst ha mindre alders forskjell på barna, men håper jo den rette skal dukke opp etterhvert, økonomi er veldig viktig jeg vil ikke sette fler barn til verden en jeg har økonomi til, så skal tilbake til utdanningen i august.

Hva ville dere gjort ?
Får barn noe glede ut av hverandre med 6års aldersforskjell?
Her er det 11år og de har faktisk mye glede av hverandre. Ta tiden til hjelp så dukker det nok opp en mann :)
 
Ja de vil få glede av hverandre selv om de ikke er nær i alder.
Det er 8 år mellom min eldste og yngste, og de har veldig mye glede av hverandre.
Litt på en annen måte enn det er mellom de to yngste, eller de to eldste som er nærere i alder, men veldig mye glede for det.
Når de blir eldre føler de mer ansvar og stolthet enn når de er yngre, stor glede i å hjelpe til :)
 
Mitt nærmeste søsken er 5 år gamblere enn meg. Jeg har også mange andre eldre søsken. Jeg har hatt ENORM glede av dem, og vi har et fantastisk forhold den dag i dag, alle sammen. Enten aldersforskjellen er 12,9 eller 5.
 
Jeg er enebarn og har alltid savnet søsken sårt. Så her vi venter vi barn nr 4. Har sett hvor mye glede de har hatt av hverandre[emoji173] 2 1/2 år mellem nr 1 og 2 og 3 år mellem nr 2 og 3. Blir 6 år mellen kr 3 og sistemann[emoji4]
 
Ja de vil få glede av hverandre selv om de ikke er nær i alder.
Det er 8 år mellom min eldste og yngste, og de har veldig mye glede av hverandre.
Litt på en annen måte enn det er mellom de to yngste, eller de to eldste som er nærere i alder, men veldig mye glede for det.
Når de blir eldre føler de mer ansvar og stolthet enn når de er yngre, stor glede i å hjelpe til :)
Hvordan vet man at de vil få det? Jeg vet flere inkludert meg selv som ikke har hatt noe glede av søsken
 
Back
Topp