Endring av brystene etter fødselen

Bkno0402682

Andre møte med forumet
Hei! Jeg ble mamma for første gang for 4,5 mnd siden. Jeg slet med overproduksjon og tette melkeganger (og medfølgende brystbetennelse) de første månedene. Puppene mine vokste veldig mye, og de var konstant "sprengte" pga overproduksjonen. Jeg fikk masse strekkmerker som følge av dette. Nå har endelig produksjonen stabilisert seg til barnets behov, men jeg har fått veldig hengepupper som følge av at de var så store over så lang tid... (for meg var det altså det som skjedde under amminga og ikke selve graviditeten som virkelig endret brystene). Jeg hadde ikke hengepupper fra før fødselen pg hadde middels store pupper. Nå henger de 6 cm lenger ned enn de gjorde før... Det er masse løs hud selv om jeg fortsatt fullammer. Skjønner ikke hvordan det skal bli når jeg slutter å amme, kjenner at tanken på puppene mine nesten får meg til å få lyst til å slutte å amme. Men jeg vet jo at det beste for ungen min er at jeg fortsetter... Er så fortvilet over dette!
 
Last edited:
Hei:)

Det har du helt lov til å bekymre seg over, det tar lang tid før huden trekker seg sammen, og ja brystene endrer en del form etter du ammer og blir trolig aldri akkurat det sammen. Fortsett og amme, og gi kroppen din tid til å hente seg inn etter du er ferdig med å amme. Vet ikke om det hjelper men brystene dine gjør en fantastisk jobb, og det er rart hvis de ikke skulle endre seg i fasongen etter de har produsert mat til en liten kropp:)

Masse lykke til, og ta tiden til hjelp:)
 
Det blir vel sannsynligvis verre jo lenger jeg ammer... Og enda verre etter at jeg er ferdig å amme? Regner med at den løse huden ikke akkurat blir borte av seg selv heller..
 
Back
Topp