Endelig i mål! ❤

Ja, det er godt man har en overtidsdato å forholde seg til også. Jeg VET at innen 15. april så er noe på gang liksom. Det hjelper det :)

Åjaa, skjønner. Haha. Kanskje 4,5 min med vanlige rier og et lite halvminutt med pressrier? [emoji23] [emoji23]

Ja, du har en sluttdato! [emoji3]

Jeg tror det er veldig lurt at man ikke har riene ferskt i minne ved en fødsel, altså, enten er det jo hvert fall en del måneder siden sist - eller så er det første gang. Men rier sånn noen uker før fødsel, det tror jeg bare hadde skremt meg, for å være helt ærlig. For førstegangsfødende kan jo ha rier i ganske mange timer før der blir baby, og om jeg hadde fått tenkt for mye på at det skulle gjøre såpass vondt såpass lenge. [emoji57] Ikke for å skremme altså, men det er nok er greit system at man blir veldig lei av graviditeten, og så kommer riene fordi man skal føde. [emoji12] [emoji85] Haha... Du får nå se hva du tenker etterpå, om du kunne ønske at du hadde visst det først eller om det er helt greit at det ikke er noen vei tilbake. [emoji23]
 
Ja, du har en sluttdato! [emoji3]

Jeg tror det er veldig lurt at man ikke har riene ferskt i minne ved en fødsel, altså, enten er det jo hvert fall en del måneder siden sist - eller så er det første gang. Men rier sånn noen uker før fødsel, det tror jeg bare hadde skremt meg, for å være helt ærlig. For førstegangsfødende kan jo ha rier i ganske mange timer før der blir baby, og om jeg hadde fått tenkt for mye på at det skulle gjøre såpass vondt såpass lenge. [emoji57] Ikke for å skremme altså, men det er nok er greit system at man blir veldig lei av graviditeten, og så kommer riene fordi man skal føde. [emoji12] [emoji85] Haha... Du får nå se hva du tenker etterpå, om du kunne ønske at du hadde visst det først eller om det er helt greit at det ikke er noen vei tilbake. [emoji23]
Du har helt sikkert rett! Vondt blir det uansett. [emoji14] Jeg håper bare jeg klarer å holde motivasjonen oppe. At jeg klarer å tenke at det er positive smerter, og at en rie til, er en rie nærmere å få hilse på sønnen vår. [emoji173] Joda, jeg merker jeg gleder meg aller mest fortsatt, og det er godt. :)
 
Du har helt sikkert rett! Vondt blir det uansett. [emoji14] Jeg håper bare jeg klarer å holde motivasjonen oppe. At jeg klarer å tenke at det er positive smerter, og at en rie til, er en rie nærmere å få hilse på sønnen vår. [emoji173] Joda, jeg merker jeg gleder meg aller mest fortsatt, og det er godt. :)
Jeg håper du får en fin fødselsopplevelse! [emoji173]
 
Nå skvetter jeg litt hver gang du skriver her, og begynner å forvente fødselsannonsering :D Har du skrudd av kommentarer på veggen din, og satt på at du skal godkjenne innlegg som du tagges i? Lurt å gjøre hvis du ikke ønsker at noen andre plutselig annonserer nyheten, det skjedde med oss begge ganger :p
 
Nå skvetter jeg litt hver gang du skriver her, og begynner å forvente fødselsannonsering :D Har du skrudd av kommentarer på veggen din, og satt på at du skal godkjenne innlegg som du tagges i? Lurt å gjøre hvis du ikke ønsker at noen andre plutselig annonserer nyheten, det skjedde med oss begge ganger :p

Hihi, ja, det er spennende dager/uker fremover nå! :D Jeg har ikke endret Facebookinnstillingene enda, men det er kanskje på tide å gjøre det :) Må vel bare innse på ordentlig at det kan skje når som helst nå :D Takk for påminnelsen!
 
Hihi, ja, det er spennende dager/uker fremover nå! :D Jeg har ikke endret Facebookinnstillingene enda, men det er kanskje på tide å gjøre det :) Må vel bare innse på ordentlig at det kan skje når som helst nå :D Takk for påminnelsen!
Jeg skulle også gjøre det "når det nærmet seg", men så ble det styrtfødsel med begge to, 5 og 3 uker før termin. Så jeg rakk aldri å skru av veggen :p Sykt irriterende at folk tar seg til rette og annonserer før man rekker det selv :p
 
Det er helt sinnsykt å tenke på at kanskje allerede neste uke, har du fått den lille gutten din[emoji170]
Selv om du bare er 10 dager foran meg, føles det som om du egentlig har termin minst en mnd før meg!
 
Jeg skulle også gjøre det "når det nærmet seg", men så ble det styrtfødsel med begge to, 5 og 3 uker før termin. Så jeg rakk aldri å skru av veggen [emoji14] Sykt irriterende at folk tar seg til rette og annonserer før man rekker det selv :p

Da var det gjort! :D Ja, jeg synes det er helt tragisk at folk har er så stort behov for å være først ute med å gratulere [emoji19] Da jeg var gravid med august 14-spira, fortalte vi det til familien i jula. Jeg tror jeg var 10 uker på vei minst, og vi påpekte at det fortsatt var tidlig. Senere på kvelden hadde tanta mi skrevet på sin Facebookside at det kom en ny verdensborger i familien snart!! Altså, jeg trodde ikke det var nødvendig en gang å poengtere at det ikke skulle spres videre, i alle fall ikke på Facebook!! Så den tanta der er helt sikkert truende til å gjøre det samme hvis hun får nyss om at jeg har født [emoji35]
 
Det er helt sinnsykt å tenke på at kanskje allerede neste uke, har du fått den lille gutten din[emoji170]
Selv om du bare er 10 dager foran meg, føles det som om du egentlig har termin minst en mnd før meg!

Herregud, ja, det er helt sykt! Jeg blir litt svimmel av tanken. Når som helst nå liksom! [emoji33] Samtidig som jeg må innstille meg på å gå over også da. Utrolig slitsomt for hodet [emoji23] Gikk du over med førstemann? Plutselig kan du ta innersvingen på meg vettu :D
 
Herregud, ja, det er helt sykt! Jeg blir litt svimmel av tanken. Når som helst nå liksom! [emoji33] Samtidig som jeg må innstille meg på å gå over også da. Utrolig slitsomt for hodet [emoji23] Gikk du over med førstemann? Plutselig kan du ta innersvingen på meg vettu :D
Gikk 6 dager over, så tipper på overtid denne gangen og. Eller kanskje rundt termin. Min el-termin og tul-termin var 12.april, mens oul-termin er 15.april. Ser for meg at 18. april er siste mulige dag for fødsel av en eller annen grunn.
 
Gikk 6 dager over, så tipper på overtid denne gangen og. Eller kanskje rundt termin. Min el-termin og tul-termin var 12.april, mens oul-termin er 15.april. Ser for meg at 18. april er siste mulige dag for fødsel av en eller annen grunn.

Da skjønner jeg at du tenker det blir overtid nå også, ja! De dagene/ukene jeg evt må gå over termin, kommer sikkert til å føles som år [emoji14] Min EL-termin er jo 10., så vi får se hva det blir til slutt. :) Kanskje vi får ganske likt!
 
Da skjønner jeg at du tenker det blir overtid nå også, ja! De dagene/ukene jeg evt må gå over termin, kommer sikkert til å føles som år [emoji14] Min EL-termin er jo 10., så vi får se hva det blir til slutt. :) Kanskje vi får ganske likt!
Det var en ganske lang uke, for å si det sånn[emoji6] Slimproppen gikk mandag og han ble ikke født før søndag. Hjalp også lite at svigerfar ringte hver eneste dag for å høre hvordan det gikk. Hvis jeg eller mannen ikke svarte telefonen, ringte han alltid til den andre med én gang. Dette får han absolutt ikke lov til denne gangen, og jeg kjenner at jeg virkelig ikke vil ha noen problemer med å si tydelig i fra. Haha, blir irritert bare jeg tenker på det![emoji23]
 
Da var det gjort! :D Ja, jeg synes det er helt tragisk at folk har er så stort behov for å være først ute med å gratulere [emoji19] Da jeg var gravid med august 14-spira, fortalte vi det til familien i jula. Jeg tror jeg var 10 uker på vei minst, og vi påpekte at det fortsatt var tidlig. Senere på kvelden hadde tanta mi skrevet på sin Facebookside at det kom en ny verdensborger i familien snart!! Altså, jeg trodde ikke det var nødvendig en gang å poengtere at det ikke skulle spres videre, i alle fall ikke på Facebook!! Så den tanta der er helt sikkert truende til å gjøre det samme hvis hun får nyss om at jeg har født [emoji35]
Gud så irriterende og unødvendig! Den tanta der må jo skjermes :p Mitt inntrykk er absolutt at den godt voksne generasjonen er verst, med null sperrer i sosiale medier. De bretter ut og deler alt, helt ukritisk!

Vi ga svigermor forbud mot å fortelle det til noen (i 2014), fordi det enda var tidlig. Men det tikket inn gratulasjoner fra alle kanter like etter at vi fortalte til henne, og det gikk jo ikke så bra den gangen... utrolig sårende! For det var jo vi som måtte forklare til alle at det ikke gikk veien.

Nei haff, sorry for utblåsning i dagboka di! Veggen er stengt, og godt er det ;-) Nå kan du nyte de første timene i fred og ro etter fødsel, uten sosiale medier-angst! ;D
 
Det var en ganske lang uke, for å si det sånn[emoji6] Slimproppen gikk mandag og han ble ikke født før søndag. Hjalp også lite at svigerfar ringte hver eneste dag for å høre hvordan det gikk. Hvis jeg eller mannen ikke svarte telefonen, ringte han alltid til den andre med én gang. Dette får han absolutt ikke lov til denne gangen, og jeg kjenner at jeg virkelig ikke vil ha noen problemer med å si tydelig i fra. Haha, blir irritert bare jeg tenker på det![emoji23]

Nei, så utrolig slitsomt å ha en sånn svigerfar hengende over seg [emoji32] Håper han holder litt avstand denne gangen! Det er jo helt bak mål [emoji19]
 
Gud så irriterende og unødvendig! Den tanta der må jo skjermes [emoji14] Mitt inntrykk er absolutt at den godt voksne generasjonen er verst, med null sperrer i sosiale medier. De bretter ut og deler alt, helt ukritisk!

Vi ga svigermor forbud mot å fortelle det til noen (i 2014), fordi det enda var tidlig. Men det tikket inn gratulasjoner fra alle kanter like etter at vi fortalte til henne, og det gikk jo ikke så bra den gangen... utrolig sårende! For det var jo vi som måtte forklare til alle at det ikke gikk veien.

Nei haff, sorry for utblåsning i dagboka di! Veggen er stengt, og godt er det ;-) Nå kan du nyte de første timene i fred og ro etter fødsel, uten sosiale medier-angst! ;D

Ikke sant?? Man skulle jo tro den eldre garde er de som er litt fornuftige når det kommer til det der, men det er jo tvert om! Det er forferdelig å måtte gå og oppdatere alle og en hver når det går galt :( Det skjedde her også. Trodde vi hadde sagt ifra til alle, men så møtte jeg på en bekjent på legekontoret da jeg skulle på kontroll etter SAen, som gratulerte og lurte på hvordan det gikk. Fryktelig sårt. Hun hadde i tillegg med sin nyfødte baby. Hipp hurra liksom.

Så ja, nei, nå er veggen stengt og jeg har gjort det jeg kan for å forhindre at det samme skjer igjen i alle fall [emoji14]
 
38+3

Kontroll hos jordmor i går, og det var faktisk veldig hyggelig. Hun ble så overrasket da hun regnet seg fram til hvor langt jeg var på vei. Hun syntes jeg så altfor kvikk og rask ut til å være så tett på termin [emoji14] Jeg sugde til meg alt hun sa, jeg altså, for jeg føler meg som en dass for tida [emoji23] SF-målet fortsetter slik som det har gjort til nå, altså under normalområdet. Hun vil ha meg inn ukentlig pga dette, bare for å være på den sikre siden. Det synes jeg er helt fint :) Alt annet så bra ut, så det var egentlig veldig lite å kommentere. Gått opp enda litt mer i vekt da, litt mer enn jeg er komfortabel med siden jeg vet det er pga dårlig kosthold. Skal prøve å komme meg inn i litt sunnere vaner igjen.

I dag var det ny behandling hos fysioterapeut. Jeg synes sist ukes behandling har gjort veldig godt. Før den følte jeg at kroppen bare snurpa seg mer og mer sammen. Det ble bare verre og verre, og jeg var skikkelig bekymra for hvordan jeg skulle klare å holde ut frem til termin. Men det var helt topp å løse opp i ømme, stramme muskler altså. Selvfølgelig har jeg mye vondt fortsatt, men nå slipper jeg i alle fall at det brer seg til ryggen og andre steder i kroppen fordi jeg spenner meg :)
 
SF-målet mitt har gått ned de siste ukene begge gangene fordi babyen har sunket ned og lagt seg klar for avreise, og så lenge den følger sin egen kurve så er nok alt helt topp :) men uansett alltid godt å gå til jordmor da! Begynner du å bli lei og termin er rett om hjørnet så kan hun jo sikkert hjelpe deg med å få litt fortgang, om du er moden :) dette med kostholdet på slutten kjenner jeg godt igjen, jeg hadde helt dilla på sjokolade og nugatti osv på slutten. Jordmor mente kroppen samlet energi til fødsel og melkeproduksjon :) det går av igjen etterpå så spis det du har lyst på!
 
SF-målet mitt har gått ned de siste ukene begge gangene fordi babyen har sunket ned og lagt seg klar for avreise, og så lenge den følger sin egen kurve så er nok alt helt topp :) men uansett alltid godt å gå til jordmor da! Begynner du å bli lei og termin er rett om hjørnet så kan hun jo sikkert hjelpe deg med å få litt fortgang, om du er moden :) dette med kostholdet på slutten kjenner jeg godt igjen, jeg hadde helt dilla på sjokolade og nugatti osv på slutten. Jordmor mente kroppen samlet energi til fødsel og melkeproduksjon :) det går av igjen etterpå så spis det du har lyst på!

Her har ikke SF-målet gått noe ned heldigvis, jeg ligger bare jevnt under normalområdet, men det følger fint sin egen kurve :) Men veldig greit å få litt ekstra oppfølging på det. Man vet jo aldri! Og så har jeg jo vært til vekstestimering også, og han ligger helt på gjennomsnittet der. Så jeg bærer nok bare veldig innover :)

Så godt å høre at det ikke trenger å være verdens undergang med vekta [emoji14] Jeg henger meg egentlig litt mer opp i det enn jeg vil, men det er jo også fordi jeg vet jeg dytter i meg mye usunt. Jeg blir jo ikke akkurat mett av godteri, så da bare fortsetter jeg å dytte i meg. Ond sirkel [emoji14] Men det har begynt bra nå i alle fall, så håper jeg jeg klarer å holde på det. Satser på at kroppen trenger de ekstra kiloene til kraftanstrengelsen det jo er å amme uansett :)
 
Herregud, tenk at du snart har baby! Det er jo bare et øyeblikk siden jeg så på fb at du var gravid? [emoji33]

Imponert over taktløse tanter, men jeg skal jammen ta det med meg og gi helt klar beskjed til alle i familien at de har værsågod å holde fred til jeg har sagt det selv.

Jeg har forøvrig lagt på meg 10kg før uke 17, såååå... [emoji13] Du er så slank atte, og snart skal lillegutten ta all energi og oppmerksomhet. Litt må man ha og gå på!

Lykke til med innspurten, jeg gleeeeder meg til å se den statusen hvor det står at dere vant verdens fineste lille [emoji8]
 
Back
Topp